Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

Transports Elèctrics Interurbans S.A. (Teisa) autobusos nous per la xarxa exprés.cat

Posted by lejarza en 14 diciembre, 2014


Transports Elèctrics Interurbans S.A. (Teisa) autobusos nous per la xarxa exprés.cat

Vall del Llierca – Argelaguer/Banyoles

L’empresa de Banyoles Transports Elèctrics Interurbans S.A. (Teisa) ha invertit 1.715.000 euros per adquirir nou autobusos nous, renovant així la seva flota, que consta de 147 busos.

Dels nous vehicles, cinc són autocars interurbans de 59 i 55 places, un autobús urbà de 85 places, un altre autocar suburbà de 59 places, un autocar discrecional de 55 places i un microbús de 28. Vuit dels vehicles disposen de plataforma per a persones amb mobilitat reduïda i tots incorporen les darreres tecnologies en seguretat i confort, a més d’un disseny còmode.

Aquests vehicles es sumen als dos existents de la xarxa exprés.cat que es van presentar el passat mes de juliol.

La xarxa exprés.cat connecta de forma ràpida algunes de les principals ciutats del territori que concentren major demanda de desplaçaments. En total, la xarxa està formada per 40 línies interurbanes i transporten anualment 21,32 milions de passatgers, un 40% de la demanda total.

A les comarques de Girona, el servei exprés.cat va entrar en funcionament l’1 d juliol entre Girona i la Garrotxa (Olot) amb setze expedicions diàries, vuit per sentit, de dilluns a divendres excepte el mes d’agost. Des de la seva implantació, el servei ha transportat una mitjana de gairebé 4.000 passatgers al mes. En concret, el juliol ja va transportar 3.325, i aquest novembre 4.569.

Transports Elèctrics Interurbans S.A. (Teisa) fou fundada el dia 13 de març de l’any 1920 al municipi de Banyoles. El seu nom prové de l’origen de la força motriu dels seus primers vehicles propietat de Teisa, que aprofitaven l’energia elèctrica per moure la seva flota d’òmnibus.

La Teisa ofereix altres serveis de transport, com són els serveis escolars Argelaguer-Olot, els desplaçament d’obrers fins al seu lloc de treball, els serveis especials per a viatgers discapacitats i els serveis discrecionals arreu del país i Europa.

La Teisa realitza serveis interurbans amb vehicles urbans en alguns municipis com Girona, Salt, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis, a més de ser U.T.E. concessionària del T.P.O. d’Olot, que disposa d’una sèrie de línies urbanes que operen dins la població d’Olot.

Anuncios

10 comentarios to “Transports Elèctrics Interurbans S.A. (Teisa) autobusos nous per la xarxa exprés.cat”

  1. lejarza said

    Les tarifes del transport per al 2015 es congelaran i s’aplicarà una reducció del 3,4% a la T-10, els títols de famílies nombroses i monoparentals i la T-Trimestre per a aturats

    Redacció – Barcelona

    El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha explicat les tarifes del transport del 2015 aprovades per l’Autoritat del Transport Metropolità. Baixa el preu de la T-10 a totes les zones tarifàries un 3,4%. En el mateix percentatge ho fan els títols per a famílies nombroses i monoparentals i la T-Trimestre per aturats. La resta de tarifes es congelen. Vila va explicar que les noves tarifes són fruït dels criteris consensuats pel Pacte de Finançament.
    http://www.olot.tv/noticies/les-tarifes-del-transport-per-al-2015-es-congelaran-i-saplicara-una-reduccio-del-34-a-la-t-10-els-titols-de-families-nombroses-i-monoparentals-i-la-t-trimestre-per-a-aturats/

  2. lejarza said

    El Parlament de Catalunya aprova la integració tarifària fins a la Garrotxa

    Posted by lejarza en 30 julio, 2013

    El Parlament de Catalunya aprova la integració tarifària fins a la Garrotxa

    Vall del Llierca, Argelaguer – Olot
    Els ecosocialistes pretenen que s’ampliïn les zones tarifàries i demanen que s’estableixi un servei d’autobús integrat amb Olot

    El Parlament de Catalunya ha aprovat a la Comissió de Territori i Sostenibilitat una proposta del grup d’ICV-EUiA per tal d’establir un servei d’autobús integrat amb Olot. La moció ha estat aprovada amb els vots de ICV-EUiA, PSC-PSOE, PPC i la CUP, i ha rebut les abstencions d’ERC i Cs, i l’oposició del grup parlamentari de CIU. ICV-EUiA, ha defensat la proposta “perquè considera de justícia millorar el transport de la Garrotxa i facilitar-ne l’ús amb preus més competitius per la gent del territori”, i sobre la connexió de la línia R3 de Rodalies-Ripoll amb Olot (Zona 6/6F Ripoll-Olot) diuen que “de la mateixa manera que d’altres territoris van assolir la integració tarifària, ara estem en disposició de fer-ho amb la Garrotxa”. Aixi el Parlament de Catalunya insta al Govern de la Generalitat a que estableixi un servei in­tegrat que combini autobús i tren, de manera que els usuaris de la Garrotxa puguin tenir un transport efici­ent i econòmic amb Barcelona. Les bonificacions tarifàries es compensaran amb l’increment de passatgers dels autocars de Transports Elèctrics Interurbans S.A. (Teisa)
    El Ajuntament de la Vall d’en Bas, dóna suport al grup de municipis d’Osona i el Ripollès per on passa la línia del tren Barcelona-Puigcerdà. Regidors del municipi van assistir a una primera reunió feta a Torelló per tractar problemàtiques de la línia.
    Els assistents van parlar de les problemàtiques comunes que enllacen amb les reivindicacions històriques entorn de la línia Barcelona-Puigcerdà. Així, van tractar temes del manteniment de les estacions , la prolongació de rodalies i la integració tarifària.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza, ICV-EUiA

  3. lejarza said

    El Consell Comarcal de la Garrotxa demanarà la integració tarifària del transport a través d’una esmena al pressupost de la Generalitat del 2015

    Redacció – Olot

    La integració tarifària, que permet la utilització de diferents modes de transport per realitzar un desplaçament amb un únic bitllet, sense pagar pels transbordaments, s’ha concedit a la comarca del Ripollès. Davant d’això, el Consell Comarcal de la Garrotxa ha decidit elaborar un document per demanar a la Generalitat que la integració tarifària també s’apliqui a la comarca.
    La petició es lliurarà als partits polítics representats en el Consell, CiU, PSC i Esquerra, i aquests ho presentaran al Parlament de Catalunya en forma d’esmena al pressupost de la Generalitat de l’any vinent. Així ho van decidir les forces polítiques representades en el Consell Comarcal en l’últim ple de la corporació, celebrat dijous.
    http://www.olot.tv/noticies/el-consell-comarcal-de-la-garrotxa-demanara-la-integracio-tarifaria-del-transport-a-traves-duna-esmena-al-pressupost-de-la-generalitat-del-2015/

  4. lejarza said

    L´empresa de transports Teisa s´uneix amb La Hispano Hilarienca

    Aquests dos grups històrics en el territori gironí donen feina a 210 persones de forma directa

    13.01.2015

    GIRONA | DDG L’empresa de transports elèctrics interurbans Teisa, ja opera conjuntament amb La Hispano Hilarienca, després que a principis d’any quedessin integrades dins el mateix grup d’empreses dedicades al transport de viatgers en autocar i autobús per la demarcació gironina.

    Aquesta annexió es va produir després que Teisa invertís en l’adquisició de La Hispano, la qual seguirà mantenint la seva identitat com a marca i com a empresa i prestant els mateixos serveis de línies regulars sota titularitat de la Generalitat de Catalunya, dels serveis de transport escolar a La Selva i el Gironès, i oferint el lloguer d’autocars per a excursions al servei dels seus clients.

    A més, aquesta unió permetrà a Teisa intervenir en la gestió administrativa i logística del transport urbà de Girona, ja que La Hispano forma part des de 1989, de la Societat Anònima Transports Municipals del Gironès, empresa concessionària del transport urbà de la ciutat de Girona.

    Per la seva banda, Teisa seguirà oferint serveis interurbans amb vehicles urbans en alguns municipis com Girona, Salt, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis, a més de ser concessionària del Transport Públic d’Olot, que disposa d’una sèrie de línies urbanes que operen dins la capital de la Garrotxa.

    Empreses històriques

    La Hispano Hilarienca -fundada l’any 1927- comptava abans de l’annexió amb un equip de més de vint persones i amb una flota de vint autocars dedicada al transport regular i discrecional, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional. A més l’empresa disposa de garatges a Sant Hilari Sacalm i a Salt i àmplies oficines, totalment informatitzades des del 1985.

    Pel que fa a l’empresa banyolina Teisa -fundada l’any 1920- fa gairebé un mes va invertir 1.715.000 euros per adquirir nou autobusos completament nous en la seva aposta per la utilització de vehicles de baixa emissió i de noves tecnologies i combustibles més nets.

    Dels nous vehicles, amb els quals l’empresa va ampliar la seva flota de 147 autobusos, cinc són autocars interurbans de 59 i 55 places, un autobús urbà de 85 places, un altre autocar suburbà de 59 places, un autocar discrecional de 55 places i un microbús de 28.

    Ara, després d’aquesta annexió, aquestes dues empreses històriques en el territori gironí, donen feina a 210 persones de forma directa i a 90 persones més que realitzen l’acompanyament dels escolars durant el trajecte diari a les escoles, tots ells distribuïts a totes les comarques de la província de Girona.

    A més, compten amb un total de 170 autocars urbans, interurbans de rodalies i de mitja i llarga distància i operen en més de 50 línies de transport regular i a la demanda. També realitzen unes 80 rutes escolars i de transport adaptat, a més d’oferir serveis d’excursions d’àmbit nacional i circuits internacionals en autocar.

  5. lejarza said

    Creixen un 20% els viatgers que van d´Olot a Girona en bus exprés

    21.02.2015

    OLOT | ACN/DDG La nova línia de bus exprés entre Olot i Girona, que es va posar en marxa el passat mes de juliol, ha fet augmentar un 20% el nombre d’usuaris que es desplacen en autobús entre aquestes dues ciutats. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha explicat que en els darrers set mesos s’han registrat 49.125 usuaris, 27.961 dels quals han viatjat amb el nou servei exprés. Això suposa un increment de 8.098 viatgers més que el mateix període de l’any anterior.
    D’aquí a un mes els veïns d’Olot disposaran d’un nou bitllet que permetrà viatjar des de qualsevol municipi de la Garrotxa fins a l’hospital Comarcal de la Garrotxa. Encara no està tancat el preu del bitllet però el tiquet inclourà el tram d’anada des del poble d’origen fins a Olot. A més, la Generalitat repararà pròximament el vial de Sant Jordi.
    El bus exprés entre Olot i Girona va començar a funcionar el passat 1 de juliol amb 16 expedicions diàries, vuit per sentit, de dilluns a divendres, excepte el mes d’agost. Els usuaris disposen de viatges cada dues hores i part de les expedicions tenen una parada intermèdia a Besalú. La resta són connexions directes entre les dues capitals de la comarca. Durant aquest 2015, el Departament de Territori i Sostenibilitat té previst implantar set línies més de bus exprés a tot el territori, com la de Lloret de Mar-Girona.

  6. lejarza said

    Queixa a la Teisa
    núria bonet malàs. girona.
    Vull expressar la meva queixa cap a l´empresa d´autocars TEISA. El diumenge 12 d´abril vaig agafar l´autocar de Girona a Bescanó de les 11.30.
    A les 11.30 en punt i quan ja marxàvem, es varen presentar tres noies amb les seves tres bicicletes disposades a pujar a l´autobús. Per sorpresa d´elles el conductor els va expli­car que les bicis no hi cabien perquè en el maleter ja n´hi duia dues, i per norma de l´empresa no n´hi podia dur més. Els va donar les mateixes raons quaranta vegades i després els va donar uns horaris per als següents viatges i a més a més els hi va llegir.
    Les noies, però, van suplicar de tal manera que van aconseguir que el conductor fes una trucada al seu superior, que finalment va accedir a encabir les bicis. Pel que sembla, les normes de TEISA se salten sempre que volen. Entre explicacions i trucada, l´autocar de les 11.30 va sortir a les 11.42.
    A la següent parada, a Salt, tres nois amb tres bicis més pretenien pujar al bus amb la qual cosa, el conductor va haver de donar una altra explicació, que va causar uns quatre minuts més de retard.
    Resumint: el trajecte entre Girona i Bescanó, que normalment hauria sigut de 20 minuts, en va tardar 35!
    No és la primera vegada que faig tard fent el mateix trajecte i amb el mateix conductor. Senyors responsables de TEISA, penso que aquests retards són del tot inadmissibles.

  7. lejarza said

    Actuació correcta del conductor de Teisa
    Àlex Gilabert. TEISA – Transports Elèctrics Interurbans S.A.
    En atenció a la queixa expressada el passat 14/04/15 per la Sra. Núria Bonet Malàs de Girona, on manifestava el seu malestar perquè el servei 11:30 Girona-Bescanó trigués més de l’habitual després de carregar 2 bicicletes a l’autocar i trobar-se’n 3 més a l’estació de Girona a última hora, i 3 més a Salt, volem destacar la bona actitud i l’actuació del conductor, per haver seguit la normativa fixada per l’Administració i les instruccions donades per l’empresa. TEISA, com a operador de transport públic de la Generalitat de Catalunya, es troba obligada al transport de bicicletes d’acord amb l’Ordre TES/376/2014 de 30/12/14. Aquesta Ordre permet l’accés de les bicicletes als autobusos i autocars, de tots tipus i recorreguts (urbans, metropolitans, interurbans, de llarg recorregut i rurals), amb més o menys bodega, o sense, per la qual cosa, textualment, “l’empresa titular del servei, en tot moment, i valorant la seguretat del transport, els passatgers, els seus equipatges i el vehicle, pot limitar l’accés de les bicicletes…”. Per aquest motiu, cal establir un criteri clar perquè els/les conductors/es i els/les clients/es puguin tenir una referència vàlida, i tenint molt en compte que mai coneixem què ens trobarem a les parades següents, quants passatgers i el volum del seu equipatge. Aquesta és la raó per la qual donem la instrucció de carregar un màxim de 2 bicicletes desplegades en vehicles amb bodega (també publicat a la web).
    En aquest cas, el conductor, amb bon criteri, va consultar amb la persona de guàrdia si carregar-ne 3 més, accedint-hi, amb vocació de servei i perquè va valorar que hi podrien cabre, tot assumint el risc de què es trobaria a les següents parades, tot explicant tant als primers 3 com als següents 3 la normativa establerta, sovint no fàcil d’aplicar en tots els casos igual. Lamentem el retard aliè a la nostra voluntat. Ben cordialment.

  8. lejarza said

    Anar en bus des de la Garrotxa, el Pla de l´Estany i la Selva a Barcelona, un 62% més barat

    Neix l’abonament T-10/12, de 10 viatges, amb una validesa de 120 dies i que es podrà recarregar a bord

    28.05.2015

    GIRONA | ACN Viatjar de les comarques de la Garrotxa, el Pla de l’Estany i la Selva en autobús a Barcelona serà fins un 62% més barat a partit del pròxim dilluns, 1 de juny, amb l’entrada en servei del nou abonament T-10/120. Així, per exemple, anar d’Olot a Barcelona per Bracons, que avui costa entre 8 i 13 euros, passarà a costar-ne 7, el mateix preu que fer el trajecte passant pel Pla de l’Estany, que avui costa entre 8 i 14 euros. La targeta, d’ús multipersonal, inclou l’import de 10 viatges amb una validesa de 120 dies i es podrà comprar o recarregar a bord dels propis autobusos o a les taquilles de TEISA. El nou títol de transport és un pas previ al desplegament del sistema tarifari integrat.

    La posada en servei d’aquest títol de transport a les comarques de la Garrotxa, el Pla de l’Estany i la Selva és la primera fase del desplegament d’aquest abonament a les comarques gironines. Al juliol està previst als municipis de la Costa Brava nord i centre, coincidint amb la temporada alta de l’estiu, i ja al setembre, amb l’inici del curs escolar, al corredor Figueres-Girona Barcelona.

  9. lejarza said

    La patronal del transport públic critica que les línies deficitàries tinguin més ajudes

    L’ATUC valora que el sistema de subvencions crea «desigualtats» i explica que Girona només rep 2,1 euros per habitant

    25.12.2015

    GIRONA | DDG

    Com més deficitàries són les línies de transport públic, més subvencions reben. Així ho ha posat de manifest l’Associació d’Empreses Gestores de Transports Col·lectius Urbans (ATUC), que ha criticat el sistema actual de repartiment d’ajudes de transport públic. Segons la patronal del sector, aquest sistema crea «desigualtats» perquè ha valorat que el criteri principal de repartiment es basa en el dèficit de les línies. De fet, l’ATUC ha explicat que el sistema de subvencions no disposa d’un criteri «homogeni», cosa que genera desequilibris entre els habitants.

    Com a exemple, la patronal ha analitzat les ajudes que reben les ciutats per al servei de transport públic que tenen. D’aquesta manera, l’ATUC ha determinat que Girona se situa a la cua entre les principals ciutats catalanes, ja que només ha rebut 2,1 euros de subvencions per habitant. En canvi, Tarragona ha percebut 5,2 euros per habitant, Terrassa 3,8 euros, Sabadell 3,4 euros i Lleida 2,5 euros. Fins i tot, Girona es troba tant a la cua de les ciutats de Catalunya com del conjunt de l’Estat.

    Segons la patronal del transport públic, entre les principals ciutats de l’Estat que més ajudes reben se situa Saragossa amb 9,1 euros per habitant, Granada amb 8,7 euros, Sevilla amb 7,8 euros, València amb 7,7 euros i Palma de Mallorca amb 6,4 euros. A la cua es troba Múrcia, Sòria i Osca, ja que cadascuna de les ciutats percep 1,1 euros de subvencions. En el cas de l’àrea metropolitana de Barcelona, rep un tractament que és diferent perquè disposa d’un contracte programa pel qual percep 98,9 milions d’euros.

    L’ATUC ha destacat que «com més diners perd un servei, més subvencions rep». Per això ha considerat que, en el repartiment d’ajudes, el dèficit de les línies suposa un 85% d’importància, mentre que altres criteris «teòricament més valorables» -segons la patronal- com la longitud de la xarxa, el dèficit per viatger i qüestions mediambientals, representen un 5%. Així doncs, l’ATUC ha demanat que s’aposti per la creació d’una «llei paraigua» que estableixi un marc regulatiu comú arreu de l’Estat amb l’objectiu de «garantir a tots els espanyols, visquin on visquin, un servei tan essencial com la salut o l’educació».

  10. lejarza said

    Teisa, una companyia al servei del públic sense sensibilitat
    josep maria pla prats salt
    Una de les raons que han fet que em decideixi fer aquesta reclamació ha sigut per la falta de dignitat que jo crec que té aquesta companyia en relació amb l´usuari.
    És incomprensible com un dia com la diada de Sant Jordi només va circular un bus cada tres quarts d´hora en la línia de Salt a Girona.
    Després de la llarga espera, el bus de la línia anava ple a vessar, no hi cabia ni una ­agulla, a més arribava tard i el conductor, per cert, amb molt mala educació, exigia que circulés la gent i s´afanyés perquè ell havia de marxar.
    El més trist de tot això és que en les següents parades, com la de la Rodona, després de que el personal estigués tres quarts d´hora esperant, veia com passava de llarg i no s´aturava.
    Senyors meus de la Teisa, us demano que això us ho feu mirar, si no podeu donar un servei com Déu mana i com ens mereixem els ususaris, deixeu la concessió a una altra empresa que sigui capaç de donar un servei com cal, això és intolerable, ja que això no és ­solament en un dia com Sant Jordi, sinó que sol passar ­també a les fires de Girona –no som xais ni ramats, som persones– i com a tals volem ser tractats.
    Espero que l´Ajuntament de Salt prengui bona nota i assumeixi la seva responsabilitat, de què serveix que ens diguin que deixem el cotxe a casa i agafem el bus, si el servei és nefast. El que volem i exigim és una mica de sensibilitat per als ciutadans.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: