Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

L´escola del 1940

Posted by lejarza en 18 marzo, 2014


L´escola del 1940

Jordi Gussinyer Canadell

Vaig néixer l’any 1933 a Castellfollit de la Roca (Garrotxa) i no volia morir-me sense explicar-ho.

L’any 1940 vaig començar a anar a escola, jo devia tenir uns 7 anys i ja sabia sumar i restar, ja que el meu pare me n’havia ensenyat. La meva sorpresa va ser la que seria la meva principal tasca durant els dos o tres anys següents, tornar a estudiar el que ja sabia. Però el més greu va ser que cada any tornàvem a començar des del principi.

Una de les altres coses que vaig aprendre va ser a ser un soldat. Un dia va arribar un camió ple d’escopetes de fusta de color marró. Fins i tot tenien corretja i gallet. El cap de la Falange del poble, l’Andelet, per sort era molt bona persona i només ens feia la instrucció. Mai ens va parlar de política. Anava vestit amb una camisa blau fosc amb unes fletxes a la butxaca i una boina vermella. En el pati sempre jugàvem a la guerra. Amb un tros de guix hi fèiem una rodona que dividíem en trossos. Cada un dèiem que era una nació d’Europa (Alemanya contra França…).

A vegades podem oblidar què va passar ahir o fa una setmana o fa un mes, però a vegades em sorprèn el detall dels meus records d’infància.

Responder

 
