Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

Comunicat de l´Ajuntament d´Argelaguer al seus veïns; per l´avaria de Telefònica a la Garrotxa

Posted by lejarza en 14 marzo, 2016


Comunicat de l´Ajuntament d´Argelaguer al seus veïns; per l´avaria de Telefònica a la Garrotxa

Argelaguer – Vall del Llierca

Els alcaldes de la Garrotxa es queixen sobre la deficiència en els serveis d’ADSL i la cobertura mòbil que pateixen sovint en els seus municipis.

En el món actual aquestes tecnologies són bàsiques per desenvolupar les activitats econòmiques i socials dels pobles, de la Garrotxa, però gran part de la Garrotxa encara rep un servei de fa una dècada.

Argelaguer i la Vall de Llierca és un dels municipis més afectat i ens fan arribar un comunicat on manifesta el seu malestar:

Comunicat de l´Ajuntament d´Argelaguer al seus veïns; Avaria Telefònica: Des de l´Ajuntament lamentem la situació que Telefònica ens fa viure.

Us demanem la vostra col.laboració trucant a Telefònica. Denunciant l´averia i demanant el número d´incidencia, imprescindible per poder fer la reclamacició.

Des de l´Ajuntament d´Argelaguer us oferim ajuda per presentar les reclamacions.

Quan tingueu aquest número de la incidència que us doni telefònica us poseu amb contacte amb nosaltres i ho gestionarem.

Tots junts farem més força davant Telefònica.

Moltes gaàcies.

Argelaguer, 14 de març de 2016”

L’Ajuntament d’Argelaguer vol manifestar el seu malestar amb els continus talls del servei d’internet (ADSL) que telefònica subministra al municipi.

Ja són nombroses ocasions les vegades que el municipi resulta afectat per alguna avaria, en el servei d’internet. Concretament els dies 29 de gener, 23 de febrer i 9 de març totes elles amb una durada d’incidència de 48 hores aproximadament.

L’última està afectant el municipi des d’ahir 13 de març i perjudica greument als habitants del municipi. L’afectació d’aquests talls va des de problemes al consultori de salut que no pot fer ni consultar analítiques a causa del fet que no pot accedir al programa informàtic, tampoc es pot demanar hora pel metge o consultes d’infermeria; totes les empreses del polígon que no poden treballar amb la seva activitat diària, els estudiants que han de presentar treballs, qüestionaris i s’han de traslladar a altres municipis per fer aquestes gestions, als particulars i petites empreses que treballa’n des de casa i que depenen directament d’aquest servei.

També, dificulta el treball de gestió de l’Ajuntament, ja que no pot tramitar, ni consultar, ni fer la tasca del dia a dia, fins i tot amb el tall de finals de gener l’Ajuntament no va poder fer tots els pagaments de final de mes amb la problemàtica que això comporta.

Són molts els habitants que es posen en contacte amb l’Ajuntament per saber que passa i l’única cosa que poden dir-los és que la companyia treballa en l’avaria.

Des del Consistori d´Argelaguer aconsellem als ciutadans que notifiquen l’avaria a Telefònica. Aquesta tasca la podem resumir com a “acte heroic”, ja que parles amb el contestador automàtic i Telefònica posa totes les traves possibles per tal de no facilitar-lo.

Per part de l’Ajuntament també ho hem notificat als diferents contactes que tenim de l’empresa de Telefònica, la resposta que reben tots és la de sempre “Hi ha una avaria general i ja hi estem treballant”.

Fa uns mesos Telefònica ens va donar un telèfon de contacte perquè els alcaldes poguessin fer les notificacions més àgils en cas d’avaria. Hi truquem cada vegada que es dóna el cas, la resposta és: Ara el passarem amb el responsable “casualment no hi és mai”, la següent resposta és: ja li trucarà de seguida. Encara esperem la trucada.

Ara ja s’està acabant la paciència i estem treballant conjuntament amb els quatre municipis de la Vall de Llierca (Argelaguer, Tortellà, Sant Jaume de Llierca i Montagut i Oix), ja que aquests altres municipis també han patit algun d’aquest tall. El pas que fem és fer una queixa conjunta mitjançant el Consell Comarcal de la Garrotxa i demanar una reunió amb els responsables de Telefònica on hi participin totes les parts per tal de trobar una solució al problema.

Però són gairabé tots els pobles de la Garrotxa que el servei deficitari per part de la companyia Telefonica mòbil i adsl afestca el dia dia de les empreses i particulars.

El Consell Comarcal de la Garrotxa, davant d’aquesta situació, ha tornat a reclamar als responsables de Telefònica una solució urgent.

La companyia ha informat al Consell Comarcal de la Garrotxa que està treballant en l’anàlisi i supervisió de les incidències per tal d’evitar que es tornin a repetir talls d’aquestes característiques.

Avui s’ha tornat a restablir el servei i tècnics de Telefònica es troben a la zona per tal de determinar el motius d’aquests talls de subministrament i solucionar-los amb majors garanties.

Els municipis de Sant Aniol de Finestres, Les Planes d’Hostoles i Sant Feliu de Pallerols també han comunicat al Consell Comarcal la manca de cobertura que pateixen alguns sectors del seu territori.

Els alcaldes d’aquestes localitats reclamen una millor cobertura mòbil i eliminar l’aïllament que pateixen determinades zones dels seus municipis. El Consell Comarcal no descarta, si el problema persisteix, portar el cas al Síndic de Greuges de la Generalitat de Catalunya o a l’Oficina de Consum de la Garrotxa, com en altres llocs ja s’ha fet.

Santa Pau.

El poble de Santa Pau en general està bé tant de cobertura de mòbil com internet, exceptuen la sala d’actes del Centre Cívic i algun punt en l’edifici de l’ajuntament. Però, hi ha algunes zones on no hi ha cobertura per a mòbils. Al barri de Can Blanc i zona de la Fageda, no hi ha internet o adsl. A la zona del volcà Santa Margarita, volcà Crostat, Can Xell, Ca la Guapa i part de la Fageda, és on hi ha més problemes tant en cobertura de mòbil com en adsl.

Els veïns i veïnes, s’han queixat de la situació en aquests serveis que viu el municipi, perquè la velocitat tant de pujada com de baixada és molt lenta, continuant tenint el mateix servei que gairebé fa una dècada, quan en aquests moments aquestes tecnologies han avançat molt. El que converteix en un problema real, en el moment de treballar tant en l’àmbit empresarial com pels estudiants.

L’alcalde de Santa Pau, s’ha reunit en Barcelona amb directius de la companyia de telefònica fa gairebé un any, i els va explicar el problema. El compromís adquirit va ser instal·lar una antena que puguis donar cobertura a la zona on hi ha més problemes, i instal·lar fibra òptica en la zona de Ca La Guapa i part de la Fageda. Fa dues setmanes segons ens va explicar Pep Companys, va veure treballant tècnics de telefònica per la instal·lació de la fibra òptica.

Tortellà

El servei al municipi per part de les companyies de telefonia és un problema real i total, la falta de cobertura, Tortellà té una mancança total de servei i de resposta per part de la companyia de telefonia. La qualitat del servei és molt deficient, els problemes de connexió són habituals sent un problema per l’industria i per la gent que treballa des de casa.

Des de l’ajuntament han buscat solucions de manera individual i en col·lectiu a través del CC de la Garrotxa, i han mirat de trobar-se amb la gent de la companyia però fins ara no hi ha hagut resposta.

I l’altre problema també està en la cobertura de la telefonia mòbil, hi ha zones i interiors d’habitatges que no hi ha.

S’està intentat i buscant solucions bones per la cobertura mòbil i per l’adsl i l’alcalde ens explica que continuaran treballant per trobar-les, perquè volen tenir la mateixa qualitat en els serveis que té qualsevol ciutat.

Sant Feliu de Pallerols

Tant en cobertura de mòbil com en internet el servei en el municipi és deficient. Ens explica l’alcalde, que la setmana passada van passar un dia sense cobertura de mòbil. Aquest problema afecta a tot el municipi. Empresaris li han arribat a demanar a l’alcalde, que des de l’ajuntament es parli amb Telefònica perquè puguin trobar una solució. L’alcalde demana a la companyia que hi hagi una mica més d’interès per part seva, ja que la falta de cobertura sol ser sovint.

La Vall de Bianya

Malgrat que en aquest municipi estan treballant en la instal·lació de la fibra òptica, estan mitjanament bé quant a cobertura d’adsl i telefonia mòbil. Els barris encara que van per antena estan coberts, són les zones de la Vall d’en Bac quines estan afectades per la mancança d’aquest tipus de servei.

Maià de Montcal

A aquest municipi la situació és desesperant perquè gairebé només entenen telefon analògic i constantment falla tallant la comunicació, el sistema actual també limita la instal·lació d’una nova centraleta de telefonia. El municipi no té ADSL, el servei d’internet ho subministra una empresa que treball amb un sistema molt lent. A més dintre del poble hi ha poca cobertura de telefonia mòbil per part de les companyies de telefonia mòbil.

L’alcalde de Maià s’ha dirigit a la companyia de Telefònica, però no hi ha hagut resposta.

Riudaura

La telefonia mòbil a aquest municipi té unes cobertures raonables. L’ADSL no arriba al municipi, els usuaris d’internet es connecten a través del servei que donen alguns proveïdors a través d’antena.

Però, els veïns del poble demanen que arribi un servei més ràpid i menys car.

Castellfollit de la Roca

Malgrat que l’adsl està força bé, la cobertura en telefonia mòbil hi ha punts on no arriba el senyal. Castellfollit de la Roca, des de 2010 ja compta amb els accessos per passar la fibra òptica pel poble.

L’alcalde manifesta que l’arribada de la fibra òptica al poble depen del treball que es faci en conjunt en altres municipis, ja que la instal·lació té un cost molt alt per un sol municipi. Des del CC de la Garrotxa s’ha parlat per fer un eix central de fibra òptica des de la Vall de Bianya fins a Besalú, perquè els pobles puguin anar agafen fibra.

Besalú

Aquest municipi també pateix una mancança de cobertura de telefonia mòbil, sobretot al vespre quan la gent es connecta més, la velocitat es redueix notablement. Lluís Guinó, ens explica que al sector turisme no afecte gaire, sinó que els principals afectats són els habitants dels pobles, un dels barris afectat és Can Ring. L’alcalde, opina que la problemàtica que hi ha de manca de cobertura és un problema comarcal i s’ha de plantejar d’estendre la fibra òptica a la comarca. També, Lluís Guinó proposa que Telefònica anomeni un interlocutor per la comarca perquè suman la seva a la queixa d’altres alcaldes, és difícil contactar amb Telefònica.

En una reunió que l’alcalde va tenir amb Telefònica la setmana passada, li van donar com a resposta que el servei deficitari que té el municipi és perquè fa falta altra antena.

La Vall d’en Bas

El municipi té diferents dificultats depenent de l’orografia, en alguns pobles hi ha més dificultats que en altres, per qüestions de repetidors i de la mateixa companyia, Telefònica. Empreses i particulars es veuen afectats per la mancança d’una bona cobertura. Lluís Amat, ha traslladat a la companyia queixes, però tot han estat excuses, i ja estan cansats i molestos per la falta d’interès per part de la companyia. I s’hi suma altres municipis a treballar en conjunt des del CC de la Garrotxa, perquè com a municipi individualment és molt difícil.

Sant Joan les Fonts

Aquest municipi ha tingut l’inciativa de demanar als ciutadans que els faci arribar les seves queixes dels problemes que hi tenen de cobertura o internet al municipi per fer un inventari i solucionar les mancances actuals.

La cabina de Telefonica d'Argelaguer desapareguda (Foto Lejarza - Argelaguer Garrotxa).JPG

La cabina de Telefonica d’Argelaguer desapareguda (Foto Lejarza – Argelaguer Garrotxa)

Anuncios

6 comentarios to “Comunicat de l´Ajuntament d´Argelaguer al seus veïns; per l´avaria de Telefònica a la Garrotxa”

  1. lejarza said

    Telefónica tenderá un cable submarino entre Brasil y EE UU de 11.000 kilómetros

    Telefónica ha anunciado este miércoles el despliegue de Brusa, un nuevo cable submarino de casi 11.000 kilómetros de longitud que conectará Río de Janeiro y Fortaleza en Brasil con San Juan de Puerto Rico y Virginia Beach (EE UU). El nuevo cable submarino, cuya entrada en funcionamiento está prevista para comienzos de 2018, se incorporará como activo a Telxius, la nueva filial creada recientemente por Telefónica para optimizar su portafolio de infraestructuras de red y que irá incorporando de forma progresiva algunas de éstas, incluyendo parte de su red de torres de telefonía y de cable de fibra óptica. El objetivo es sacarla a Bolsa en la segunda parte de este año si las condiciones del mercado lo permiten.

    La tecnología puntera de Brusa permitirá proporcionar una capacidad de transmisión ultrarrápida, incrementar la conectividad de extremo a extremo y la disponibilidad de servicios de banda ancha avanzados. “Con esta nueva infraestructura, Telefónica refuerza su liderazgo en el sector mayorista de telecomunicaciones y aborda el crecimiento exponencial de la transmisión de datos generados por sus clientes B2B, operadores de telecomunicaciones, compañías OTT y consumidores finales”, aseguró Telefónica en una nota.

    El cable mejorará la fiabilidad de las comunicaciones y proveerá una mayor resiliencia (capacidad de un sistema de soportar y recuperarse de perturbaciones) mediante el aumento del número de puntos de acceso en Estados Unidos, el rendimiento general de la red global y la seguridad extremo a extremo. Brusa ofrecerá también uno de los enlaces de comunicación de menor latencia (tiempo de respuesta del sistema) entre las dos mayores economías del continente, Brasil y Estados Unidos, y ofrecerá mayor flexibilidad y escalabilidad que otros sistemas desplegados hasta la fecha.

    Recientemente, Telefónica ha reforzado sus infraestructuras en América con el despliegue del Pacific Caribbean Cable System (PCCS), un cable submarino construido en consorcio y con una capacidad de transmisión de hasta 80 Tbps, que enlaza Jacksonville (Florida, EE UU) con las Islas Vírgenes Británicas, Puerto Rico, Aruba, Curacao, Colombia, Panamá y Ecuador. Telefónica también gestiona Unisur, el cable que conecta Uruguay y Argentina, así como el SAM-1, un sistema de cable submarino desplegado en 2000, y que en forma de un anillo de 25.000 kilómetros une Estados Unidos, el Caribe y Centro y Sudamérica.

    La red internacional de Telefónica cuenta con más de 65.000 kilómetros de fibra óptica (31.000 de ellos en propiedad) que conecta Estados Unidos con el resto del continente americano y Europa.

  2. lejarza said

    La Garrotxa vol dur Telefònica al Síndic de Greuges o a l´Oficina de Consum

    El Consell denuncia les desconnexions a diversos municipis de la comarca

    X.VALERI | OLOT

    El Consell Comarcal de la Garrotxa ha anunciat -en un comunicat- que es planteja dur les desconnexions d’ADSL responsabilitat de Telefònica al Síndic de Greuges o a l’Oficina de Consum. L’origen del propòsit està en les desconnexions que van tenir lloc a Argelaguer, Tortellà i Sant Jaume de Llierca, el 29 de gener, el 23 de febrer i el 9 de març. Segons el Consell, algunes de les desconnexions van arribar a tenir una durada de 33 hores.

    La queixa dels alcaldes d’Argelaguer, Tortellà i Sant Jaume de Llierca ja ha provocat que el Consell hagi fet una primera reclamacio urgent a Telefònica. Segons ha explicat Jordi Cargol (alcalde de Sant Jaume de Llierca per CiU), «Ara, estem tramitant conjuntament un document de queixa». Ha concretat: «Cada setmana o 15 dies tenim tall puntuals».

    Fonts de Telefònica, han informat a Diari de Girona que existia un problema en una part de l’equipament de distribució de l’ADSL. Ara – segons la companyia-, el problema està resolt. Això no obstant -atesa la sensibilitat que genera la mancança d’Internet-, vigilen perquè no es repeteixi.

  3. lejarza said

    l´Associació de Veïns d´Argelaguer (AVA) a demanan una entrevista amb el director de Telefonica a les comarques de Girona per tratar de resoldre la problemática dels talls de suministrament de l´acces a internet.

  4. lejarza said

    infraestructures – 15 març 2016 2.00 h

    El Consell de la Garrotxa es queixa a Telefónica

    Les valls del Llierca i d’Hostoles sovint tenen problemes amb internet

    R. E – OLOT

    El Consell Comarcal de la Garrotxa ha reclamat a Telefónica una solució urgent als problemes de connexió a internet que tenen tot sovint els seus abonats dels municipis de la vall del Llierca. Segons l’ens comarcal, l’empresa ha contestat que està revisant la xarxa per esbrinar-ne les causes i evitar que es tornin a repetir incidències. Els ajuntaments d’Argelaguer, Montagut i Oix, Tortellà i Sant Jaume de Llierca havien demanat la intermediació del Consell, després dels talls en el servei que aquests pobles van patir el 29 de gener, el 23 de febrer i el 9 d’aquest mes, i que els van comportar una sèrie de perjudicis, sobretot en les empreses. A la vall d’Hostoles també han tingut problemes similars.

    Si es repeteixen les incidències –han anunciat des de l’ens comarcal–, el Consell de la Garrotxa es plantejarà portar el cas al Síndic de Greuges o a l’Oficina de Consum.

  5. lejarza said

    Las operadoras seguirán el rastro de tu móvil para alimentar el censo de 2021

    Álvaro Hernández

    El próximo censo que realice el Instituto Nacional de Estadística (INE), el de 2021, tendrá un componente tecnológico que permitirá dejar atrás los viejos cuestionarios enviados por correo postal. A modo de experimento, la institución pública utilizará el rastro que dejan nuestros teléfonos móviles en las antenas para obtener más detalles sobre la realidad demográfica de la España de dentro de cinco años, especialmente sobre cómo nos movemos.

    “ Básicamente, los sitios desde donde más llamas son donde trabajas y donde vives”, explica Esteban Moro, experto en análisis de datos y profesor de la Universidad Carlos III de Madrid, a HojaDeRouter.com. Como recuerda el investigador, “cada vez que interaccionas con tu teléfono, se conecta a una antena”. De esta forma, además de las llamadas, el simple acceso a internet a través del móvil se puede utilizar para situarte en el mapa.

    Aunque esto pueda activar ciertas alarmas en materia de privacidad, no es la intención del INE vigilar los pasos de cada ciudadano. De hecho, les resultaría imposible aunque quisieran, ya que no obtendrán datos individuales de nuestros teléfonos móviles. “ La información de la persona queda completamente oculta, anonimizada. Nosotros queremos datos agregados, datos globales de una sección censal o de un barrio de la ciudad en cuestión”, aclara el subdirector de Estadísticas Sociodemográficas del INE, Antonio Argüeso.

    Además, recoger datos específicos sobre los portadores de los teléfonos podría conducir a error. “ La información que se almacena es la del titular, que no es necesariamente el usuario”, explica Argüeso.

    Hasta ahora, la información acerca de nuestros desplazamientos habituales se obtenía enviando a los hogares un cuestionario con preguntas como el municipio en el que trabajamos, el tiempo que tardamos en llegar o el medio de transporte que empleamos. Esos y otros datos relacionados con la movilidad son los que el censo de 2021 obtendrá gracias al ‘big data’.

    “Son muy útiles para los ayuntamientos, para las agencias de transporte, ya que permiten saber, por ejemplo, cuánta gente va a Madrid todos los días a trabajar”, explica Moro. Fundamentalmente, se podrán utilizar para delimitar las áreas de influencia de las ciudades.

    El INE sabrá también cómo disfrutan los españoles de sus vacaciones. ¿Cuántos móviles cambian una antena madrileña el 15 de agosto por otra situada en Valencia? Ese tipo de preguntas tendrán respuesta, pero una que podría dejar fuera a algunos ciudadanos: los que dejen el móvil en casa para desconectar al cien por cien y esos pocos que aún no lo tienen. Aunque admite que lo han tenido en cuenta, Argúeso no cree que vaya a ser inconveniente. Por ejemplo, “la gente mayor no tiene móvil pero tampoco se mueve”.

    Además, al suprimir los cuestionarios, desde el INE reconocen que se perderá algo de información por el camino. En concreto, a partir de las antenas no se puede averiguar detalle alguno sobre el portador del dispositivo. Ni edad, ni sexo ni ocupación. Nada. De hecho, para Moro eso es lo que impedirá realizar un más que improbable censo futurista en el que el 100 % de los datos los extraigan las operadoras.

    Para hacer posible este proyecto, el INE ya está trabajando con los cuatro operadores que cuentan con red propia en nuestro país: Telefónica, Vodafone, Orange y Xfera, que se comercializa como Yoigo. De momento se trata de ir analizando datos y afinar las necesidades de la institución pública de cara a la petición clave, la que se usará para dibujar en el próximo censo cómo nos movemos en 2021.

    Tal y como explica Moro, “es un proceso costoso, porque son grandes volúmenes de datos y hay que procesarlos y prepararlos”. A pesar de ello, esta novedad no llegará a costa de un desembolso que deje las arcas públicas temblando.

    De hecho, Argüeso subraya que es algo gratuito para el INE: “Nosotros no llegamos a acuerdos comerciales con operadores”. En realidad, se trata de una petición de información pública que las compañías están obligadas a responder sin contraprestación económica. A cambio, eso sí, la administración se compromete a pedir solo lo mínimo e imprescindible.

    El nuevo sistema puede incluso abaratar los costes, ya que el simple envío de cuestionarios y las personas que van de puerta en puerta “ requieren muchos gastos y muchos recursos humanos”, recuerda Argüeso. En este sentido, se espera que el de 2021 sea el primer censo sin encuestas, aunque los ajustes ya empezaron en pasadas ediciones. El censo de 2001 fue el último en el que se envió la encuesta a todos los hogares y en 2011 el envío se redujo al 10 % de las viviendas.

    Argüeso espera publicar algunos datos antes de que llegue 2021. “Esta información es tan rica que, si viéramos que tiene calidad suficiente, yo sería partidario de publicarla antes”, explica. Aún en la lejanía asoma incluso la posibilidad de conocer todos estos datos casi a tiempo real y que las estadísticas, en vez de cada década, se publiquen mensualmente.

  6. lejarza said

    El Consell Comarcal reclama una solució urgent als talls de la connexió d’Internet d’alguns municipis

    Redacció – Olot – 17 març 2016

    El Consell Comarcal de la Garrotxa reclama a Telefònica una solució urgent a les incidències relacionades amb les telecomunicacions a la comarca. Als talls i manca de cobertura d’Internet d’alguns sectors de la vall d’Hostoles se sumen ara les queixes per talls als municipis de l’entorn de la vall del Llierca. El Consell no descarta portar el cas al Síndic de Greuges o l’Oficina de Consum. L’Ajuntament d’Argelaguer està recollint reclamacions per demanar indemnitzacions.

    Els alcaldes d’Argelaguer, Tortellà, Sant Jaume de Llierca i Montagut i Oix s’han posat en contacte amb el Consell Comarcal de la Garrotxa per reclamar solucions als problemes de connexió a internet que venen patint de forma cíclica des del mes de gener, que han provocat problemes als veïns i a l’activitat del sector empresarial. Les desconnexions han arribat a tenir una durada de 33 hores consecutives. El passat 29 de gener i al llarg de 23 hores no va haver-hi servei d’Internet a la vall del Llierca, fet que es va repetir el 23 de febrer i el passat dimecres 9 de març. Els municipis de Sant Aniol, Les Planes d’Hostoles i Sant Feliu de Pallerols també han comunicat al Consell Comarcal la manca de cobertura que pateixen alguns sectors del seu territori. Els alcaldes d’aquestes localitats reclamen una millor cobertura mòbil per tal de solucionar l’aïllament que pateixen determinats sectors dels municipis. El Consell Comarcal de la Garrotxa ha tornat a reclamar als responsables de Telefònica una solució urgent, i no descarta portar el cas al Síndic de Greuges o a l’Oficina de Consum, si el problema persisteix.

    L’Ajuntament d’Argelaguer, davant les incidències, ha decidit recollit diferents reclamacions per tal de demanar indemnitzacions a la companyia.

    La companyia, per la seva banda, ha informat al Consell Comarcal que està treballant en l’anàlisi i supervisió de les incidències per tal d’evitar que es tornin a repetir talls d’aquestes característiques. Tècniques de Telefònica han visitat el territori per determinar el motius dels talls de subministrament i solucionar-los amb majors garanties.

    http://www.olot.tv/noticies/consell-comarcal-reclama-solucio-urgent-als-talls-connexio-dinternet-dalguns-municipis/

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: