Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

La CUP denuncia que no s´han finançat correctament els serveis socials a la Garrotxa

Posted by lejarza en 26 octubre, 2015


La CUP denuncia que no s´han finançat correctament els serveis socials a la Garrotxa

ACN | OLOT

Els ajuntaments de la Garrotxa, a través del Consell d’Alcaldes, van pactar l’any 2009 congelar les aportacions que cada municipi havia de fer per llei als serveis socials arran de la crisi econòmica que també afectava les arques municipals. Ho denuncia la CUP Garrotxa que calcula que durant aquest temps s’han deixat de destinar uns 2,5 MEUR al Consorci d’Acció Social, l’ens que gestiona i coordina els serveis socials de la comarca. Lamenten que en un moment d’emergència social els alcaldes decidissin precisament reduir les seves aportacions en aquest àmbit, obligant al consorci a buscar els recursos d’altres partides. La CUP estudia si el que s’ha fet és il·legal. “Els serveis es presten però el que s’incompleixen són les aportacions de cada ajuntament; immoral ho és però estem estudiant si és il·legal”, afirma l’alcalde de Mieres, Enric Domènech.

Des de l’any 2009 que els ajuntaments de la Garrotxa no destinen tots els recursos que per llei haurien d’aportar als serveis socials, a través del Consorci d’Acció Social. Ho denuncia la CUP que calcula que s’han deixat d’invertit uns 2,5 MEUR durant tots aquests anys. Els consistoris ho van acordar aquell any durant un Consell d’Alcaldes que es va fer a porta tancada on es va decidir que es congelaven les aportacions que cada ajuntament havia de fer precisament perquè les arques municipals estaven també afectades per la crisi.

La CUP Garrotxa, que fins ara no tenia representació en aquest Consell d’Alcalde,s ho va saber fa uns dies en assistir en un dels plens i ara ha decidit treure-ho a la llum. Consideren que és “immoral” que en un moment d’emergència social es decidís precisament retallar una partida que va destinada a pal·liar els efectes d’una crisi com la que s’està vivint on els més febles són els que més ho pateixen. Demanen que els ajuntaments incompleixin aquest acord del 2009 i que en els pressupostos del 2016 ja aportin el total dels diners que els pertoca.

L’alcalde de Mieres, Enric Domènech, explica que en el càlcul per a l’any 2016 representaria que el seu municipi –governat per la CUP-Vivim Mieres-PA- aportaria uns 4.400 euros però que en realitat el que els tocaria destinar-hi serien més de 6.700 euros perquè aquest és el cost real dels serveis. Domènec s’ha compromès a destinar la quantitat íntegra i fa una crida perquè la resta d’ajuntament facin el mateix. Segons diu, “és qüestió de voluntat política” i lamenta que durant tot aquest temps s’hagi decidit incomplir allò que els obliga la llei mentre s’han mantingut altres partides que no eren obligatòries.

En l’últim ple del Consell d’Alcaldes es va parlar de que els ajuntaments assumissin el 50% de les seves obligacions el 2016 i que el 2017 s’acabés d’arribar al 100% però no es va arribar a un acord.

Estudiaran si s’ha comès una il·legalitat

La formació diu que és una “hipocresia absoluta” incomplir amb el que marca la llei en un tema tan “delicat i complex” com són els serveis socials. Denuncien que els diners que s’han deixat de destinar al Consorci d’Acció Social de la Garrotxa han obligat a aquest ens a cobrir-ho amb recursos d’altres partides, fet que al seu entendre ha comportat una “precarietat” en els serveis que s’han donat tot aquests anys. Posen d’exemple que alguns serveis com el d’assistència domiciliària s’ha prestat sense poder fer el seu seguiment per falta de recursos.

Les aportacions es calculen de forma anual tenint en compte el cost real dels serveis prestats. Així, el 2016 el consorci calcula que caldran 1,450.236 milions d’euros però que l’aportació dels ajuntaments serà de 1,024.926 euros. Això vol dir que faltaran 425.000 euros que per llei els ajuntament haurien d’aportar i que el consistori haurà de treure d’altres partides. Percentualment vol dir un 29,33% menys del que els tocaria de mitjana, tot i que el percentatge es pot enfilar fins al 47% en el cas de Beuda amb 1.937 euros pendents. Olot és el que menys vulnera la seva obligació. El 2016 hauria d’ingressar un 24,89% més del que preveu aportar aquell any, és a dir uns 248.000 euros.

La formació també està estudiant si s’ha comès algun tipus d’il·legalitat. “Els serveis es presten i el que s’incompleix són les aportacions de cada ajuntament; no sabem si és il·legal però immoral segur”, detalla Domènech. També demanen que es facin públics tots els números des del 2009 per saber exactament la quantitat que s’ha deixat d’ingressar a serveis socials.

El Consorci d’Acció Social de la Garrotxa (CASG) és una entitat pública formada per l’Ajuntament d’Olot i el Consell Comarcal de la Garrotxa que es va crear l’any 1997 amb la voluntat de treballar de manera coordinada i millorar la prestació dels serveis a tots els municipis de la Garrotxa. Des de la seva creació com a Consorci de Benestar Social de la Garrotxa, es va convertir en una experiència pionera a Catalunya de col•laboració entre un Ajuntament de més de 20.000 habitants i un Consell Comarcal, un model que, amb el pas dels anys, s’ha anat ampliant a d’altres comarques de Catalunya.

Anuncios

27 comentarios to “La CUP denuncia que no s´han finançat correctament els serveis socials a la Garrotxa”

  1. lejarza said

    La CUP reclama més diners per a Acció Social als ajuntaments garrotxins

    Alerta que des del 2009 estan aportant al consorci menys del que els pertoca i demana que ho corregeixin en els pròxims pressupostos municipals

    El Punt/Avui Ramon Estéban

    Des de l’any 2009, els ajuntaments de la Garrotxa han aportat al Consorci d’Acció Social de la comarca uns 2,5 milions menys del que els pertocaria, segons els càlculs de la CUP. Això ha obligat el consorci –hi afegeixen des de la formació de l’esquerra alternativa– a buscar altres fonts de finançament per cobrir els pressupostos. Arran d’aquesta situació, els serveis “s’ofereixen de manera precària, fet que provoca que el destinatari de les polítiques socials se’n ressenti”, van afirmar ahir representants de la CUP. Com a exemple, van posar els seguiments a les persones ateses, que segons expliquen ara no són tan freqüents. “Fan el mínim”, va resumir Enric Domènech, alcalde de Mieres.

    “Quina és la raó per què es congeli un pressupost en polítiques socials, just en els moments més difícils per la greu situació de crisi que estem patint?”, es pregunten des de la CUP. En vista d’aquest escenari, reclamen als ajuntaments que en els pressupostos de l’any 2016, que ara s’estan preparant, tornin a destinar-hi el que els pertoca. Mieres ja ho fet en el seu pressupost.

    Normalitat en dos anys

    El Consell d’Alcaldes va pactar el 2009 congelar les seves aportacions arran de les retallades pressupostàries. En la seva última reunió, celebrada fa unes setmanes, es va acordar incrementar ja en l’exercici vinent aquesta partida fins a la meitat del que els correspon i que el 2017 la situació quedi regularitzada definitivament. “Els serveis s’han donat igualment i amb la mateixa qualitat”, va assegurar ahir el conseller Joan Casas (alcalde de Sant Feliu de Pallerols), responsable de benestar social del Consell Comarcal.

    LES FRASES

    Hem d’estudiar si és il·legal, però el que sí que sabem és que és immoral

    Enric Domènech

    ALCALDE DE MIERES (vm – cup)

    Els serveis s’han donat igualment i amb la mateixa qualitat

    Joan Casas

    CONSELLER DE BENESTAR SOCIAL I ALCALDE DE SANT FELIU DE PALLEROLS

    Olot hi posarà l’any que ve 871.000 euros

    El municipi més gran de la Garrotxa, Olot, rep serveis del consorci per valor de 994.605 euros. Si es mantingués la congelació decidida el 2009, l’any vinent Olot aportaria a l’ens comarcal 747.013 euros i si, com és probable, s’acaba acceptant la proposta del Consell d’Alcaldes, 870.809 euros. En l’altre extrem de la taula de despeses del servei a la Garrotxa hi ha Sales de Llierca. La factura és tan sols de 2.739 euros i en els últims anys el consistori ha pagat 1.883 euros.

  2. lejarza said

    Reunió de la Junta General del Consorci

    29 setembre 2015

    El passat 22 de setembre de 2015 es va reunir, en sessió ordinària, la Junta General del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa.

    Les dues primeres propostes, van ser la constitució de la Junta General amb els consellers nomenats pel Consell Comarcal de la Garrotxa i els regidors nomenats per l’Ajuntament d’Olot, com a representants de la Junta General del Consorci d’Acció Social, i el nomenament del President del Consorci.

    També es varen nomenar representants del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa als Consells de participació de la Residència Montsacopa i la Residència de disminuïts psíquics Vora-Riu. Un representant a la Junta del Consorci d’Acció Social de Catalunya, i a l’empresa SUMAR, Empresa d’Acció Social SL, i una representant tècnica a diverses entitats i organismes.

    A banda de convalidar i donar compte dels Decrets de Presidència, així com l’informe d’intervenció i tresoreria del primer i segon trimestre de l’any 2015, d’acord amb el que estableix la Llei 15/2010 de mesures de lluita contra la morositat, també es va aprovar el Compte General de l’exercici 2014.

    També es va aprovar:
    •El conveni de col·laboració entre la Fundació Privada de Serveis Assistencials de la Garrotxa i el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, per l’any 2015, en matèria d’atenció als malalts mentals
    •La pròrroga del Contracte-Marc per a la prestació del Servei d’Atenció Domiciliària a la comarca de la Garrotxa
    •Un nou Quadre de Classificació Documental del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa

    La Junta General del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa està formada pels següents representants:

    Josep Maria Corominas Barnadas (CiU)
    Josep Berga Vayreda (CiU)
    Maria Del Mar Roca Reixach (CiU)
    Mercè Traveria Costa (PSC)
    Clara Casanovas Sarsanedas (ERC)
    Mireia Tresserres Fluvia (CUP)
    Xavier Garcia Zabal (OeC)
    Joan Espona i Agustín (Convergència)
    Joan Casas Carreras (Unió)
    Mònica Boix Pagès (Convergència)
    Josefina Surina Gelis (Convergència)
    Eduard Llorà Cullet (Convergència)
    Roser De Palol Masó (ERC)
    Lluís Rubió Amargant (CUP)
    Josep Serra Puigvert (PSC)

  3. lejarza said

    La CUP denuncia un pacte dels alcaldes de la Garrotxa per congelar el suport social

    Estima en 2,5 MEUR la diferència entre el que havien de pagar i el que en realitat van destinar a serveis socials

    DdG 27.10.2015

    OLOT | XAVIER VALERI

    La CUP ha acusat el Consell d’Alcaldes de la Garrotxa de pactar congelar les aportacions socials marcades per la Llei de Serveis Socials als pressupostos municipals. Segons la CUP, la Llei de Serveis Socials fixa l’aportació que han de fer els ajuntaments en un 34% del cost dels serveis que reben de part del Consorci de Benestar Social i -segons ells- no ho fan. Han comptat que entre el 2009 i el 2015, els ajuntaments de la Garrotxa s’han estalviat 2.500.000 € a costa d’incomplir en el percentatge de serveis socials que -segons la CUP- els tocaria pagar.
    Han precisat que la llei té buits. Han posat d’exemple el cas de la teleassistència que -segons ells- no està clar si té un finançament municipal o de la Generalitat. Han assenyalat que els ajuntaments han aprofitat els buits legals per retallar el 34%. Han indicat que estudien si l’incompliment és il·legal i l’han qualificat d’immoral. Han explicat que seria del tot il·legal si els serveis no es fessin, però es fan -encara que segons el criteri de la CUP- amb mancances per culpa de l’incompliment. La presentació de l’incompliment va tenir lloc ahir en una roda de premsa, en la qual van participar Lluís Rubió i Mireia Tresserras (Olot), Sílvia Pagès (Sant Joan les Fonts), i Enric Domènech (Mieres).
    La causa de la retallada al 34% que -segons la CUP- va argumentar el Consell d’Alcaldes el 2009 va ser la crisi econòmica. Enric Domènech (alcalde de Mieres i representant de la CUP al Consell d’Alcaldes), ahir, va definir: “És pervers, però tocava en temps de l’èpica de les retallades generalitzades”. Segons la CUP, la retallada va obligar el Consorci de Benestar Social a buscar recursos d’altres llocs.
    “Han estat d’acord a congelar l’aportació econòmica sense aplicar la llei i sense tenir en compte el cost real dels serveis”, va explicar Lluís Rubió. Va prosseguir: “Han provocat desajustaments que el mateix Consorci ha hagut de corregir en base a equilibris per trobar recursos”.
    Va valorar: “Quan escassegen els recursos els serveis es devaluen i debiliten, per tant estem davant una situació on n0 s’ha de deixat d’oferir cap servei, perquè la llei així ho remarca, però els serveis s’ofereixen d’una manera precària, fet que provoca que els destinataris de les polítiques socials se’n ressenteixin”.
    “Es fa assistència a domicili -va exemplificar Domènech (Mieres)-, però no es fa un seguiment de les persones”. Va opinar: “Fan un seguiment estricte del que marca la llei, però és evident que es podria fer més”.

    Pressupostos del 2016
    El desacord en les aportacions dels municipis va sorgir en el darrer Consell d’Alcaldes, quan es va discutir el pressupost del 2016.
    Domènech va explicar: “El cost del serveis socials pel 2016 està marcat en 1.450.236 €, mentre que l’aportació dels ajuntaments serà d’1.024.926 € (424.000 € per sota del que marca la llei).
    Va explicar: “En el Consell d’Alcaldes ens vàrem trobar amb la proposta de congelar fins al 2017 la totalitat dels costos. Va considerar: “Aquí reconeixen que ara mateix no assumeixen la totalitat de la despesa”. La CUP demana als ajuntaments que posin el cost real dels serveis socials als comptes del 2016, que incompleixin l’acord del 2009 i que facin públiques les depeses socials des del 2009.

  4. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP)

    Núm. 208 – 28 d’octubre de 2015

    Administració Local Societats Mercantils Provincials

    Núm. 9929 SUMAR, EMPRESA d’ACCIÓ SOCIAl, SL

    Anunci sobre la convocatòria de licitació pública per a l’adjudicació d’un contracte administratiu de serveis

    (Núm exp. P0 05_2015)

    Mitjançant acord del Consell d’Administració de SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L., adoptat per unanimitat dels assistents, en sessió de 7 d’octubre de 2015, s’aprovà el Plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques que regeixen el procediment de licitació per a l’adjudicació del contracte administratiu del “serveis d’oficina tècnica de la plataforma electrònica de gestió d’expedients de serveis socials, GESS” (núm exp. PO 05_2015).
    En el mateix acord del Consell d’Administració s’aprova l’expedient de contractació per a l’adjudicació del contracte i el procediment de licitació, la convocatòria del qual s’anuncia tot seguit. El termini de presentació de les proposicions és de 15 dies naturals a comptar del dia següent de la darrera data de publicació d’aquest anunci al BOP de Girona, al DOGC i al Perfil del Contractant de SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L.:

    1. Entitat adjudicadora: a) Organisme: SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L. b) Dependència: Secretaria. c) Obtenció de documentació i informació: c.1. Dependència: SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L. c.2. Domicili: Pla de Salt, 18 Local 2. c.3. Localitat: SALT (Gironès). c.4. Telèfon: 972 439 168 c.5. Telefax: 972 439 286 c.6. Correu electrònic: info@sumaracciosocial.cat c.7. Adreça Perfil de Contractant: https://contractaciopublica. gencat.cat/ecofin_pscp/AppJava/cap.pscp?ambit=5&key word=sumar&reqCode=viewDetail&idCap=2042232 c.8. Data límit obtenció de documentació: Fins a la finalització de la data de presentació de proposicions. d) Núm. d’expedient: 05_2015

    2. Objecte del contracte: a) Tipus: Contracte administratiu de serveis. b) Descripció objecte: Servei d’oficina tècnica de la plataforma electrònica de gestió d’expedients de serveis socials, GESS. Els serveis es concreten en la contractació d’una bossa de 450 hores anuals pels serveis de consultoria i suport al desenvolupament evolutiu de les funcionalitats prioritzades pels organismes usuaris, i en concret, per les tasques detallades a la clàusula 1 del plec de clàusules que regulen aquesta contractació. c) Divisió per lots: No. d) Lloc d’execució: e) Termini d’execució: 1 any, prorrogable anualment per un màxim de 3 anys més. f) Admissió de pròrroga: Sí, per un màxim de 3 anys, prorrogables anualment, de forma expressa per l’òrgan competent de SUMAR. Anualment, SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L. podrà revisar els preus dels serveis de l’any següent, prèvia audiència amb l’adjudicatari, d’acord amb la clàusula 9.5 dels Plecs que regulen aquesta contractació. g) Establiment d’acord marc: No. h) Sistema dinàmic d’admissió: No. i) Codi CPV: 72222300-0 “Serveis de tecnologia de la informació”

    3. Tramitació i procediment: a) Tramitació: Ordinària. b) Procediment: Obert. c) Subhasta electrònica: No. d) Criteris d’adjudicació: d.1. Judici de valor. màxim 50 punts. d.2. Formules aritmètiques. màxim 50 punts. En el supòsit d’empat aquest es dirimirà a favor de l’empresa que acrediti tenir a la seva plantilla persones amb discapacitat en un percentatge superior al 2 per 100, als efectes que s’estableixen a la Disposició addicional quarta del TRLCSP.

    4. Valor estimat del contracte anual: 20.250,00 € IVA no inclòs (24.502,50 € IVA inclòs).

    5. Pressupost base de licitació: Màxim.

    6. Garantía exigides: 6.a. Provisional: no se n’exigeix. 6.b. Definitiva: 5% de l’import d’adjudicació del contracte, exclòs l’IVA.

    7. Requisits específiques del contractista: 7.a. Classificació empresarial: no es requereix.

    7.b. Solvència econòmica i financera: mitjà previst a l’article 75 del TRLCSP, d’acord amb la clàusula 15 dels Plecs que regulen aquesta contractació. 7.c. Solvència tècnica i professional: mitjà previst a l’article 78 del TRLCSP, d’acord amb la clàusula 15 dels Plecs que regulen aquesta contractació.

    8. Presentació d’ofertes: 8.a) Data límit de presentació: Fins a les 14 hores del 15è dia natural a comptar del dia següent a la darrera data de publicació d’aquest anunci en el BOP de Girona, al DOGC i al Perfil del Contractant de SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L.. 8.b) Modalitat de presentació: En suport paper, Sobres núm. A i B, i opcionalment, en arxiu electrònic, Sobre núm. C. 8.c) Lloc de presentació: SUMAR, Empresa d’Acció Social S.L.. 8.c.1. Dependència: Serveis Centrals – Secretaria 8.c.2. Domicili: Pla de Salt 18. Oficina 2. 8.c.3. Localitat : SALT (Gironès) 8.c.4. Adreça electrònica: http://www.sumaracciosocial.cat 8.d) Nombre d’empreses a les que es pretén convidar a presentar ofertes: No és el cas. 8.e) Admissió de variants : No. 8.f) Termini durant el qual el licitador està obligar a mantenir l’oferta: 1 mes des de l’obertura d’ofertes. 8.g) Subcontractació: no s’admet.

    9. Obertura d’ofertes: 9.a) Adreça: SUMAR, Empresa d’Acció Social S.L.. 9.b) Localitat: Pla de Salt, 18 Oficina 2 de 17190 – Salt (Girona). 9.c) Data i hora: Veure clàusula 21a del Plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars. S’avisa a l’adreça electrònica dels licitadors i es publica en el Perfil del Contractant.

    10. Despeses de Publicitat: a càrrec del licitador adjudicatari, fins a un màxim de 300,00 €.

    11. Data d’enviament de l’anunci al DOUE: No es requereix.

    12. Altres informacions: 12.a) Disposar de suficient solvència econòmica i financera per l’execució del contracte, amb l’acreditació del volum anual de negoci o bé volum anual de negocis en l’àmbit a què es refereixi el contracte, per import igual o superior a l’exigit en els presents plecs de clàusules reguladors de la contractació (article 75.1.a) TRLCSP). En aquest contractació, el volum anual de negoci haurà de ser de, com a mínim, 20.000,00 €/exercici. S’acreditarà mitjançant declaració responsable del representant legal o persona apoderada de l’empresa.

    12.b) Disposar de suficient solvència tècnica i professional, per l’execució del contracte, amb el compliment dels requisits de disposar de personal i medis suficients per a la realització del servei.

    Salt, 9 d’octubre de 2015

    Miquel Noguer i Planas President

  5. lejarza said

    Riudaura vol que es publiquin les actes dels Consells d´Alcaldes de la Garrotxa

    El primer edil, David Jané, considera que no hi ha incompliment ni deute dels ajuntaments amb Benestar Social

    DdG 28.10.2015

    RIUDAURA | XAVIER VALERI

    David Jané (alcalde de Riudaura per Fem Riudaura) ha reaccionat a l’acusació de la CUP referent a l’incompliment de les aportacions dels ajuntaments de la Garrotxa al Consorci de Benestar Social. Jané ha considerat que per tal d’evitar malentesos en temàtiques tan delicades com Benestar Social, l’ideal seria que el Consell Comarcal publiqués les actes dels Consells d’Alcaldes per escrit o gravades.
    El Consell Comarcal penjava les actes dels Consells d’Alcaldes a la web, però les van treure. A?més, per causa de la demanda d’alguns batlles el Consell d’Alcaldes, està tancat als consellers comarcals i a la premsa.
    En el darrer ple del Consell Comarcal, Josep Guix (portaveu del PSC), va considerar poc democràtic tancar els consells d’alcaldes als consellers comarcals. Va recordar que en l’anterior mandat els consellers comarcals hi podien accedir sense veu.
    Pel que fa a la polèmica de les aportacions, Jané va estar present als Consells d’Alcaldes del 19 de setembre i del 8 d’octubre. Es tracta de les assemblees de batlles, on van tenir lloc els debats sobre les aportacions dels pobles als serveis socials.
    Ha indicat que -segons el seu criteri- ningú va intervenir en el debat amb la intenció d’escatimar diners. En concret ha aclarit que «quan van exposar els números del Consorci de Benestar Social per als propers exercicis, alguns alcaldes vàrem preguntar si s’havia cobert la diferència entre el cost dels serveis i l’aportació dels ajuntaments durant els darrers 6 anys i si el servei que es prestava era correcte o no».
    Ha assenyalat que en els darrers sis anys la diferència entre el cost dels serveis fets per Benestar Socials i l’aportació dels ajuntaments va ser coberta pels usuaris.
    També ha indicat que el sistema de finançament entre ajuntaments, Consorci de Benestar Social i usuaris està aprovat per l’administració i, per tant és legal.
    Això no obstant -segons ell-, en el darrer Consell d’Alcaldes es va anunciar que en els propers anys el sistema pot canviar i d’aquí que l’aportació dels ajuntaments hagi de pujar.

    Millorar el servei
    Ha explicat: «El debat va estar en si es recuperava el 100% en 2 0 3 anys i en si el servei era correcte o s’havien d’invertir més diners a millorar el servei». Segons ell, els tècnics del Consorci presents van indicar que el servei és correcte, però que es podria millorar a partir d’un millor seguiment dels casos.
    En referència als 2,5 milions d’euros que -segons la CUP- els ajuntaments de la Garrotxa han estalviat en els darrers 6 anys a costa d’incomplir en el 34% del percentatge dels serveis socials, Jané va explicar: «Un deute és quan has contret una obligació i en aquest cas no hi ha obligació». Va precisar: «No hi havia un deute, si no que s’ha cofinançat en part pels usuaris». En les declaracions del 26 d’octubre, els representants electes de la CUP van escriure que «El desajustament l’ha hagut d’assumir el Consorci fent mans i mànigues per trobar els fons per mantenir els serveis».

  6. lejarza said

    L’alcalde d’Olot Josep M. Corominas defensa el correcte finançament dels serveis socials

    L’alcalde d’Olot Josep M. Corominas de CiU o CDC defensa el correcte finançament del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa i que és un referent a Catalunya.

    Tot això responent les acusacions d’aquests dies de la CUP Garrotxa de la suposada reducció en la despesa social. Josep M. Corominas explica que al consorci es fan accions que són pioneres en tot l’estat i que no s’ha deixat d’atendre a cap persona, recalca també que aquest organisme sempre a tancat els seus pressupostos en positiu i que sempre que ha calgut augmentar alguna partida s’ha fet dintre dels marges que es podien permetre els alcaldes dels diferents municipis de la comarca.

  7. lejarza said

    El Consell Comarcal de la Garrotxa respont a les acusacions de la CUP Garrotxa

    El Consell Comarcal de la Garrotxa respont a les acusacions de la CUP Garrotxa el dilluns passat respecta a la possible irregularitat del finançament del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa.

    CCG: En relació a les informacions aparegudes aquests últims dies en els mitjans de comunicació referents al finançament dels serveis socials a la Garrotxa, des del Consell Comarcal lamentem profundament les acusacions efectuades pels representants de la CUP de la Garrotxa. Utilitzar paraules com: “il·legalitat”, “immoralitat” o “precarietat dels serveis socials” de manera arbitrària és, com a mínim, una pràctica política irresponsable, i que en cap cas s’ajusta a la realitat.

    El president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona, vol remarcar que el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa sempre ha prestat els serveis socials que d’acord amb el marc legal vigent correspon assumir als ajuntaments. En aquest sentit, ha afegit que cal rebutjar plenament una acusació d’aquesta gravetat que s’entén com un atac a les decisions legítimament adoptades pels alcaldes. Les declaracions realitzades per la CUP només poden ser fruït d’una falta de coneixement, o bé per interpretacions esbiaixades o malintencionades.

    La Garrotxa és una comarca referent a Catalunya en l’àmbit de la prestació de serveis socials. El Consell Comarcal no pot acceptar que interessos partidistes desprestigiïn la bona feina que, des de fa molts anys, s’està portant a terme des del Consorci d’Acció Social per part d’un gran equip de professionals. Una feina que ha comptat amb el suport de les administracions locals, governades per diferents equips de govern i de diferents partits polítics, que han fet una aposta clara perquè els ciutadans de la Garrotxa disposin d’uns excel·lents serveis socials.

    En el darrer Consell d’Alcaldes es va posar a disposició d’aquests l’actual finançament dels serveis socials a la Garrotxa. Cal dir que el pressupost del Consorci d’Acció Social és complex, amb una dotació anual d’uns 8 milions d’euros, dels quals aproximadament el 15% prové d’aportacions municipals i, la resta, provenen de la Generalitat de Catalunya, d’altres administracions i, també, de la capacitat de generar recursos propis.

    En el Consell d’Alcaldes es va presentar una proposta econòmica, tenint en compte que ens trobem a l’inici del nou mandat, per poder atendre i garantir en els propers anys el sistema de serveis socials de la Garrotxa i, en aquest marc, es va proposar als ajuntaments que, de manera gradual, incrementessin la seva participació econòmica al Consorci d’Acció Social. Durant la sessió cap alcalde va posar en dubte que calia garantir la prestació dels serveis socials i que, per tant, caldria incrementar l’aportació dels ajuntaments en funció de les necessitats pressupostàries que tingui el Consorci d’Acció Social en el futur. El president del Consell Comarcal s’ha mostrat, en aquest sentit, molt agraït per poder comptar amb el suport dels alcaldes de la comarca per tirar endavant uns serveis tan necessaris per a les persones.

  8. lejarza said

    La CUP critica la supressió de l´àrea d´Acció Social de la Diputació

    13.11.2015

    GIRONA | DDG

    El grup de la CUP a la Diputació de Girona critica que s’hagi suprimit l’àrea d’Acció Social de la seva estructura i veu «un error» que en vulgui traslladar tota la seva activitat al Dipsalut. Segons la CUP, Acció Social té línies d’actuació que van més enllà de la salut pública, i que la Diputació deixi de tenir tècnics especialistes en aquesta àrea és «una equivocació» que pot afectar la qualitat del servei. A més, asseguren que el govern de la Diputació ha pres la decisió «sense aportar cap informe tècnic ni estudi que justifiqui el canvi» i denuncia que «s’hagi fet desquenes a l’opinió dels mateixos treballadors de l’àrea».
    Segons el diputat Lluc Salellas, els canvis de l’àrea -primer adscrita a Cultura i ara integrada amb Noves Tecnologies i Esports- demostra que «pel govern no és una prioritat resoldre els problemes de les persones més necessitades».

  9. lejarza said

    La meitat del pressupost per pagar càrrecs

    El Consorci d’Acció Social es dissol després de dedicar 26.000 euros a òrgans de govern

    30.11.2015

    El ple de dimarts de la Diputació de Girona va aprovar la dissolució del Consorci d’Acció Social de Catalunya (CASC). El diputat de la CUP Lluc Salellas va qüestionar que més de la meitat del pressupost del 2015 del CASC s’hagi destinat a pagar les assistències a òrgans de govern. Es tracta d’una entitat de la qual la Diputació es va fer càrrec fa dos anys amb l’argument que si la corporació no s’hi adheria, el CASC es veia abocat “a la liquidació”.

    PAU ESPARCH GIRONA

    El punt número 10 del ple ordinari de novembre de la Diputació de Girona -celebrat el passat dimarts- estava dedicat a la dissolució i liquidació del Consorci d’Acció Social de Catalunya (CASC). El punt es va aprovar amb 24 vots a favor de CDC, ERC, el PSC i Independents de la Selva. El diputat de la CUP, Lluc Salellas, es va abstenir. Abans de votar el punt, Salellas va qüestionar a l’equip de govern de CDC i Unió que ara apostés per dissoldre el CASC que “els últims dos anys bàsicament s’ha destinat a pagar les assistències a òrgans de govern”. El fet és que el pressupost del 2015 del CASC és de 42.184,30 euros. D’aquests, 26.753,95 euros estan dedicats a pagar les assistències a òrgans de govern. Per tant, el 63% del pressupost del 2015 del CASC ha servit per pagar càrrecs.

    La dissolució també crida l’atenció perquè es produeix just dos anys després que la Diputació de Girona aprovés que s’adheria al CASC. Així, la corporació va passar a formar part del CASC amb una aportació de 7.500 euros el 2014 (la mateixa que el 2015). Llavors, el vicepresident primer de la Diputació, Miquel Noguer, va justificar que la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local de l’Estat (ARSAL) obligava a una única institució a fer-se càrrec del CASC (amb la seva estructura). Per això, la corporació també va passar a ser propietària del 51% de les participacions de Sumar SL, que va adquirir a un preu de 6.727,68 euros. Noguer va argumentar que si la Diputació no tirava endavant l’operació d’adhesió, el CASC es veia abocat “a la liquidació”.

    El Consorci d’Acció Social de Catalunya va ser constituït el 2008.

    Posteriorment, el mateix 2008, el CASC va crear Sumar SL.

    Quan fa dos anys la Diputació de Girona va adherir-se al CASC, llavors l’entitat estava integrada pels Consells Comarcals de l’Alt Empordà i del Pla de l’Estany i pels Consorcis de Benestar Social del Gironès, de la Garrotxa, de la Selva i del Ripollès, a més de l’Ajuntament de Figueres.

    Ara bé, el CASC també estava format per administracions que no són gironines, com els Consells Comarcals de l’Alt Penedès i de les Garrigues, el Consorci de Serveis Socials d’Osona i els consistoris de Vic, Sant Cugat del Vallès, Santa Maria d’Oló, Sant Vicenç de Torelló i Sant Pere de Torelló.

    Fins a l’aprovació de la dissolució, totes aquestes administracions gironines encara estaven integrades al CASC. En canvi, algunes de les institucions de fora de la demarcació de Girona ja no en formaven part. Amb la dissolució i liquidació del CASC, Noguer va explicar que Sumar SL passa a assumir les funcions que desenvolupava el Consorci d’Acció Social de Catalunya. Per tant, a partir de l’any vinent es mantindrà el pressupost de Sumar SL (que és de 6,36 milions d’euros el 2016) i deixarà d’existir el del CASC, que el 2015 ha destinat més de la meitat del pressupost a pagar òrgans de govern.

  10. lejarza said

    Garrotxa Se celebra el quinzè ple de l’any a l’Ajuntament de Sant Joan les Fonts

    L’equip de govern de CiU aprovà els pressupostos en solitari. La CUP va demanar en diferents ocasions de reunir-se per tal de parlar sobre els pressupostos i les ordenances fiscals. Amb aquesta trobada pretenia conèixer millor la política pressupostària de qui actualment governa i intentar treballar-hi conjuntament, perquè fossin escoltades i tingudes en compte les seves propostes abans de portar els dos documents a ple. Aquesta trobada no va ser possible, des del grup de CiU no es va tornar mai contesta, així que les 4 regidores de la CUP van veure per primera vegada, 48 hores abans de la celebració del ple corresponent les propostes d’ordenances fiscal i de pressupostos.

    Per a nosaltres que prenem les decisions de forma assembleària se’ns fa molt difícil poder treballar d’aquesta manera.

    La CUP va votar en contra d’aquests pressupostos, com també ho havia fet en les ordenances fiscals, i no va ser només per les formes en què se’ns van presentar els pressupostos, sinó perquè hi ha molts punts que ens són incomprensibles i alguns d’ells segurament estarien resolts si hagués tingut lloc la trobada entre la regidoria corresponent i la CUP. Durant el 2015, se’ns va informar que l’empresa municipal Habitat Sant Joan les Fonts S.L. cessaria la seva activitat i que el 2016 ja no existiria, per tant, no hi hauria el pressupost de tal empresa. Aquesta es va crear arran de la compra dels Pisos de la Torras i en l’actualitat qui els gestiona és l’Ajuntament, per tant, la seva tasca ha finalitzat. Però als pressupostos pel 2016 hi continuen apareixent els pressupostos d’Habitat Sant Joan, on la seva única font d’ingressos és una partida de 250.000 € de l’Ajuntament, partida que no queda reflectida en les despeses del pressupost del consistori.

    El ple de dilluns 14 de desembre, en principi el darrer de l’any, va ser el quinzè. Aquest 2015, a l’Ajuntament de Sant Joan les Fonts si han realitzat 15 plens, on només 4 han estat plens ordinaris. Recordem que la CUP, en el ple del cartipàs ja va proposar que els plens fossin mensuals, però aquesta va ser votada en contra per les regidores de CiU amb l’argument de què els plens es feien cada tres mesos “des de temps immemorials”. Així doncs, el fet que només hi hagi 4 plens ordinaris anuals i que la resta siguin extraordinaris, provoca que les veïnes i veïns del poble no participin de la vida institucional, allunyant-los cada dia una mica més. Al poble ningú sap quan es fan els plens, perquè com que la majoria són extraordinaris i es convoquen en 48 h, ningú acaba assabentant-se’n. A més, els plens extraordinaris tenen una dificultat més, l’equip de govern ha decidit que es realitzin els dilluns a les 9 del matí, hora en la qual, la majoria de la població està treballant.

    Aquest últim ple vam tornar a demanar que és modifiques el cartipàs i els plens ordinaris passessin a ser mensual, però la resposta de l’alcalde va ser contundent “No veiem la necessitat de fer aquest canvi. A nosaltres en va bé fer-ho així. D’aquesta manera podem convocar els plens quan creiem necessari.” Des de la CUP, continuarem insistint, perquè ho veiem com un greuge important en termes de transparència i participació ciutadana. Creiem que els números ho parlen per si sols, si han estat necessaris 15 plens aquest 2015, perquè no fer un ple ordinari mensual com a la majoria de consistoris de la comarca?
    Que el Sr. Joan Espona i les seves regidores no volen precs i preguntes? Que no volen que es presentin mocions? Només entenem la negativa si és per aquestes qüestions, ja que en els plens extraordinaris no s’hi admeten ni mocions, ni precs, ni preguntes.

    No s’omplin tant la boca de transparència si després actuen en detriment d’aquesta.

    El Ple va aprovar per la unanimitat la moció, presentada conjuntament per CiU i la CUP, de suport a la Declaració de Ruptura aprovada el passat 9 de novembre el Parlament de Catalunya. En aquest fet, felicitem a l’equip de govern per fer aquest acte de desobediència, ja que l’aprovació d’aquesta mateixa moció ha començat a tenir repercussions legals en diferents ajuntaments del nostre país.

    Aprofitem que aquesta setmana s’ha repartit la revista municipal El Soroll de les Fonts per denunciar el vet que hem patit. Des del grup municipal de la CUP s’ha demanat des de moltes vies que se’ns donés un espai, ja que el ROM (Reglament Orgànic Municipal) no especifica que els partits polítics no poden participar-hi. No demanem utilitzar la revista de forma partidista, simplement volem fer propostes a la població, donar el nostre punt de vista. Volem participar-hi com ho fa el grup de CiU. En l’apartat de “l’Ajuntament informo” semblaria que hi hauríem de tenir cabuda, perquè formem part de l’Ajuntament, som 4 regidores, més de 500 persones ens van votar. No demanem res de l’altre lloc, simplement volem treballar per al poble i que l’oposició tingui veu a El Soroll és necessari i imprescindible en termes de democràcia i transparència.

    Seguim, seguirem.

    ASSEMBLEA LOCAL DE LA CUP SANT JOAN LES FONTS

  11. lejarza said

    SUMAR, EMPRESA D’ACCIÓ SOCIAL, SL Anunci sobre la subrogació de tots els drets i obligacions del Consorci d’Acció Social de Catalunya, CASC, incloent els contractes i convenis subscrits pel mateix, amb efectes econòmics i administratius a partir de l’1 de gener de 2016

    Núm. 244 – 21 de desembre de 2015 Núm. 11660

    Anunci sobre la subrogació de tots els drets i obligacions del Consorci d’Acció Social de Catalunya, CASC, incloent els contractes i convenis subscrits pel mateix, amb efectes econòmics i administratius a partir de l’1 de gener de 2016
    Mitjançant acord de Junta General de SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L. adoptat per unanimitat dels assistents, en sessió de 25 de novembre de 2015, s’aprovà la subrogació per part de SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L. de tots els drets i obligacions del Consorci d’Acció Social de Catalunya, CASC, incloent els contractes i convenis subscrits pel mateix, amb efectes econòmics i administratius a partir de l’1 de gener de 2016.

    D’acord amb el que estableix l’article 86 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, es sotmet a informació pública l’acord de subrogació de tots els drets i obligacions del Consorci d’Acció Social de Catalunya, CASC, per un termini de 20 dies hàbils al BOP de Girona i al DOGC, així com al taulell d’edictes del CASC, a fi de que els interessats puguin formular les al·legacions o reclamacions pertinents. Si durant aquest termini no es formulessin al·legacions, l’acord es podria considerar adoptat amb caràcter definitiu.

    El text íntegre de l’acord es transcriu a continuació:

    “D’acceptar la subrogació de tots els drets i obligacions del Consorci d’Acció Social de Catalunya, CASC, incloent els contractes i convenis subscrits pel mateix, amb efectes econòmics i administratius a partir de l’1 de gener de 2016.
    Vist que amb data 7 d’octubre de 2015, la Junta General del CASC va aprovar la dissolució i liquidació del CASC, amb efectes a partir del 31 de desembre de 2015.

    Vist que en relació a la liquidació, el CASC va disposar que “el resultat de la liquidació del Pressupost del CASC de l’any 2015 es traspassarà amb els seus drets i obligacions així com també els saldos en metàl·lic i romanent de tresoreria disponible per a despeses generals a 31/12/2015, així com les participacions socials de SUMAR empresa d’acció social SL que tingui en propietat en aquesta data, a l’indicada empresa de capital íntegrament públic, SUMAR, empresa d’acció social SL, de la qual cosa se’n donarà compte als Plens de les entitats consorciades.
    ·
    Vist que el CASC també sol·licita a SUMAR,”prèvia acceptació per acord de la seva Junta General, amb efectes econòmics i administratius a partir de l’1 de gener de 2016, la subrogació en tots els drets i obligacions del Consorci d’Acció Social de Catalunya, incloent els contractes i convenis subscrits pel mateix.”

    Per tot això exposat, la Junta General de SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L., aprova per unanimitat dels assistents els següents ACORDS:

    PRIMER.- Acceptar la subrogació per part de SUMAR, empresa d’acció social SL, amb efectes a partir de l’1 de gener del 2016, i amb tots els drets i obligacions del CASC, així com també els saldos en metàl·lic i romanent de tresoreria disponible per a despeses generals a 31/12/2015, i les participacions socials de SUMAR empresa d’acció social SL que tingui en propietat el CASC en aquesta data, substituint on diu Consorci d’Acció Social de Catalunya, CASC, per SUMAR, empresa d’acció social SL.

    SEGON.- Sotmetre aquests acords a informació al públic pel termini de 20 dies hàbils, mitjançant la inserció del corresponent anunci al BOP, al DOGC, i al tauler d’edictes de l’entitat. Si durant aquest termini no es formulessin al·legacions els presents acords es podrien considerar adoptats amb caràcter definitiu sense necessitat de nou acord.

    TERCER.- Donar trasllat d’aquest acord als ens socis de SUMAR, – la Diputació de Girona, el Consell Comarcal del Pla de l’Estany, el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, el Consorci de Benestar Social Gironès-Salt, el Consell Comarcal de La Selva, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà, l’Ajuntament de Figueres, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès, el Consell Comarcal de Les Garrigues, a l’Ajuntament de Santa Maria d’Oló, a l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló, a l’Ajuntament de Sant Pere de Torelló, a l’Ajuntament de Breda, a l’Ajuntament de Llagostera i també al Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Vic, l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, el Consorci de Benestar Social del Ripollès, el Consorci d’Osona de Serveis Socials i la Fundació Acció Social Infància (FASI).

    QUART.- Facultar al President de SUMAR, expressament i tant àmpliament com sigui menester en dret, perquè formalitzi qualsevol document que sigui necessari en relació als presents acords.”

    Salt, 4 de desembre de 2015 Miquel Noguer i Planas President i Alcalde de Banyoles

  12. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP)

    Núm. 250 – 30 de desembre de 2015 Núm. 12137

    Edicte sobre exposició pública del pressupost general i la plantilla de personal per a 2016

    De conformitat amb el que disposen els articles 112 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, i els articles 166 i següents del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, es fa avinent que es troba exposat al públic, per poder-hi fer reclamacions, l’expedient d’aprovació del Pressupost general per a l’exercici 2016, aprovat per la Junta General del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa en la sessió del dia 22 de desembre de 2015, que inclou el pressupost , i la plantilla de personal al servei del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa per a l’any 2016.

    Les persones legítimament interessades podran presentar reclamacions amb subjecció als tràmits següents:

    a) Termini d’exposició i admissió de reclamacions: Quinze dies hàbils a partir del següent des de la data de publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Província.

    b) Oficina de presentació: Registre General del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa.

    c) Òrgan davant el qual es reclama: Junta General del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa.

    En el supòsit que no es presenti cap reclamació, el pressupost es considerarà definitivament aprovat, procedint-se tot seguit a la publicació del resum dels capítols dels pressupostos del Consorci i la inserció íntegra de la plantilla de personal, als efectes de la seva entrada en vigor, tot de conformitat amb el que estableix l’article 112.3 de la Llei 7/85 de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i l’article 169 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març.

    Olot, la Garrotxa, 23 de desembre de 2015

    Joan Espona i Agustín President

  13. lejarza said

    Miquel Calm exAlcalde de la Vall d´en Bas nou cas de “portes giratòries”

    “La vinculació és el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa”

    Argelaguer – Vall del Llierca

    Miquel Calm, exAlcalde i regidor de l´Ajuntament de la Vall d´en Bas (CiU) i exVicepresident de la Diputació de Girona i exPresident del Consorci de les Vies Verdes de Girona, serà el nou president de “Sumar empresa d´acciò social SL”.

    Calm, exAlcalde de la Vall d´en Bas, substituirà en aquest càrrec l´Alcalde de Banyoles i Vicepresident de la Diputació, Miquel Noguer exPresident del Consell Comarcal de la Garrotxa.

    El grup de la CUP a la Diputació va criticar l´elecció de Calm adduint que s’ha fet “sense tenir en compte cap criteri tècnic ni de mèrits”, una pràctica que diu que és constant a la Diputació de Girona. “La col·locació de l’exVicepresident de la Diputació és un nou cas de portes giratòries”, sosté la CUP, que hi afegeix que el nomenament de Calm “comportarà una retribució econòmica important”, de 36.000 euros anuals.

    La Diputació de Girona es va desvincular de l´elecció de Calm com a President de Sumar; van indicar que l´elecció la va fer el Consell General de la Societat Limitadà.

    La vinculació de Calm amb Sumar és el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, depenen del Consell Comarcal de la Garrotxa.

  14. lejarza said

    Un ens de la Diputació tria Miquel Calm de president amb un sou de 36.000€

    L’exvicepresident de la Diputació de Girona Miquel Calm (CDC) serà a partir de demà el nou president de Sumar Empresa d’Acció Social SL. Es tracta d’un ens depenent de la Diputació que està dedicat a l’assistència i als serveis socials de nens, joves, disminuïts físics i ancians en centres no residencials. Calm ha estat escollit per unanimitat per la junta general de Sumar i tindrà un sou de 36.000 euros anuals bruts. Es tracta del mateix salari que reben els assessors de ple dels partits amb representació a la Diputació de Girona.

    Qui va anunciar l’elecció de Calm com a president de Sumar va ser la CUP, que va considerar que la tria s’ha fet «sense tenir en compte cap criteri tècnic ni de mèrits». Calm ocuparà la presidència de Sumar que fins ara ha tingut el vicepresident de Promoció Econòmica de la Diputació, Miquel Noguer (CDC). De fet, Noguer ha estat el president de Sumar en una situació diferent perquè fins aquest any Sumar formava part del Consorci d’Acció Social de Catalunya (CASC), tot i que fa un mes es va aprovar la dissolució del CASC i Sumar ha assumit totes les funcions.

    Segons els nous estatuts de Sumar, la junta general ha de designar el president i fixar la seva retribució «en funció de la dedicació que realitzi». Així doncs, la junta general de Sumar ha aprovat el sou de 36.000 euros anuals bruts per al president i també una retribució de 500 euros bruts -318 euros nets- per les assistències de la resta de membres de la junta general. Aquesta retribució, a la qual s’aplica un 37% de retenció, ja inclou les dietes (per quilometratge i/o àpats). Segons els estatuts, la junta general ha de reunir-se, «amb caràcter ordinari i obligatori», com a mínim dues vegades cada any.

    Calm forma part de la junta general de Sumar en representació del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa (CASG). Ara bé, Calm no és membre de la junta general del CASG, ja que -com marquen els estatuts- per formar-ne part hauria de ser regidor de l’Ajuntament d’Olot o conseller comarcal de la Garrotxa (cosa que no passa en el seu cas). Per això, fonts de la Diputació van destacar ahir que Calm és membre de la junta general de Sumar «a proposta del CASG». També es dóna la circumstància que en l’anterior mandat de la Diputació de Girona -de 2011 a 2015-, Calm va ser vicepresident d’Acció Territorial i no es va fer càrrec de Sumar, perquè llavors Noguer presidia l’ens.

    Segons les mateixes fonts, Noguer ha optat per no presentar-se de nou com a president de Sumar «per la feina que suposa» el càrrec, davant la dificultat de combinar-lo amb la vicepresidència de la Diputació i l’alcaldia de Banyoles. Tot i això, en l’anterior mandat Noguer tenia la mateixa vicepresidència que ara i també l’alcaldia de Banyoles, que va compaginar amb la presidència de Sumar. En canvi, a diferència de l’anterior mandat, Calm ara no és vicepresident de la Diputació ni diputat de la corporació ni alcalde de la Vall d’en Bas.

    Davant el nomenament de Calm, el diputat de la CUP a la Diputació de Girona, Lluc Salellas, va lamentar ahir que «el nomenament de Calm comportarà una retribució econòmica important pel càrrec que ocuparà». Salellas també va afegir: «Fa unes setmanes vam saber que un altre exdiputat i exalcalde de CiU com Xavier Soy passarà a ser membre del Patronat de la Casa de Cultura i ara ens tornem a trobar una persona de Convergència escollida a dit per ocupar un càrrec de direcció depenent de la Diputació». Per això, Salellas va criticar la «recol·locació» de dos exvicepresidents en «espais de poder». A diferència de Calm, fonts de la Diputació van assegurar que Soy no tindrà retribució per formar part del Patronat de la Casa de Cultura.

  15. lejarza said

    CONSORCI DE BENESTAR SOCIAL GIRONÈS-SALT Edicte d’aprovació definitiva del pressupost general i la plantilla de personal per a l’exercici 2016

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP) Núm. 7 – 13 de gener de 2016 Núm. 16

    Edicte d’aprovació definitiva del pressupost general i la plantilla de personal per a l’exercici 2016
    No havent-se presentat cap reclamació contra l’acord d’aprovació inicial de la Junta General del Consorci en règim de plenari, celebrada en data 26/11/2015 en sessió extraordinària i publicat al BOP núm. 235 de 7 de desembre de 2015, referent al pressupost general, corresponent a l’exercici 2016, i a la plantilla de personal, han quedat aprovats definitivament, publicantse els corresponents resums per Capítols i íntegrament la plantilla, de conformitat amb el que disposa l’article 169 del RDl 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la llei reguladora de les hisendes locals.

    RESUM PRESSUPOST D’INGRESSOS 2016

    3.971.557,21€ MILLIONS D´EUROS

    PRESSUPOST INVERSIONS 2016 PER BENESTAR SOCIAL

    12.200€ EUROS

    Contra l’aprovació del Pressupost es pot interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos des de la publicació d’aquest edicte, davant la sala del Contenciós i administratiu del Tribunal superior de Justícia de Catalunya.

    Girona, 29 de desembre de 2015 Jaume Busquets Arnau President

  16. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP)

    CONSORCI D’ACCIÓ SOCIAL DE LA GARROTXA Edicte d’aprovació de les bases i la convocatòria del concurs oposició per a la provisió, mitjançant contracte laboral temporal, d’un lloc de treball de tècnic informàtic

    Núm. 20 – 1 de febrer de 2016 núm. 610

    Edicte d’aprovació de les bases i la convocatòria del concurs oposició per a la provisió, mitjançant contracte laboral temporal, d’un lloc de treball de tècnic informàtic mitjançant Decret de Presidència de data 19 de gener de 2016, s’acorda l’aprovació de les bases reguladores del procés selectiu per a la provisió, per concurs lliure mitjançant contracte laboral, temporal, d’un lloc de treball de Tècnic informàtic a adscriure al Consorci d’acció social de la Garrotxa. en el mateix decret, s’obre la convocatòria per la presentació de sol·licituds de vint dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Girona. les Bases es poden consultar al tauler d’anuncis i a la pàgina web del Consorci. http://www.casg.cat (seu electrònica –ofertes de treball), d’acord amb les bases reguladores. recursos Contra aquest acord, que és definitiu en la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat contenciós administratiu de Girona, en un termini de 2 mesos comptats des del dia següent al de la recepció de la present notificació. Potestativament es pot interposar prèviament recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat la resolució, en el termini d’un més, a comptar a partir del dia següent al de la reposició de la present notificació. Si transcorre el termini d’un mes, a comptar des del dia següent al de la data d’interposició del recurs de reposició, sense que hagi estat dictada i notificada cap resolució expressa s’entendrà desestimat. en aquest cas, el recurs contenciós administratiu podrà interposar-se en el termini de 6 mesos a comptar des del dia següent al de la data en què presumptament s’hagi desestimat el recurs de reposició. Tot això sens perjudici del què es pugui interposar qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. olot, la Garrotxa, 22 de gener de 2016 Joan espona i agustin President

  17. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP) Núm. 23 – 4 de febrer de 2016 Núm. 717

    AJUNTAMENT D’OLOT Anunci d’aprovació de les bases específiques reguladores de la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a l’any 2016

    La Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Olot, en la sessió celebrada el dia 21 de gener de 2016 va aprovar les bases específiques reguladores de la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per a l’organització, participació i desenvolupament de les següents activitats per a l’any 2016:

    Les bases es podran consultar, de dilluns a divendres, de 10 a 14h. a les següents adreces:

    Bases de subvencions per a l’organització, participació i desenvolupament de l’organització d’activitats als barris: Consorci d’Acció Social de la Garrotxa (CASG), Can Castellanes, plaça Palau, d’Olot.

    Bases de subvencions per a l’organització, participació i desenvolupament de l’organització d’activitats d’acció social: Consorci d’Acció Social de la Garrotxa (CASG), Can Castellanes, plaça Palau, d’Olot.

    Es publicarà anunci d’aprovació de les bases al Butlletí Oficial de la Província de Girona (BOPG), en un diari comarcal i al Taulell d’edictes d’aquest Ajuntament, en el portal de transparència i s’exposarà al públic per un termini de vint dies, comptats des de l’endemà de la publicació d’aquest anunci al BOP, perquè s’hi puguin presentar reclamacions.

    Olot, 26 de gener de 2016 Josep Maria Corominas i Barnadas Alcalde

  18. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP) Núm. 23 – 4 de febrer de 2016 Núm. 720

    CONSORCI D’ACCIÓ SOCIAL DE LA GARROTXA Edicte d’aprovació definitiva del pressupost general i de la plantilla de personal per a l’exercici 2016

    Edicte d’aprovació definitiva del pressupost general i de la plantilla de personal per a l’exercici 2016

    S’ha exposat al públic durant el termini establert que fixa la legislació vigent, el Pressupost General per a l’exercici 2016 i la plantilla de personal al servei del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, mitjançant un edicte publicat al Butlletí Oficial de la Província número 250 de 30 de desembre de 2015. A continuació es fa públic el Pressupost resumit per capítols.

    CAPÍTOLS DESPESES

    I DESPESES DE PERSONAL 2.280.401,97
    II BÉNS CORRENTS I SERVEIS 5.768.013,18
    III DESPESES FINANCERES 8.022,35
    IV TRANSFERÈNCIES CORRENTS 351.687,76
    V FONS DE CONTINGÈNCIA I ALTRES IMPREVISTOS 35.000,00
    VI INVERSIONS REALS 17.700,00
    VII TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL 36.000,00
    IX PASSIUS FINANCERS 16.493,57

    TOTAL 8.513.318,83

    CAPÍTOLS D’INGRESSOS

    III TAXES I ALTRES INGRESSOS 1.767.645,95
    IV TRANSFERÈNCIES CORRENTS 6.744.203,84
    V INGRESSOS PATRIMONIALS 1.469,04

    TOTAL 8.513.318,83

    I es fa públic la plantilla orgànica del 2016 PERSONAL LABORAL

    Grup A1 Places 5 Vacants 3
    Grup A2 Places 39 Vacants 24
    Grup C1 Places 12 Vacants 9
    Grup AP Places 3
    Total Places 59 Vacants 36

    Dues de les places vacants del grup A2, són vacants amb reserva de plaça

    Olot, la Garrotxa, 26 de gener de 2016 Joan Espona i Agustín President

  19. lejarza said

    Dos equips del Consorci d’Acció Social opten a un concurs de Vies Verdes per a poder participar a la Trailwalker d’Olot

    El proper 16 d’abril arrencarà una nova edició de la Trailwalker d’Intermón Oxfam a Olot, i la Garrotxa hi aportarà un altre any diversos equips a la prova solidària. Dos d’ells sorgeixen del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, que participaran a l’esdeveniment amb dos equips de sis persones. Cada equip ha de recaptar 1500 euros per a fer la cursa, de 100 quilòmetres. Els dos equips del Consorci opten també a un concurs que s’organitza des de Vies Verdes de Girona, que sorteja 1500 euros entre els participants que tinguin més visualitzacions.

  20. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP) Núm. 34 – 19 de febrer de 2016 Núm. 1166

    CONSORCI D’ACCIÓ SOCIAL DE LA GARROTXA Edicte d’aprovació de les bases específiques per atorgar uns ajuts

    Edicte d’aprovació de les bases específiques per atorgar uns ajuts

    Anunci d’aprovació de les bases específiques per atorgar ajuts a projectes d’educació pel desenvolupament, d’enfortiment i articulació de les entitats locals i projectes de cooperació.

    Les bases s’exposaran al públic per un termini de vint dies hàbils, a comptar de l’endemà de la publicació d’aquest anunci al BOP, perquè s’hi puguin presentar reclamacions.

    Aquestes bases es podran consultar a la pagina web http://www. casg.cat/, i a la seu del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, plaça Palau, 8, (edifici Can Castellanes) d’Olot.

    Olot, la Garrotxa, 9 de febrer de 2016 El president

  21. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP) Núm. 51 – 15 de març de 2016 Núm. 1930

    CONSORCI D’ACCIÓ SOCIAL DE LA GARROTXA Edicte d’aprovació de diversos preus públics per a l’any 2016

    Edicte d’aprovació de diversos preus públics per a l’any 2016 El Consorci d’Acció Social de la Garrotxa ha aprovat, per l’any 2016, els preus públics del servei de transport adaptat, servei d’ajuda a domicili, centre de dia Sant Feliu, SAIAR Tortellà, Residència Montsacopa, tallers de memòria i Espai Larai, aquests es publiquen en compliment d’allò disposat a l’article 59.6.a) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú –LRJPACAquests preus es podran consultar a l’e.tauler del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa a l’adreça http://www.casg.cat/ , d’acord amb el que preveu l’article 12 de la Llei 11/2007,de 22 de juny d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics i a l’ordenança d’administració electrònica del Consorci.

    Olot, la Garrotxa, 19 de febrer de 2016 Joan Espona i Agustín President

  22. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP) Núm. 58 – 24 de març de 2016 Núm. 2430

    CONSORCI D’ACCIÓ SOCIAL DE LA GARROTXA Extracte de la convocatòria en la BDNS dels ajuts a projectes d’educació per al desenvolupament, d’enfortiment i articulació de les entitats locals i projectes de cooperació

    Extracte de la convocatòria en la BDNS dels ajuts a projectes d’educació per al desenvolupament, d’enfortiment i articulació de les entitats locals i projectes de cooperació

    administració Pública: aLTREs ORGaNIsMEs Codi administració pública: I00000221 Òrgan: CONsORCI D’aCCIÓ sOCIaL DE La GaRROTXa Codi òrgan: I00000264 Id anunci: 1283 Codi convocatòria: 302691 Referència Convocatòria: C121/2016/01 Des Convocatòria: Bases específiques per atorgar ajuts a projectes d’educació per al desenvolupament, d’enfortiment i articulació de les entitats locals i projectes de cooperació Anunci d’aprovació definitiva de les bases específiques per atorgar ajuts a projectes d’educació pel desenvolupament, d’enfortiment i articulació de les entitats locals i projectes de cooperació i obertura de convocatòria per a la presentació de sol·licituds. En data 9 de febrer de 2016 mitjançant Decret de Presidència es van aprovar les bases específiques per atorgar ajuts a projectes d’educació pel desenvolupament, d’enfortiment i articulació de les entitats locals i projectes de cooperació i simultàniament obre la convocatòria de les subvencions. En el BOP de Girona número 34, de 19 de febrer de 2016, es sotmetia a informació pública l’acord d’aprovació de les bases i transcorregut el període d’exposició pública , sense que s’hagin presentat reclamacions, han quedat aprovades definitivament. Vist l’acord de data 9 de febrer de 2016 i considerant que les bases ja són definitives, s’obre la convocatòria per a la presentació de sol·licituds, per un període de 21 dies hàbils, a comptar a partir de l’endemà de la publicació d’aquest anunci en el BOP de Girona. En el cas que el termini de presentació de sol·licituds finalitzi un dissabte, s’entendria prorrogat fins al dia hàbil següent. Les subvencions es concediran mitjançant Decret de Presidència, en el termini màxim de 2 mesos de la data final de presentació de sol·licituds.
    Olot, la Garrotxa, 21 de març de 2016
    Joan Espona agustín President

  23. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP)

    CONSORCI D’ACCIÓ SOCIAL DE CATALUNYA Anunci d’informació pública dels comptes generals de l’exercici 2015

    Núm. 76 – 21 d’abril de 2016 Núm. 3278

    Anunci d’informació pública dels comptes generals de l’exercici 2015 Informats favorablement per unanimitat dels assistents integrants de la Comissió Especial de Comptes/Liquidadora del Consorci d’Acció Social de Catalunya reunida en data 19 d’abril de 2016, els comptes generals de l’exercici 2014 que consten dels comptes i estats previstos en l’article 209 del Reial Decret Legislatiu 2/2014, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, se sotmeten a informació pública durant el termini de quinze dies i vuit més durant els quals els interessats podran presentar les reclamacions, objeccions o observacions que considerin més adients, de conformitat amb allò que disposa l’article 212.3 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals. En el supòsit que no es presentin reclamacions en el termini d’informació pública, els comptes s’elevaran a la Junta General del Consorci d’Acció Social de Catalunya sense necessitat d’emetre un nou informe.

    Salt, 20 d’abril de 2016 Miquel Noguer i Planas President liquidador

  24. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP)

    CONSORCI D’ACCIÓ SOCIAL DE LA GARROTXA Edicte sobre l’aprovació inicial de la modificació dels estatuts del Consorci

    Núm. 78 – 25 d’abril de 2016 Núm. 3152

    Edicte sobre l’aprovació inicial de la modificació dels estatuts del Consorci La Junta General del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa de 31 de març de 2016, va aprovar, inicialment, la modificació dels estatuts del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa. D’acord amb el que proposen els articles 313 i 322 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals se sotmet l’expedient a informació pública pel termini de 30 dies mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Girona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i l’E-Tauler del Consorci. Transcorreguts els 30 dies, si no es presenten al·legacions i /o reclamacions, l’acord esdevindrà definitiu, essent només necessària la diligència emesa per la secretària del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa i procedint després a la publicació íntegra del text modificat i aprovat definitivament el Butlletí oficial de la Província de Girona, un extracte del mateix al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i còpia íntegra a l’E-Tauler del propi Consorci.

    Olot, la Garrotxa, 7 d’abril de 2016 Joan Espona Agustín President

  25. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP) Núm. 83 – 2 de maig de 2016 Núm. 3442

    SUMAR, EMPRESA D’ACCIÓ SOCIAL, SL Anunci sobre la convocatòria de licitació pública per a l’adjudicació del contracte administratiu de serveis de transport adaptat per a la gent gran del centre de dia de les Bernardes, de Salt, que gestiona mitjançant encomana de gestió, SUMAR, Empresa d’Acció Social S.L.

    Anunci sobre la convocatòria de licitació pública per a l’adjudicació del contracte administratiu de serveis de transport adaptat per a la gent gran del centre de dia de les Bernardes, de Salt, que gestiona mitjançant encomana de gestió, SUMAR, Empresa d’Acció Social S.L. (núm exp. Po 02_2016) Mitjançant acord del Consell d’Administració de SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L., adoptat per unanimitat dels assistents, en sessió de 13 d’abril de 2016, s’aprovà el Plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques que regeixen el procediment de licitació per a l’adjudicació del contracte administratiu del “Servei de transport adaptat per a gent gran del Centre de Dia de Les Bernardes, de Salt, que gestiona, mitjançant encomana de gestió, SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L.”. En el mateix acord del Consell d’Administració s’aprova l’expedient de contractació per a l’adjudicació del contracte i el procediment de licitació, la convocatòria del qual s’anuncia tot seguit. El termini de presentació de les proposicions és de 15 dies naturals a comptar del dia següent de la darrera data de publicació d’aquest anunci al BOP de Girona, al DOGC i al Perfil del Contractant de SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L.: 1. Entitat adjudicadora: 1.1. Organisme: SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L. 1.2. Dependència: Secretaria. 1.3. Obtenció de documentació i informació: a) Dependència: SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L. b) Domicili: Pla de Salt, 18 Local 2. c) Localitat: SALT (Gironès). d) Telèfon: 972 439 168 e) Telefax: 972 439 286 f) Correu electrònic: info@sumaracciosocial.cat g) Adreça Perfil de Contractant: https://contractaciopublica.gencat.cat/ecofin_pscp/AppJava/cap.pscp?ambit=5&keyword=sumar&reqCode=viewDet ail&idCap=2042232 h) Data límit obtenció de documentació: Fins a la finalització de la data de presentació de proposicions. 1.4. Núm. d’expedient: CON-PO 02/2016

    2. Objecte del contracte: 2.1. Tipus: Aquest contracte, de conformitat amb el que determina l’article 20 del TRLCSP té naturalesa privada i es qualifica com a contracte de serveis. 2.2. Descripció objecte: Servei de transport adaptat del centre de dia de les Bernardes, de Salt, que gestiona mitjançant encomana de gestió, SUMAR Empresa d’Acció Social S.L. que consisteix en recollir els usuaris a les parades corresponents i que es detallen al plec de clàusules, i transportar-los al centre de dia de Les Bernardes, de Salt i posteriorment tornar-los, tot ajustant la recollida a l’horari d’obertura i tancament del centre. 2.3. Divisió per lots: No. 2.4. Lloc d’execució: Centre de dia de Les Bernardes, Salt (C/Sant Dionis, 42, 17190 Salt) 2.5. Termini d’execució: 6 anys (4 anys i 2 anys més prorrogables) a partir de la data d’inici del contracte. 2.6. Admissió de pròrroga: Sí, per un màxim de 2 anys, prorrogables anualment, de forma expressa per l’òrgan competent de SUMAR. SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L. podrà revisar els preus quan hagin transcorregut dos anys des de la formalització del contracte, prèvia audiència amb l’adjudicatari, d’acord amb la clàusula 9.5 dels Plecs que regulen aquesta contractació. 2.7. Establiment d’acord marc: No. 2.8. Sistema dinàmic d’admissió: No. 2.9. Codi CPV: 60130000 (Serveis especials de transport de passatgers per carretera). 3. Tramitació i procediment: 3.1. Tramitació: Ordinària. 3.2. Procediment: Obert. 3.3. Subhasta electrònica: No. 3.4. Criteris d’adjudicació: a) Judici de valor. màxim 50 punts. b) Formules aritmètiques. màxim 50 punts. En el supòsit d’empat aquest es dirimirà a favor de l’empresa que acrediti tenir a la seva plantilla persones amb discapacitat en un percentatge superior al 2 per 100, als efectes que s’estableixen a la Disposició addicional quarta del TRLCSP. 4. Valor estimat del contracte anual: La despesa global d’aquest contracte no es pot concretar anticipadament, ja que la configurarà la despesa real acumulada en funció dels dies i calendari laboral. No obstant, als efectes d’establir el preu estimat del contracte, de conformitat amb el que disposa l’art. 87.5 del TRLCSP, i per tal que les empreses puguin calcular adequadament les seves ofertes en base a les despeses dels exercicis anteriors i la projecció futura prevista, el valor anual estimat del contracte a efectes del que disposa l’article 88 i concordants del TRLCSP es fixa en 12.500,00 € IVA no inclòs (13.750,00 € IVA inclòs). 5. Pressupost base de licitació: Màxim. 6. Garantía exigides: 6.1. Provisional: no s’exigeix. 6.2. Definitiva: 5% de l’import d’adjudicació del contracte, exclòs l’IVA. 7. Requisits específiques del contractista: 7.1. Classificació empresarial: No requerida. 7.2. Solvència econòmica i financera: clàusula 15 dels Plecs que regulen aquesta contractació. L’empresa haurà de disposar d’una experiència mínima de 5 anys (2011-2015) en la prestació dels serveis objecte del contracte. S’acreditarà mitjançant una relació dels principals serveis realitzats durant els últims cinc anys que inclogui l’import, la data i destinatari, tant públic com privat. L’acreditació es farà mitjançant l’aportació d’un mínim de tres certificats de correcte execució dels contractes relacionats amb l’objecte del present, per un import anual igual o superior al 70% del valor anual estimat del present contracte (8.750,00 €), expedits pels òrgans públics o privats als quals s’hagin prestat els serveis. 7.3. Solvència tècnica i professional: clàusula 15 dels Plecs que regulen aquesta contractació. volum anual de negocis del licitador, referit a l’any de major volum de negocis dels últims tres anys, que haurà de ser de almenys una vegada i mitja el valor anual mig del present contracte. Es podrà acreditar mitjançant la classificació empresarial següent: Grup R, Subgrup 2, Categoria A. 8. Presentació d’ofertes: 8.1. Data límit de presentació: Fins a les 14 hores del 15è dia natural a comptar del dia següent a la darrera data de publicació d’aquest anunci en el BOP de Girona, al DOGC i al Perfil del Contractant de SUMAR, Empresa d’Acció Social, S.L.. 8.2. Modalitat de presentació: En suport paper, Sobres núm. A i B, i opcionalment, en arxiu electrònic, Sobre núm. C. 8.3. Lloc de presentació: SUMAR, Empresa d’Acció Social S.L.. a) Dependència: Serveis Centrals – Secretaria

    b) Domicili: Pla de Salt 18. Oficina 2. c) Localitat : SALT (Gironès) d) Adreça electrònica: http://www.sumaracciosocial.cat 8.4. Nombre d’empreses a les que es pretén convidar a presentar ofertes: No és el cas. 8.5. Admissió de variants : No. 8.6. Termini durant el qual el licitador està obligar a mantenir l’oferta: 1 mes des de l’obertura d’ofertes. 8.7. Subcontractació: no s’admet. 9. Obertura d’ofertes: 9.1. Adreça: SUMAR, Empresa d’Acció Social S.L.- Pla de Salt, 18 Oficina 2 – 9.2. Localitat: 17190 – Salt (Girona). 9.3. Data i hora: Veure clàusula 21a del Plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars. S’avisa a l’adreça electrònica dels licitadors i es publica en el Perfil del Contractant. 10. Despeses de Publicitat: a càrrec del licitador adjudicatari, fins a un màxim de 300,00 €. 11. Data d’enviament de l’anunci al DOUE: No es requereix. 12. Altres informacions: 12.1. Disposar de suficient solvència tècnica i professional, per l’execució del contracte, amb el compliment dels requisits de disposar de personal i medis suficients per a la realització del servei. 12.2. Procedirà la revisió de preus de conformitat amb el que disposa l’article 89 del TRLCSP, quan hagin transcorregut dos anys des de la formalització del contracte segons el que disposa la clàusula 9.4 del plec de clàusules que regula la present contractació. 12.3. Es podrà acordar modificar el contracte segons el que disposa els articles 106 i 107 del TRLCSP i de conformitat amb la clàusula 26 del plec de clàusules que regula la present contractació.

    Salt, 15 d’abril de 2016 Miquel Calm i Puig President

  26. lejarza said

    Els informes d’exclusió residencial d’Olot obren una disputa a les xarxes

    07.06.2016

    OLOT | X.V.

    La diferència entre les dades d’exclusio residencial de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) i les de l’àrea de Cohesió Social i Atenció a les Persones sobre els informes d’exclusió residencial han estat motiu d’un intercanvi de missatges a les xarxes socials. El dia 4 de juny, Jordi Gasulla (PAH) sostenia que mentre a les reunions de la Plataforma hi van unes 30 persones en risc d’exclusió residencial, Josep Berga (regidor de Cohesió Social i Atenció a les persones) afirma al ple que a la llista hi ha 12 famílies.
    Al cap de poc, la directora del C0nsorci, Teia Fabrega, va respondre que les afirmacions de Gasulla ofenien els treballadors del Consorci. El motiu de l’ofensa -segons el missatge- era l’afirmació de manipulació de Berga envers els infrormes d’habitatge.

    Gasulla va exposar: “Aclareixo, perquè ningú entengui coses que no són: No dic que sigui el regidor qui pressiona al CASG. Ell només utilitza dades incompletes”. Gasulla ha indicat que els seus missatges no anavan dirigits als Consorci.
    Els informes d’exclusió residencial signifiquen que una família no té possiblitat d’accedir a un sostre en temps. És a dir, quan una situació econòmica és tan complicada que per les vies normals és impossible trobar un lloguer o fer una hipoteca.
    Les valoracions les fa el Consorci de Benestar Social a partir d’unes bases determinades. A partir de les compres de pisos per part de l’Administració, l’informe és clau per accedir a un pis de lloguer social.

  27. lejarza said

    La CUP denuncia que la Diputació es gasta 7,5 milions en càrrecs i 1,1 en acció social

    La formació independentista reclama que cal que aquesta tendència “s’inverteixi urgentment”
    04.07.2016

    GIRONA | ACN La CUP ha denunciat que el 2015 la Diputació de Girona es va gastar 2,5 milions en pagar electes i alliberats del partits i 5 milions més per cobrir els sous de tota l’estructura entorn a presidència i per a subvencions “a dit” atorgades pel president. En total, 7,5 MEUR que contrasten, segons dades de la CUP, amb la partida destinada a acció social que va ser d’1,1 milions. Per això, reclamen que cal que aquesta tendència “s’inverteixi urgentment”, reduir el nombre de càrrecs de confiança, abaixar sous dels diputats i també exigeixen que les subvencions es facin a través de processos de pública concurrència. El diputat Lluc Salellas ha volgut fer balanç del primer any a la corporació i ha dit que són “de llarg” el grup que més control del govern ha fet tot i tenir un únic representant. Entre d’altres, han fet 79 intervencions al ple, 45 preguntes i han presentat 11 mocions.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: