Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

Tancar el tema del POUM en un mandat per a les persones, prioritats a Argelaguer

Posted by lejarza en 9 mayo, 2015


Tancar el tema del POUM en un mandat per a les persones, prioritats a Argelaguer

Garrotxa – Anna Prat

Un dels objectius d’Argelaguer en aquest mandat és tancar el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, el POUM, però sense la voluntat de fer créixer el municipi. Artur Ginesta, que serà el nou alcalde, aposta per un mandat enfocat “a les persones”, creant una regidoria dedicada exclusivament a aquest tema.

Argelaguer té com a principal objectiu tirar endavant el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, el POUM. Un projecte que es va intentar tirar endavant en aquest passat mandat, però que no es va aconseguir degut a l’oposició de part dels veïns del municipi, que no estaven d’acord en algunes clàusules. Artur Ginesta, cap de llista d’Independents per Argelaguer i únic candidat al municipi, ha declarat aquest dimecres a Ràdio Olot que caldrà canviar “petites coses” del projecte del POUM si es vol “tirar-lo endavant”. Un projecte que preveu recuperar alguns habitatges del poble, però en cap cas té la voluntat de “fer créixer Argelaguer”, segons Ginesta.

Una altra de les polítiques que vol adoptar l’Ajuntament en el tema de l’habitatge és tractar la problemàtica de les cases buides que hi ha al poble. Parlar amb els propietaris perquè acabin ser de lloguer o de venda és la fita de Ginesta en el pròxim mandat.

Des de l’Ajuntament també volen en aquests quatre anys incentivar la utilizació del pavelló d’Argelaguer, i això passa, segons Ginesta, per “mancomunar i coordinar serveis i infraestructures amb els pobles veïns” o fins i tot amb Olot.

Artur Ginesta aposta per una llista independent i nova, amb l’eslògan: “primer les persones”. Per prioritzar aquest aspecte en el nou Ajuntament es crearà una nova regidoria dedicada a les relacions amb les persones, una figura propera que tingui la funció de parlar amb els diferents col·lectius i entitats de del municipi.

El tema del POUM  a Argelaguer Garrotxa - Anna Prat - Radio Olot Arturo Ginesta

El tema del POUM a Argelaguer
Garrotxa – Anna Prat – Radio Olot
Arturo Ginesta

Anuncios

Una respuesta to “Tancar el tema del POUM en un mandat per a les persones, prioritats a Argelaguer”

  1. lejarza said

    Programa Electoral Independents per Argelaguer
    Eleccions Municipals Maig 2015

    * Regidoria d’urbanisme.
    Titular:Artur Ginesta
    – POUM: solucionar problemes puntuals amb els veïns afectats pel nou pla.
    – Urbanització Can Jan: trobar un nombre suficient de famílies interessades a establir-s’hi per tal de tirar-ho endavant.
    – Habitatges buits: afavorir-ne la reforma i el lloguer per a millorar l’aspecte
    i la seguretat del poble.
    – Seguir amb la 2a fase del programa “Viure al Poble”
    – Sol·licitar la cessió de la Capella de Sta. Anna al Bisbat.

    * Regidoria de Participació Ciutadana i de relació amb col·lectius.
    Titular: Núria Roig
    L’àrea de participació ciutadana tindrà com a objectiu principal articular i
    implementar la participació dels ciutadans en els afers públics i en la vida comunal del municipi. Les associacions i/o col·lectius d’Argelaguer desenvolupen una tasca important i, per aquesta raó, la nostra candidatura entén que és l’obligació de l’Ajuntament garantir la transmissió d’informació de manera bidireccional i recíproca, així com la col·laboració entre ambdues parts. En aquest sentit, proposem:
    – Elaborar, juntament amb les associacions i col·lectius del municipi, un protocol de participació ciutadana per tal d’ampliar el treball en comú tot fomentant el potencial que suposa la implicació dels veïns en la vida associativa del municipi.
    – Posar a disposició dels col·lectius un espai on desenvolupar la seva activitat.
    – Dur a terme una xerrada informativa cada sis mesos on es farà saber a tot
    el poble quines tasques comunes s’han dut a terme i quines es realitzaran en els pròxims mesos.
    – Dinamitzar el web de l’Ajuntament i/o qualsevol altre mitjà per tal de garantir les condicions per a una comunicació recíproca i eficaç.
    – De les primeres converses amb els col·lectius del poble hem recollit una
    sèrie de propostes que consensuarem com a equip de govern.
    – Donat que la creació d’una àrea de participació ciutadana és una proposta nova que té per objectiu el treball en comú de l’Ajuntament amb els col·lectius del municipi, les seves funcions es definiran a mesura que es vagi donant la col·laboració que proposem.

    * Regidoria de Cultura Titular: Marta Rius
    – Festes populars: mantenir les festes amb la varietat i qualitat cultural dels últims anys.
    – Potenciar les activitats de cultura popular: gegants, reis, carnestoltes, etc.
    – Continuar la tasca de la Comissió de Festes i buscar nous mecanismes per engrescar la gent a formar-ne part.
    – Cicles i actes culturals: mantenir els ja existents (estiu a la fresca, la
    Violinada, etc.) i estudiar la possibilitat de crear-ne algun més.
    – Tallers a la sala de lectura.
    – Vídeo-concerts: sessions com les de clica però amb dvd’s de música en directe.
    – Rutes culturals: senyalitzar i cuidar les rutes culturals de l’entorn (Garrell, Carlinada, Kàrvadan, etc.) i crear un tríptic informatiu de les diferents rutes.
    – Patrimoni: conservació, promoció i valorització del patrimoni històric i
    cultural d’Argelaguer.
    – Entitats culturals: així com amb la resta d’associacions d’Argelaguer, mantenir un contacte continuat per fomentar l’intercanvi de necessitats i suggeriments per tal de potenciar les entitats i facilitar-ne la tasca.
    – Equipaments culturals: potenciar més activitats a la Capella de Sta. Anna
    com exposicions, xerrades, lectures teatrals, poesia, etc.
    – Adequar la sala del Casal com a petit teatre, millorant-ne l’aspecte i les seves característiques tècniques (llum, so, cortinatge, etc.).
    – Sala de lectura: trobar noves fórmules de dinamització de la sala de lectura.
    – Programar tallers i seguir donant suport a les activitats que ja s’hi fan
    (sessions de contes, club de lectura, etc.).
    – L’Argelaga: seguir la tasca portada fins ara des de l’Ajuntament, formant
    part del consell de redacció.

    * Regidoria de Medi Ambient i Paisatge
    Titular: Oriol Mascaró
    – Polítiques encaminades a la reducció de residus i foment del reciclatge.
    – Foment del transport públic i d’iniciatives que promoguin l’ús compartit de vehicles.
    – Auditoria i racionalització de la despesa energètica, amb mesures que impulsin les energies renovables i disminueixin el consum energètic dels habitatges, edificis públics, etc.
    – Formar part de les iniciatives que desenvolupen les energies renovables a petita escala i de forma cooperativa (Som Energia, Som Connexió, etc.)
    – Treballar per poder mantenir el municipi d’Argelaguer lliure de perills potencials per a la salut dels seus habitants i del medi ambient (transgènics, fracking, etc.)
    – Impulsar la producció d’aliments ecològics en l’àmbit local per abastir el municipi a través de la creació d’horts públics gestionats pels mateixos habitants.
    -Adequació i senyalització dels espais verds del municipi que siguin
    d’especial interès naturalístic.
    – Programació d’activitats per a la millora de l’entorn amb la col·laboració dels habitants del poble.
    – Manteniment i senyalització de camins i senders.

    * Regidoria de Serveis i Benestar
    Titular: Xevi Quintana
    – Manteniment dels espais públics.
    – Il·luminació, jardineria i neteja urbana.
    – Coordinació d’empreses de serveis.
    – Serveis funeraris i cementiri.
    – Serveis de salut.
    – Emergències.
    – Mossos i seguretat ciutadana.
    – Dinamitzar Casal de la Gent Gran.
    – Seguir amb l’assessorament de la Llei de la Dependència.
    – Col.laborar amb les entitats socials comarcals i les campanyes que facin.
    – Potenciar l’ADF del municipi.
    * Regidoria d’Esports
    Titular:David Palomeras
    – Mirar d’atraure activitats esportives alternatives que suposin un extra pel poble (ex: curses d’orientació).
    – Dinamitzar i fomentar l’ús responsable de les instal·lacions municipals (pavelló, camp de futbol, pista esportiva), posant-les a disposició de les associacions de la Vall del Llierca i la comarca.
    – Impulsarem el debat per assolir, dins les possibilitats, equipaments per a la pràctica i divulgació d’esports alternatius.

    * Regidoria de les persones
    Titular: Jordi Puigdevall
    – Orientació i suport a les persones/famílies que ho requereixin en col·laboració amb Serveis Socials.
    – Escola: considerem l’escola com un valor a mantenir i dinamitzar, potenciant la interacció entre l’escola i el poble.
    · Afavorir la interrelació entre l’escola i les associacions del poble mitjançant tallers, xerrades, etc.
    · Participació de la gent gran del poble a l’escola.
    · Creació d’un hort escolar en terrenys de l’Ajuntament amb la col·laboració de voluntaris (pares, associacions, etc.)

    · Creació d’un Consell d’Infants on els nens del poble puguin manifestar com volen que sigui Argelaguer, i aprenguin els valors de la participació i la implicació en el seu poble.
    – Joves: volem implicar els joves en la vida d’Argelaguer, que puguin
    expressar el que n’esperen del poble, i tinguin vies per aportar el seu dinamisme.
    · Local de joves: habilitar un espai on els joves puguin trobar-se i
    utilitzar-lo com a espai d’estudi i lleure.
    · Organitzar tallers, cursos, xerrades, etc. segons els interessos que hagin expressat els mateixos joves.
    · Organitzar propostes com Clica o Club de Lectura, amb temàtiques d’interès dels mateixos joves.
    · Proposar als joves la gestió i dinamització d’un espai cultural .
    · Mancomunar el Casal d’Estiu amb els altres municipis de la
    comarca.
    – Gent gran: volem fer del poble un espai on els avis es sentin a gust, acompanyats i escoltats.
    · Fomentar l’activitat física saludable de la gent gran del poble.
    · Sostenir les activitats del casal d’avis.
    · Recuperar coneixements.
    -Totes les edats: creació de brigades ciutadanes.

    * Hisenda i noves tecnologies Titular: Artur Ginesta
    – Transparència i rigorositat en el control i execució de les partides
    municipals.
    – Fomentar i ajudar iniciatives emprenedores.
    – Fomentar la democràcia participativa mitjançant l’obertura del pressupost municipal als veïns en les partides que sigui possible, treballant conjuntament amb la regidoria de participació ciutadana.
    – Gestionar la pàgina web municipal i la presència d’Argelaguer a les xarxes socials.
    – Adaptar el poble a les noves tecnologies.
    – Dinamitzar i millorar el Banc del temps.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: