Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

L’Estació del Tren d’Olot a Bescanó

Posted by lejarza en 27 julio, 2014


L’Estació del Tren d’Olot a Bescanó


Anna Garriga Ripoll – Regidora d’Entesa per Bescano


Benvolgut President, un veí m’acaba de notificar que dilluns té instruccions de col·laborar amb l’enderroc de l’Estació del Tren d’Olot a Bescanó. Li prego que aturi aquest despropòsit. No trobarà ningú en tot el poble que defensi aquest enderroc, ni els mateixos votants convergents. I el perquè és ben senzill d’entendre. Enderrocar l’Estació és un atemptat a la història i la cultura de les nostres contrades gironines. El Tren d’Olot ha format part del progrés econòmic i social gironí, i tots els Ajuntaments des d’Olot fins a Girona han respectat la història, han restaurat les Estacions i els hi han sabut donar utilitat econòmica i social. A Bescanó, l’any 2014, farem un disbarat tan colossal? I, per què? Diu l’alcalde que la finalitat és que on hi ha l’Estació hi ha de passar un carrer que obre una nova urbanització. No hem après res de la crisi econòmica i immobiliària que encara patim, President Mas?
A Bescanó, fa 27 anys que tenim el mateix alcalde (CiU) i fa 35 anys que tenim el mateix arquitecte. No cal dir res més, a qualsevol país democràtic, s’entén bé. Cada dia surt a la premsa que dins el seu partit té feina a posar ordre ENTRE tanta corrupció. Demostri als gironins que aquesta manera bescanonina de corrompre la història tampoc és tolerada dins de CiU. Vostè és el president, li demano que truqui a l’alcalde, el Sr. Xavier Soy, i li exigeixi que aturi aquest despropòsit històric. Encara hi és a temps, no permeti que Soy, Torramadé, Giraut, Puigdemont i companyia es creguin amb el dret d’enderrocar la nostra història. Si no s’enderroca l’Estació del Tren d’Olot a Bescanó, els gironins sabrem que és el President valent que tots desitgem…

Anuncios

6 comentarios to “L’Estació del Tren d’Olot a Bescanó”

  1. lejarza said

    Enderroquen l´antiga estació del carrilet de Bescanó

    Patrimoni havia denegat al 2007 la demolició, però al 2012 va canviar de parer per l’estat de “deixadesa” de l’edifici

    29.07.2014

    BESCANÓ | ROBERT VAN EECKHOUT

    De l’antiga estació del carrilet de Bescanó ahir en quedava tan sols pedra i runa. La maquinària va dur a terme ahir al matí l’enderroc que fa anys que es debat al municipi i que ha tingut una oposició que va arribar a recollir 1.700 firmes en contra al 2007. L’antic edifici s’ha acabat derruint coincidint amb la construcció de la nova estació, que serà pràcticament una rèplica, i que l’Ajuntament pretén utilitzar com a centre de dinamització econòmica per valorar els atractius que té el municipi. La previsió és que aquesta nova infraestructura es pugui donar per acabada en un termini de TRES mesos.
    L’enderroc de l’estació de Bescanó era una actuació perseguida des de fa anys per alguns i rebutjada per d’altres. Ahir, després que durant aquest any s’hagi aprovat tota la tramitació per tirar-ho endavant, la maquinària va tirar a terra l’edifici. Al migdia, ja poca cosa quedava de la instal·lació.
    Al 2007, l’Ajuntament ja va demanar descatalogar aquest equipament com a bé cultural d’interès LOCAL per poder-lo derruir, però la Comissió de Patrimoni ho va denegar. Al mateix temps, el grup de l’oposició, Entesa per Bescanó, va aconseguir recollir un total de 1.700 firmes en contra de l’enderroc.
    A l’abril del 2012, però, Patrimoni va canviar de parer, assegurant que l’estació presentava un estat de “deixadesa lamentable”, i exposant que amb l’enderroc es faria un edifici igual al costat. A partir d’aquí, l’Ajuntament va PODER tirar endavant la tramitació per poder demolir aquesta infraestructura històrica.
    El mes de gener passat, el ple de Bescanó va fer l’aprovació inicial del projecte, amb la previsió que tingués un cost aproximat de 8.000 euros. Des de llavors fins ara s’ha començat a aixecar l’edifici nou, a pocs metres de l’antiga estació, i a dia d’avui ja hi ha les quatre parets aixecades.

    “Dinamització econòmica”
    L’alcalde de Bescanó, Xavier Soy, va explicar ahir amb la construcció de la nova estació es pretén crear un centre de dinamització econòmica per al municipi. “Hem de valorar tot el que tenim al municipi en matèria de turisme i també hem de BUSCAR un revulsiu econòmic”, va exposar el batlle.
    D’altra banda, l’alcalde va explicar que la nova estació, situada a pocs metres d’on fins ahir estava aixecada l’antiga, hauria d’estar acabada en un termini de dos o TRES mesos. A més, va defensar que serà una reproducció exacta que tan sols es diferenciarà de l’original per una pèrgola que distingirà que aquest edifici ha estat construït el 2014.
    Des del grup de l’oposició, Entesa per Bescanó, ahir van llançar una comunicat a les xarxes socials per lamentar l’enderroc. “Tindrem una “rèplica” de l’edifici a l’altre costat que ens servirà per recordar la vergonya de ser l’únic poble que ha deixat enfonsar l’estació per així PODER fer-ne una de nova i contribuir a un model econòmic basat en el totxo que ens ha portat on som”, exposava el grup d’Entesa en referència al nou edifici.

  2. lejarza said

    LAjuntament de Bescanó i l’estació

    Joan Benet Fernàndez. girona.

    Fa pocs anys, es discutia la conveniència o no de refer la malmesa estació. Però en no fer-se res, va arribar un MOMENT crític, l’estació queia i sols restava fer-la de nou. Cercada per una tanca de protecció. És patrimoni ferroviari. Però si, com diu la carta d’Anna Garriga, l’han volgut tirar a terra per allargar el carrer de l’estació, estaria clar que els de l’Ajuntament passen d’aquest patrimoni. Actualment, a l’altra banda de la via, vora l’estació, ja s’està construint una edificació. A Bescanó, s’han fet tota mena de sabotatges a la via verda, clarament perquè no ho sigui, i sí en canvi un carrer per a vehicles. I els de l’Ajuntament ho permeten i com a responsable primer el Sr. alcalde Sr. Soy, sempre somrient a les fotos. Són paisatges bescanonins, la desfeta de la via verda en aquell poble.

  3. lejarza said

    l’Associació de Naturalistes de Girona han participat aquest dissabte en una acció reivindicativa en contra el projecte de la variant de Bescanó. Els participants denuncien que es preveu construir un viaducte de fins a 8 metres d’alçada que passaria pel Pla de Vilanna. PER mostrar el seu rebuig, els activistes han construït, amb bales de palla, dues columnes de quatre metres d’alçada – la meitat del previst- per visualitzar l’impacte visual que suposarà aquest projecte i conscienciar la ciutadania. Des de la Plataforma alternativa 141 asseguren que intensificaran les mobilitzacions i que preveuen fer noves accions a Salt i Bescanó.
    L’acció té com objectiu conscienciar la població sobre el greu impacte visual que suposarà el viaducte i la variant que s’ha projectat. “Es crearà una gran barrera visual i afectarà la fauna i flora de la zona”, ha lamentat Nuss. Els activistes han volgut realitzar la mobilització aquest dissabte a una setmana vista de l’inici de la festa major de Bescanó. “Volem alertar la població local i els visitants, volem que CADA cop que passin per aquí pensin en això i vegin com els perjudicarà”, ha assenyalat.
    l’Associació de Naturalistes de Girona, demanen a la Generalitat que s’estudiïn alternatives del traçat de la variant pel sud del riu Ter que ajudarien a minimitzar els efectes en el medi ambient i el CURS fluvial. Aquesta zona està protegida a nivell europeu. “Si la variant es fes pel sud de Bescanó es minimitzaria l’afectació sobre les cases dels veïns de la zona i sobre tot el medi ambient del Pla de Vilanna
    Recentment, la plataforma – a través dels partits polítics que li donen suport: ERC, ICV-EUiA i CUP-AE- ha presentat una proposta de resolució al Parlament on insta al Govern a paralitzar la tramitació del projecte fins que no s’hagin inclòs alternatives reals al recorregut que s’ha proposat. Segons els activistes, el projecte informatiu ha obviat aquest tràmit, un fet que suposa una irregularitat normativa des del punt de vista de l’avaluació de l’impacte ambiental. “No s’han tingut en compte les altres alternatives que tenen menys impacte o recorreguts alternatius”, ha criticat el portaveu.

    Des de l’entitat asseguren que a PARTIR d’ara intensificaran les accions i actes arreu de la comarca.

  4. lejarza said

    L’estació de Bescanó

    07/08/14 – JOAN BENET FERNÀNDEZ

    L’estació de Bescanó ja no hi és. Feia nosa; però, a qui, feia nosa? Feia nosa al màxim responsable de l’Ajuntament i a ningú més. Era un patrimoni i, a pesar d’això, el dilluns 28 de juliol una màquina la tirava a terra. El 2007 Patrimoni n’havia denegat l’enderrocament. Tot era esperar i deixar que la natura fes la resta. Així, de mica en mica, continuava la seva inexorable i lenta decadència. Quatre anys després, el 2011, amb un altre delegat de la Generalitat, a l’Ajuntament de Bescanó tornaven a demanar el permís PER enderrocar l’edifici, atès el seu ESTA ruïnós.
    Els passants de la via verda i part del poble en demanaven la rehabilitació. S’havien recollit 1.700 signatures en contra de l’enderrocament. El 1986 s’havia declarat bé d’interès local. Però en les eleccions de l’any següent va sortir d’alcalde el senyor Soy. No va trigar a desterrar aquests béns culturals del poble. També el baixador de Vilanna. El 1997 s’obria com a via verda l’antic traçat del carrilet d’Olot. Totes les estacions excepte la de la Cellera estaven dempeus i totes excepte la nostra es varen recuperar. Mancava la de Bescanó. Ens preguntàvem per què no la recuperaven, abans no fos massa tard. Però era ben clar: l’alcalde, diputat, delegat de la Generalitat i més càrrecs, ho tenia clar: l’estació de Bescanó estava per “sobre” el poble, formava part d’un projecte que va més enllà del poble. És que potser el senyor alcalde tenia algun mal record? Perquè, si no, costa d’entendre el que ha fet.

  5. lejarza said

    Bescanviar Bescanó

    10/08/14 – MANEL MESQUITA

    L’estació que ens assola –i no parlo de l’estiu que ens ha tocat viure– ja no hi és. Res a veure amb el canvi climàtic. Ni amb el canvi, evidentment: un quart de segle d’alcalde són vint-i-set anys. Fiuuu. Res PER aquí, res per allà. A can Pistraus a cop d’excavadora. Vist així, ha estat com un sospir. L’estació original de Bescanó de l’antic tren d’Olot, per on circula l’actual via verda del consorci, s’ha bescanviat. Conceptualment és això el que ha passat. D’estar allà on es va plantar en el seu dia, ha creuat el carril i s’està reencarnant nova de trinca a l’altra banda dels rails conceptuals. La història recent ja té vuit anys, pel cap baix. Primer, com fan els personatges públics abans de caure en desgràcia, vull manifestar –no pot ser de cap altra manera– el meu respecte absolut als acords presos en democràcia en un ple municipal, als dictàmens –n’hi ha de diversos al llarg d’aquest període; agafarem l’últim, doncs– de la comissió de Patrimoni i Urbanisme de la Generalitat, a la valoració que faig de les més de 1.700 signatures recollides –d’una població de 4.700 habitants– per evitar l’enderroc de l’estació, el meu respecte a la primera autoritat del consistori des de 1987, al vicepresident de la Diputació del 2001 al 2007, al president que va ser del mateix Consorci de les Vies Verdes, al… moltes més coses. Després, vull deixar constància prèvia i per escrit del meu desconcert (assimilable al produït pel veí de Queralbs) pel fet del fet.
    I ara anem PER acabar aquesta columna: el 8 de gener de 2006 vaig publicar, en aquest mateix espai, sobre la recuperació de les velles estacions, en el carril bici, per a activitats culturals; finalitzava aquella galeria escrivint: “Xavier Soy, l’alcalde de Bescanó, és el president del Consorci de les Vies Verdes, malgrat que per l’estat de conservació i abandonament de l’estació bescanonina ningú no ho diria. De més verdes en maduren”. Uns dies més tard va sonar el telèfon de casa meva. “Sóc en Soy”. Era el senyor alcalde que demanava per mi. Molt amablement em va explicar el projecte de recuperar l’edificació, per refer-la, a l’altra banda. Que s’havien trobat els plànols originals i que això facilitaria notablement la construcció de nova planta. El novembre de 2007, la comissió territorial del Patrimoni Cultural de Girona li va tombar la pensada. Tossut de MENA, per damunt de firmes i informes, la seva pensada ha fet forat. Que fàcil que és sobreviure quan l’astúcia i la paciència són els teus aliats. A la pàgina web alcaldes.eu, preguntat el batlle Soy pel seu llibre de capçalera respon: “El que me está entusiasmando mucho AHORA, que es el que me estoy leyendo, es el de ‘Quan érem felinos’ [sic], d’en Rafael Nadal”. Ara ho entenc tot, marrameu! Si em torna a trucar, el felicito, paraula!

  6. lejarza said

    El pont de Bescanó
    Joan Benet. GIRONA.
    La nit de dimecres passat, de nou han tret els blocs de formigó que impedien el pas de vehicles. El pont fet no és tan ferm com el que es va emportar la riuada de la tardor passada i per on passaven els camions de l’empresa.
    A partir d’aleshores, la gent s’havia acostumat a la facilitat que donava el pont per travessar el Ter. Així començaren a recollir-se signatures reclamant de nou aquell pont. Només l’empresa escoltà. L’empresa d’àrids, sense cap obligació, ja havia plegat, va fer un pont de mínims.
    I encara que va posar els cartells corresponents de pas privat, sabia que a peu o amb bicicleta es faria servir. Agraïts a l’empresa i no a l’Ajuntament de Bescanó, que sempre reclamà el pont per al pas de vehicles.
    I doncs, després de fer-lo de nou ha estat un estira-i-arronsa, quant als blocs de formigó, ara hi són, i després una màquina i de nit els treu. El pas no està preparat per a vehicles, és estret i no hauria aguantar gaire el seu pas. Sols aconseguirem algun dia tornar a estar sense pont.
    I prou bé que va, després que els de les barques es fessin la zona de la Pilastra per a ells. I així quedés inutilitzat aquell pas a traves la llera del riu. Esperem que si ens quedem sense el pont després se li reclami a l’Ajuntament de Bescanó. Encara que sigui un passallís.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: