Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

Dia a foc lent

Posted by lejarza en 13 noviembre, 2015


Dia a foc lent

Ramon Iglesias

Els colors i la pau del Pla de l’Estany i de la Garrotxa et reconcilien amb la tardor, una estació que per als militants mediterranis és com una malaltia psíquica i epidèrmica demolidora i difícil de superar. La gamma de marrons, grocs i rojos vius dels boscos de roures i alzines és un tractament contra aquesta estació de grips, pells blanques i humor escàs.

Faig la carretera de l’estany als volcans, fent un alto al genuí restaurant can Met a Mieres. Un plat d’embotits, amanida i mig conill (a la carta tenen Pijama però no m’atreveixo a detonar). “Compte, que el conill triga molta estona! El fem al moment i a foc molt lent. T’ho adverteixo perquè després no us queixeu”, m’adverteix la Fina, perquè suposo que em veu amb pantaló i camisa de ciutat, discordant amb les altres taules que hi ha al menjador, poblades de personatges escapats de les novel·les de Quel Aguirre.

Curiosament, és dimarts i la meva única feina de després és anar a passejar per Santa Pau, on el temps s’atura entre setmana. La meva resposta a la Fina és: “no pateixis, no tinc cap pressa”. Espaterrant! Quan dic això quasi em poso a plorar d’emoció.

Responder

 
