Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

El Parlament de Catalunya aprova la integració tarifària fins a la Garrotxa

Posted by lejarza en 30 julio, 2013


El Parlament de Catalunya aprova la integració tarifària fins a la Garrotxa

Vall del Llierca, Argelaguer – Olot
Els ecosocialistes pretenen que s’ampliïn les zones tarifàries i demanen que s’estableixi un servei d’autobús integrat amb Olot

El Parlament de Catalunya ha aprovat a la Comissió de Territori i Sostenibilitat una proposta del grup d’ICV-EUiA per tal d’establir un servei d’autobús integrat amb Olot. La moció ha estat aprovada amb els vots de ICV-EUiA, PSC-PSOE, PPC i la CUP, i ha rebut les abstencions d’ERC i Cs, i l’oposició del grup parlamentari de CIU. ICV-EUiA, ha defensat la proposta “perquè considera de justícia millorar el transport de la Garrotxa i facilitar-ne l’ús amb preus més competitius per la gent del territori”, i sobre la connexió de la línia R3 de Rodalies-Ripoll amb Olot (Zona 6/6F Ripoll-Olot) diuen que “de la mateixa manera que d’altres territoris van assolir la integració tarifària, ara estem en disposició de fer-ho amb la Garrotxa”. Aixi el Parlament de Catalunya insta al Govern de la Generalitat a que estableixi un servei in­tegrat que combini autobús i tren, de manera que els usuaris de la Garrotxa puguin tenir un transport efici­ent i econòmic amb Barcelona. Les bonificacions tarifàries es compensaran amb l’increment de passatgers dels autocars de Transports Elèctrics Interurbans S.A. (Teisa)
El Ajuntament de la Vall d’en Bas, dóna suport al grup de municipis d’Osona i el Ripollès per on passa la línia del tren Barcelona-Puigcerdà. Regidors del municipi van assistir a una primera reunió feta a Torelló per tractar problemàtiques de la línia. 
Els assistents van parlar de les problemàtiques comunes que enllacen amb les reivindicacions històriques entorn de la línia Barcelona-Puigcerdà. Així, van tractar temes del manteniment de les estacions , la prolongació de rodalies i la integració tarifària.

Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza, ICV-EUiA

11 respuestas hasta “El Parlament de Catalunya aprova la integració tarifària fins a la Garrotxa”

  1. lejarza said

    La Teisa i les bicicletes

    Joan Benet

    Les línies d’autobús tenen una bona participació de la Generalitat en despeses.
    Però la Generalitat no els exigeix res més que horaris, no els exigeix res amb el transport de viatgers.
    A la Teisa no accepten bicicletes perquè sí en qualsevol població en què operi aquesta empresa. Sols porten bicicletes si puges en un població que tingui via verda. Així, si fas una travessa i vols tornar amb el bus d’aquesta empresa, l’has de dur empaquetada!, ja que tal qual no te la porten.
    Així, mou-te amb bicicleta, però no vagis gaire lluny, que no haguessis de tornar a peu per no poder moure’t amb transport públic per tornar, i tot per no dur una caixa per empaquetar-la i pujar-la en un autobús de la Teisa.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza, ICV-EUiA

  2. lejarza said

    Els alcaldes pressionen perquè la línia de rodalies arribi desdoblada fins a Vic i tingui facilitats fins a Ripoll

    La Generalitat de Catalunya pressionarà el ministeri de Foment per desdoblar la línia R3 de Rodalies. Preveu el desdoblament fins a Vic. Des d’allà i fins a Ripoll s’aprofitaran les estacions amb dues vies perquè els trens puguin avançar. Ho ha confirmat el conseller Santi Vila als alcaldes d’Osona, el Ripollès i la Garrotxa, que estan interessats en la mesura d´ICV-EUiA..

    La Generalitat pressionarà el ministeri de Foment per tenir a punt aquesta legislatura el projecte executiu per desdoblar la línia R3 de Rodalies. Preveu el desdoblament fins a Vic. Des d’allà i fins a Ripoll s’aprofitaran les estacions amb dues vies perquè els trens puguin avançar. Ho ha confirmat aquesta tarda el conseller Santi Vila als alcaldes dels municipis per on passa la línia. En la trobada la generalitat també s’ha compromès a estudiar una bonificació pels usuaris habituals de la línia R3, un pas previ a la integració tarifària. El conseller Vila també ha anunciat una reunió amb la ministra de Foment, Ana Pastor, parlar exclusivament d’aquesta línia.

  3. lejarza said

    Territori i Sostenibilitat millora el transport públic entre Olot i Girona

    OLOT| XAVIER VALERI

    Garrotxa:
    Amb l’inici d’any han entrat en servei dues noves línies d’autobus entre Olot i Girona, amb una sola parada a Banyoles. La iniciativa forma part de la implantació de la Xarxa d’autocars d’altes prestacions «Exprés.cat», impulsada pel Departament de Territori i Sostenibilitat. La xarxa consta de 40 línies a tot Catalunya, amb ocupacions mitjanes de 30 passatgers. Les noves línies a la Garrotxa seran gestionades per l’empresa Teisa.
    La millora de l’enllaç públic entre Olot i Girona és una reclamació de l’Ajuntament d’Olot. Josep Maria Corominas (alcalde d’Olot per CiU) ha valorat a Olot Televisió que l’interès per facilitar la comunicació entre Barcelona i Olot a través de Vic havia fet descuidar l’enllaç amb Girona, la qual «és -segons ell- la nostra capital. Ha opinat que «cada vegada hi han més motius per desplaçar-se des d’Olot a Girona».
    Va explicar les gestions al programa fil directe amb l’alcalde de Ràdio Olot. «Vam parlar amb Ricard Font (secretari general del Departament de Mobilitat) per tal de dir-li com es podia fer més competitiu el servei d’autocar entre Olot i Girona, perquè sigui, de veritat, competitiu amb el transport personal individual».
    La idea de Corominas és la d’aconseguir una línia directa entre Olot i Girona que «amb una hora -segons va dir- sortís d’Olot i arribis al centre de Girona». Això no obstant, la demanda de l’alcalde d’Olot va ser impossible. Primer li van dir que amb una parada a Besalú el servei és més rendible i al final la parada ha estat, com sempre, a Banyoles.

    Un preu considerat car
    Els usuaris s’han queixat als mitjans que cada vegada resulta més car anar amb autocar. El preu individual d’anar d’Olot a Girona és d’uns 7 euros. La reclamació també ha arribat a l’Ajuntament d’Olot. Corominas ha reconegut que el bitllet únic és una mica més car que els altres. «Hi estem d’acord i intentem millorar-ho», ha dit. Ha aconsellat l’ús dels bitllets per més d’un dia i de les targetes. «Els he de dir que mirin de comprar les targetes -va afegir-, i que demanin a les ?finestres per les ofertes que hi ha i de quines es poden beneficiar».
    Va recordar l’existència de les línies menys usades com són les que van d’Olot a Camprodon o a Figueres. «Que també -va opinar- hi han de ser».
    L’alcalde va destacar que des de l’obertura dels túnels, les administracions implicades en el transport públic de viatgers han aconseguit una bon enllaç entre Osona i la Garrotxa. «No tant com voldríem, però Déu n’hi do dels autocars directes que van a Barcelona i del temps que tarden». Un cop aconseguida la millora dels enllaços amb autocar ara treballa amb els alcaldes de la C-17 pel desdoblament del tren entre Vic i Barcelona. «Perquè -ha dit-, això ens donaria molta més facilitat de transport amb tren».
    L’ideal seria, segons ell, la tarifa única. «Ens estem barallant -va assenyalat- per la tarifa única». La intenció seria possibilitar la venda des de qualsevol finestra de comarques de bitllets que servissin per entrar primer a l’autocar i després al tren ràpid o a l’avió i sense cap altre compra poder arribar a qualsevol lloc de la Unió Europea.

  4. lejarza said

    La Garrotxa demanarà al Parlament entrar en la integració tarifària
    16.12.2014
    OLOT | DDG El diputat, Lluís Guinó (alcalde de Besalú) presentarà una esmena al pressupost de la Generalitat perquè la Garrotxa quedi inclosa a la integració tarifària del transport públic català. Es tracta de comprar un billet de transport a l’estació d’autobusos d’Olot i amb ell i sense cap altra pas per finestra per exemple arribar a Tarragona en tren.
    La proposta va ser presentada per Joan Espona (president del Consell per CiU) a l’apartat de precs i preguntes. Va indicar que és conscient del fet que la integració tarifària arribarà al Ripollès i que en conseqüència també la vol per la Garrotxa. Va concretar: «La proposta és que d’aquí al darrer ple féssim una reunio entre nosaltres per marcar les línies»
    Va recordar que al 2010 la comarca va iniciar els tràmits per la integració, però que al final no va tirar endavant pel fet que els municipis hi havien de posar uns 6.000 euros de la seva part.
    Tot seguit, Lluís Guinó va intervenir: «Els proposo que tots els grups polítics d’aquest Consell si cal a través d’una moció plantegem el contingut de l’esmena que presentarem». Tant ERC com el PSC i van estar d’acord. Josep Guix (portaveu socialista) va recordar que la Garrotxa pateix el greuge de ser una de les poques comarques de Catalunya, on no hi ha tren i per això necessita més que una altra la integració tarifària.

  5. lejarza said

    El director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Pere Padrosa destaca que el grup de passatgers que més ha augmentat els últims mesos ha estat a la Garrotxa. En concret, la línia de bus exprés que uneix Olot amb Girona ha fet disparar els viatgers des que va entrar en marxa aquest servei d’autobús i Padrosa atribueix la pujada -en gran part- al nombre d’usuaris que es deriven al tren. També posa de manifest que un altre grup de la integració tarifària gironina que fa una millora de resultats és el bus urbà de Girona, que el 2014 està incrementant els passatgers en prop d’un 2,5% respecte al 2013.

  6. lejarza said

    La Garrotxa
    El fet que el Ripollès hagi entrat al sistema tarifari integrat del transport metropolità de Barcelona ha provocat la reacció del Consell Comarcal de la Garrotxa. El darrer ple del consell garrotxí va aprovar la persentació d’una esmena al pressupost de la Generalitat per exigir que la Garrotxa quedi inclosa a la integració tarifària del transport públic català.
    Tot el ple va considerar un gruge comparatiu el fet que els habitants de la Garrotxa no tinguin ni bitllet integrat, ni estació de tren.

  7. lejarza said

    El Consell Comarcal de la Garrotxa aprova reclamar la integració tarifària

    26.01.2015

    OLOT | X.VALERI

    El Consell Comarcal de la Garrotxa en el seu darrer plenari va aprovar per unanimitat una moció destinada a reclamar que la Garrotxa formi part de la integració tarifària del transport públic a Catalunya. Josep Berga (vicepresident del Consell Comarcal de la Garrotxa per CiU) va explicar que es tracta de desgravar els viatges de persones que es desplacin amb diferents mitjans de transport des d’una localitat de la Garrotxa a d’altres de Catalunya. Va posar l’exemple d’un estudiant que surti d’Olot i prengui el tren a Girona per arribar a Tarragona. Va assenyalar que el Ripollès, Osona i el Berguedà van obtenir la integració tarifària fa poques setmanes i que no hi ha cap explicació perquè la Garrotxa, al costat, no la tingui.

  8. lejarza said

    Anar en bus des de la Garrotxa, el Pla de l´Estany i la Selva a Barcelona, un 62% més barat

    Neix l’abonament T-10/12, de 10 viatges, amb una validesa de 120 dies i que es podrà recarregar a bord

    28.05.2015

    GIRONA | ACN Viatjar de les comarques de la Garrotxa, el Pla de l’Estany i la Selva en autobús a Barcelona serà fins un 62% més barat a partit del pròxim dilluns, 1 de juny, amb l’entrada en servei del nou abonament T-10/120. Així, per exemple, anar d’Olot a Barcelona per Bracons, que avui costa entre 8 i 13 euros, passarà a costar-ne 7, el mateix preu que fer el trajecte passant pel Pla de l’Estany, que avui costa entre 8 i 14 euros. La targeta, d’ús multipersonal, inclou l’import de 10 viatges amb una validesa de 120 dies i es podrà comprar o recarregar a bord dels propis autobusos o a les taquilles de TEISA. El nou títol de transport és un pas previ al desplegament del sistema tarifari integrat.

    La posada en servei d’aquest títol de transport a les comarques de la Garrotxa, el Pla de l’Estany i la Selva és la primera fase del desplegament d’aquest abonament a les comarques gironines. Al juliol està previst als municipis de la Costa Brava nord i centre, coincidint amb la temporada alta de l’estiu, i ja al setembre, amb l’inici del curs escolar, al corredor Figueres-Girona Barcelona.

  9. lejarza said

    La integració tarifària de Catalunya “margina” la Garrotxa des de fa deu anys

    17 de maig de 2018

    Per Pau Masó

    L’àmbit polític de la comarca es mostra “molt descontent” amb la falta de compromís de la Generalitat. La situació econòmica ha frenat any rere any la reducció del preu del bitllet d’autocar a Barcelona. El Departament de Territori ha promès que la integració tarifària arribarà la tardor del 2019.

    Des de l’època del tripartit, la Garrotxa està lluitant per aconseguir entrar a formar part de la integració tarifària. La zonificació ha anat creixent lentament i ha arribat fins a Girona o Figueres, però ha marginat la comarca de la Garrotxa. Reiterades vegades la Generalitat ha promès l’arribada de la tarifació, però no ha acabat complint la paraula. El primer tinent d’alcalde d’Olot, Pep Berga, diu a Ràdio Olot que la situació els fa estar “molt descontents”.

    “Hem quedat en una situació de marginació”

    El desplegament de la tarifació integrada va coincidir amb la crisi econòmica i això ha frenat el seu desenvolupament. Tot i això, Berga diu que se senten marginats: “Notem que hem quedat en una situació de marginació perquè quan es va començar a desplegar aquesta integració tarifària va arribar a poblacions molt properes a Olot”.

    A la Garrotxa, la necessitat de formar part de la tarifació integrada s’accentua. El fet de no tenir tren provoca que no hi hagi alternativa. Ciutats com Figueres o Girona tenen més d’una opció a l’hora de viatjar amb transport públic. A la Garrotxa només hi ha el servei d’autocar.
    Segons Berga, la situació se solucionarà el dia que la Generalitat tingui un millor finançament i també hi hagi la voluntat política de fer-ho. Segons el primer tinent d’alcalde d’Olot, no hi pot haver discriminació en determinats serveis bàsics de país: “No pot ser que els serveis oncològics de Reus, Vilanova o Lleida siguin diferents que els d’Olot o Figueres. Hi ha serveis bàsics que han de ser iguals per a tothom”.
    La mirada posada a la tardor del 2019

    L’Ajuntament d’Olot ha intentat diverses vegades desbloquejar la situació. L’última va ser abans del Nadal passat amb una reunió amb el Departament de Territori. Es va fixar la tardor del 2019 com a data d’implementació de la integració tarifària a la Garrotxa. Segons el Departament, s’està invertint en la maquinària que ha de permetre l’aplicació de la nova tarifació. Després d’una dècada, la Garrotxa seguirà esperant una promesa d’avantpassats.

    http://www.radiolot.cat/noticies/integracio-tarifaria-catalunya-margina-garrotxa-deu-anys/

  10. lejarza said

    La taula de mobilitat comarcal impulsa l’accés de la Garrotxa a l’ATM de Girona

    Amb l’objectiu de treballar per la millora de la mobilitat sostenible i el transport públic a la Garrotxa, i per fer-ho de manera coordinada amb tot el territori, el Consell Comarcal de la Garrotxa va constituir, fa uns mesos, la Taula de mobilitat comarcal de la Garrotxa.

    Aquesta taula està constituïda per onze membres, entre representants públics, un representant de l’empresa operadora del transport i un tècnic expert en mobilitat. Concretament, els responsables públics que conformen la Taula són el president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Santi Reixach; el conseller de Mobilitat del Consell Comarcal, Jordi Güell; el gerent del Consell Comarcal, Sergi Martí; el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Olot, Agustí Arbós i els alcaldes dels municipis de Beuda, Bernat Sanz; de Mieres, Enric Domènech; de Les Planes d’Hostoles, Eduard Llorà, de Sales de Llierca, Miquel Palomeras i de la Vall d’en Bas, Lluís Amat.

    Dilluns passat, en motiu de la visita de la directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Mercè Rius, a la Vall d’en Bas, a més de fer una valoració dels primers mesos de funcionament del transport a la demanda a aquest municipi, es va celebrar una reunió de la Taula de Mobilitat comarcal de la Garrotxa. En aquesta trobada es va traslladar a la directora les necessitats i projectes que la Garrotxa ha posat en marxa per tal de millorar la mobilitat i fomentar l’ús del transport públic al territori, tant entre els propis habitants de la comarca com entre els visitants.

    L’ordre del dia de la reunió de la Taula de Mobilitat va incloure, entre altres punts, les millores de mobilitat en l’àmbit turístic que, a partir dels projectes inclosos als Plans de Sostenibilitat Turística, es pretenen assolir. En aquest punt, la consellera i presidenta de Turisme Garrotxa, Gemma Canalias, va explicar les accions previstes per tal de descongestionar de vehicles privats determinats espais naturals de la comarca amb una elevada freqüentació, així com crear espais d’aparcament per ordenar el trànsit en punts concrets d’alt interès turístic i mantenir i ampliar el transport públic orientat a facilitar la mobilitat dels visitants, com el Bus dels Volcans.

    Però més enllà de l’àmbit turístic, el conseller de Mobilitat, Jordi Güell, va exposar a la directora general la necessitat que la comarca de la Garrotxa accedeixi a la integració tarifària, inicialment de la demarcació de Girona (ATM Girona) per més tard accedir a una integració tarifària més àmplia. El conseller va exposar que aquesta és una petició que durant molts anys el Consell Comarcal de la Garrotxa ve reivindicant i que és necessària per impulsar l’ús del transport públic i permetre que els ciutadans de la Garrotxa gaudeixin dels beneficis que suposa la integració.

    En resposta a aquesta petició, la directora general de Transports i Mobilitat va anunciar l’absoluta predisposició de la Generalitat de Catalunya a iniciar el procés d’integració tarifària de la Garrotxa a l’ATM de Girona. Aquesta notícia, que va ser molt ben acollida pels representants de la Taula comarcal de Mobilitat, suposa un salt qualitatiu per als ciutadans i ciutadanes de la Garrotxa en l’àmbit del transport públic. La integració tarifària permet el desplaçament amb diferents mitjans de transport fent servir el mateix títol i sense cost addicional dins de la seva zona geogràfica de validesa, així com fer els transbordaments més fàcils i barats mitjançant sistemes de validació que permetin la despenalització dels transbordaments. A més, al sistema d’integració tarifària, els preus estan orientats a donar avantatges als clients freqüents, incentivant així l’ús del transport públic i a més, l’adquisició de títols de transport resulta més senzilla pels usuaris, ja que es disposa d’una àmplia xarxa de distribució i recàrrega dels mateixos a tota la zona on opera l’ATM de Girona.

    La directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Mercè Rius, es va comprometre a assistir al proper Consell d’alcaldies de la Garrotxa per explicar als alcaldes i alcaldesses els detalls de la proposta i el finançament del servei, que inclou, com amb tots els municipis inclosos a l’àrea integració, una part de finançament local.

    Paral·lelament a aquesta integració a la demarcació de Girona, la Taula de Mobilitat comarcal de la Garrotxa continua treballant, entre altres objectius, en la millora del transport públic intracomarcal (amb la millora i optimització de rutes i serveis) i en la futura integració tarifària de tota Catalunya.

    https://www.elgarrotxi.cat/la-taula-de-mobilitat-comarcal-impulsa-lacces-de-la-garrotxa-a-latm-de-girona/

  11. lejarza said

    La Garrotxa s’incorporarà a la integració tarifària de l’ATM de Girona

    Després d’anys de reivindicació, Territori ha donat llum verda perquè els usuaris del transport públic de la Garrotxa puguin utilitzar el mateix bitllet per moure’s per part de la demarcació

    Pau Masó | 27 d’abril de 2022

    La Garrotxa s’incorporarà a la integració tarifària de l’ATM de Girona

    La integració tarifària consisteix en l’ús d’un sol bitllet per a desplaçar-se per un territori. Tot i ser transports diferents (bus urbà, bus interurbà o tren), o bé, operadors diferents (TEISA, Sarfa o Rodalies), la integració tarifària permet viatjar amb un únic títol que integra tota la xarxa que forma l’Autoritat Territorial de la Mobilitat de Girona (ATM). Per al conseller comarcal de Mobilitat, Jordi Güell, que la Garrotxa hagi aconseguit aquesta integració, és una “molt bona notícia”.

    La integració tarifària beneficiarà, sobretot, als usuaris que fan servir freqüentment el transport públic per desplaçar-se des de la Garrotxa a la resta de la demarcació, o al revés. A excepció dels bitllets senzills, la integració permetrà reduir fins a un 50% el preu actual. També servirà per tenir títols personalitzats segons l’ús que es faci del transport públic. Per exemple, igual que a Barcelona, hi haurà targetes T-10 (amb deu viatges) o la T-Mes (amb viatges il·limitats dins el període d’un mes). Sobre el perquè la mesura no ha arribat fins ara, Güell respon això.

    Realitat després de l’estiu

    Amb la llum verda del Departament de Territori, ara el Consell Comarcal iniciarà converses amb els Ajuntaments per explicar el funcionament del sistema de tarifa integrat. Caldrà també donar un temps als operadors perquè habilitin els equips i sistemes informàtics, i es calcula que passat l’estiu la nova tarifació podria ser realitat. Güell afegeix que la incorporació de la Garrotxa al sistema gironí és el pas previ per a la incorporació al sistema tarifari integrat de tot Catalunya.

    Es calcula que la integració tarifària de la Garrotxa a nivell català podria arribar en un termini de tres anys. Ara, però, de moment, els garrotxins ja podran anar, per exemple, fins a Arbúcies, la Cellera de Ter o Flaçà amb un únic bitllet. L’ATM de Girona està formada pel Gironès, i part de la Selva i el Pla de l’Estany. En total són 50 municipis i tres sistemes de transport: el bus urbà, l’interurbà i el tren.

    https://radiolot.cat/noticies/la-garrotxa-sincorporara-a-la-integracio-tarifaria-de-latm-de-girona/

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: