Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

Sobre El Greco d´Olot

Posted by lejarza en 2 marzo, 2015


Sobre El Greco d´Olot

Natàlia Juviñà Valero

Quasi fa un any que esporàdicament surten al seu diari notícies sobre el quadre del Greco Jesús amb la Creu del Museu Parroquial d´Olot i al suplement Dominical de 15-02-15 (DdG) d´enguany hi ha un extens reportatge sobre aquesta tela a cura de Xavier Valeri.

M´agradaria afegir-hi una mica més d´història.

L´any 1994 es va fer una exposició a la Galeria d´art Sant Lluc d´Olot sobre les obres d´art sacre de la parròquia de Sant Esteve. Aleshores vaig trametre una carta al director de La Comarca d´Olot (núm. 746 de 03.03.94) explicant els meus records sobre el quadre, ja que durant la Guerra Civil, el meu avi era conserge del Museu i Biblioteca i vivíem a l´Hospici (avui seu del Museu Comarcal).

Jo era petita, però sabia que sota el meu llit hi havia amagada una pintura de renom pintada pel Greco.

Era el Crist amb la Creu, que el Dr. Danés i el meu avi Joan van saber resguardar i mantenir el secret del lloc on estava ocult, i després de la guerra (in)civil va ser retornat allà on li corresponia, a l´església parroquial de Sant Esteve.

Tinc guardada una carta del meu pare on també explica aquesta petita història i que per a mi continua com un record agradable en el temps, dintre la tristor d´aquells convulsos dies.

Atentament.

El Greco d´Olot traslladat al Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya a Valldoreix, Sant Cugat del Vallès (Garrotxa - Olot / Xavier Valeri - Vall del Llierca - Argelaguer)

El Greco d´Olot traslladat al Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya a Valldoreix, Sant Cugat del Vallès (Garrotxa – Olot / Xavier Valeri – Vall del Llierca – Argelaguer)

Responder

 
