Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

Ajuts milionaris de CiU a grups de comunicació en plena crisi

Posted by lejarza en 21 abril, 2013


Vall del Llierca, Argelaguer – Olot – Girona: Ajuts milionaris de CiU a grups de comunicació en plena crisi.-La crisi no afecta a tothom igual. Sobretot a alguns mitjans de comunicació. En l’exercici de les retallades pressupostàries més severes, dels impagaments a farmàcies o entitats del tercer sector i dels augments de les llistes d’espera sanitàries, el Govern català de CiU es va mostrar especialment generós amb dues empreses de comunicació. El Grup Godó va rebre 6.454.998 euros i El Punt Avui 2.327.342 euros.
Aquestes quantitats rebudes pel Grup Godó i El Punt Avui són la suma de les subvencions adjudicades a dit pel Govern de Catalunya (CiU amb suport de ERC).
Amb 2.327.342, El Punt Avui va ser el diari català més beneficiat per les subvencions i contractes de publicitat corresponents al 2012. La Vanguardia va rebre 3,4 milions d’euros, però 2,3 milions corresponen al conveni trianual de 5,5 milions signat l’any 2011 quan va treure l’edició en català. Els ajuts i contractes de La Vanguardia pertanyents a 2012 van ascendir a 1.159.859 euros.
La generositat del Govern català amb El Punt Avui, enmig d’una profunda crisi, ha coincidit amb l’arribada de l’exsenador de CiU i propietari dels supermercats Valvi, Joaquim Vidal, a la presidència d’Hermes Comunicacions, l’empresa editora.
El Punt Avui va rebre 930.500 per subvencions adjudicades a dit; 722.218 euros pels ajuts estructurals; i 674.622 euros en convenis de publicitat. Dels 2,3 milions d’euros que ha percebut en total, 672.395 euros són per a El 9 Esportiu. Aquesta publicació, creada el 2002 com a suplement d’esports del diari, té una presència testimonial als quioscos i s’encarrega d’elaborar les pàgines d’esports d’El Punt. Se’n desconeix la difusió. No ha passat mai el control d’OJD, que és l’organisme oficial que certifica les vendes de tots els diaris de l’Estat.
La generositat del Govern català amb El Punt Avui, enmig d’una profunda crisi, ha coincidit amb l’arribada de l’exsenador de CiU i propietari dels supermercats Valvi, Joaquim Vidal, a la presidència d’Hermes Comunicacions, l’empresa editora. Vidal, un cop adquirida la majoria accionarial, va contactar amb empresaris gironins per aconseguir finançament. No se’n va sortir. El següent pas va ser trucar al Govern de CiU i a l’Institut Català de Finances. Les portes que li havien tancat els empresaris gironins se li van obrir de bat a bat a la Generalitat: 2,3 milions d’euros de diners públics en un exercici de fortes retallades per a tothom i un crèdit de l’ICF.
El Grup Godó (La Vanguardia, El Mundo Deportivo, 8TV i les emissores RAC) és el més beneficiat dels mitjans de comunicació privats per les subvencions de la Generalitat. Només La Vanguardia, entre els ajuts de l’any passat, els contractes de publicitat i el conveni signat en 2011, va rebre quasi 3,5 milions d’euros.
Un sol contracte de publicitat a compartir entre 8TV i RAC1 s’eleva a més de dos milions d’euros.
Un altre dels diaris més ben tractats pel Govern de CiU és l’Ara, tot i fer només dos anys que és en el mercat i tenir una baixa difusió. L’Ara, que té com a consellera delegada l’exdirectora de TV3 Mònica Terribas, va rebre 940.085 euros. A El Periódico, amb més difusió que El Punt Avui i l’Ara, li van correspondre 1,5 milions d’euros.

Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza, ICV-EUiA

Anuncios

4 comentarios to “Ajuts milionaris de CiU a grups de comunicació en plena crisi”

  1. lejarza said

    Estem vivint moments de gran dificultats econòmiques, de grans drames socials, de ferotge individualisme, d’inconsistència i manca d’idees ètiques, que possibiliten el camí cap a pensaments únics, plantejaments edulcorats o escenaris més preocupats per influir en el sentiment que en la intel·ligència. Fins i tot els mitjans de comunicació, o millor dit, la informació l’hem convertit en una mercaderia més que condiciona, interpreta i presenta la realitat en funció d’interessos i idees preconcebudes i que faciliten la manipulació. I no només em refereixo a mitjans d’informació que actuen amb la submissió interessada per poder cobrar la subvenció que el governant de torn atorga, malgrat siguin diners de la ciutadania. Em refereixo també a mitjans de comunicació que actuen, més que per oferir dades i notícies sense embolcall ideològic, tergiversant interessadament la realitat.
    I com a exemple pràctic del que acabo de dir, podem observar que determinada premsa actua com a annex d’un determinat plantejament polític, obviant la pluralitat i complexa societat en què vivim. També és de destacar com la majoria de mitjans de comunicació es fan ressó d’una idea que les elits econòmiques i polítiques promouen per justificar el sacrifici inacabable de retalls i renúncies a drets socials i econòmics, quan s’afirma que hem viscut per sobre de les nostres possibilitats, de manera que fàcilment caiem en la trampa de pensar que la culpa de la crisi econòmica és de tots, especialment de la immensa majoria de la societat. En aquest camí també s’inclou tota la propaganda asfixiant sobre que la flexibilitat, la reducció de salaris i les majors facilitats atorgades a les empresses crearien més llocs de treball, quan és tot el contrari: més precarització, més atur, molt més poder empresarial, i més desprotecció del treballador

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza, ICV-EUiA

  2. lejarza said

    La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) va fer públic ahir els sous de tots els llocs de treball, fins i tot els seus òrgans de govern així com dels equips directius i les categories professionals. Segons aquestes dades, el president de l’ens va cobrar el 2012 quasi 130.000 euros mentre que els consellers van ingressar uns 96.500. Pel que fa als directors dels mitjans, el de TVC va tenir un salari de quasi 165.000 euros l’any passat mentre que el sou del director de Catalunya Ràdio es va situar en 106.556 euros.

    Uns ingressos idèntics va tenir el director d’Estratègia i Marca de la CCMA (106.556 euros). Segons la informació publicada, el salari del director de gestió de recursos va ser superior als dos anteriors -107.343 euros-. Fent un repàs dels salaris de la “Corpo” s’observa que el sou mitjà d’un director d’àrea va superar els 91.000 euros al 2012 mentre que el dels caps de departament es va situar per sobre dels 70.000 euros. Pel que fa als treballadors de TVC, el redactors en cap han rebut entre 66.800 i 77.000 euros anuals mentre que el salari dels caps de secció s’han situat entre els 80.134 i els 55.948 euros.

    El salari dels delegats -Bilbao, Madrid…-va oscil·lar l’any 2012 entre els 57.866 i els 66.102 euros. Analitzant la documentació facilitada per la CCMA es poden consultar els salaris de tots els llocs de feina. Per exemple, el sou mitjà d’un corresponsal se situa en els 61.298 euros anuals mentre que un reporter ingressa de mitjana més de 53.000 euros anuals. El salari d’un conductor de meteorologia se situa en 54.264 euros mentre que el cap d’assessorament d’audiència té un salari de 75.601 euros. Des d’ahir també és públic el salari mitjà dels estilistes que treballen a TVC (39.561 euros); els administratius (27.896 euros); maquilladors (34.147 euros) o els xòfers (quasi 40.000 euros anuals de salari).

    A Catalunya Ràdio, el salari més baix correspon al conserge (24.863 euros) mentre que el més alt és el d’un editor, amb 59.000 euros. Tothom qui ho vulgui ja pot consultar aquesta informació a la web de la CCMA on també consta l’evolució des del 2007 dels salaris dels òrgans de Govern. Amb la publicació de tots els sous de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, el president del consell de govern de la CCMA, Brauli Duart, ha complert la seva paraula ja que el 22 de març passat s’hi va comprometre durant la comissió de control de l’ens al Parlament.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza, ICV-EUiA

  3. lejarza said

    El president Mas (CiU) adjudica al grupo Godó “la Vanguardia” un contrato de 2,99 millones
    La Generalitat de Cataluña otorgó la semana pasada un contrato para insertar publicidad institucional en los medios del Grupo Godó por casi tres millones de euros.

    La agencia Focus Media firmó un contrato con el editor de La Vanguardia por 2,9 millones para la inserción de cápsulas y microespacios divulgativos de contenido informativo en la radio y televisisón Rac 1 y 8 TV.

    Según el portavoz de Presidencia, Francesc Homs, la adjudicación se ha realizado de acuerdo con la legalidad. “El Govern no regala el dinero”, dijo Homs.

    La administración adjudica mediante concurso público la gestión de los presupuestos publicitario, pero una vez las agencias consiguen los contratos no se controla como se gestionan las partidas.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza, ICV-EUiA

  4. lejarza said

    La CCMA presenta un ERO per a 312 treballadors
    El Consell de Govern de la Corporació també proposa una rebaixa salarial per a la plantilla del 7,5 per cent
    El Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha acordat iniciar un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que afectarà un màxim de 312 treballadors de Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio, i proposar una rebaixa salarial per a la plantilla del 7,5%. Actualment, la televisió pública catalana té una plantilla d’uns 2.100 treballadors, i Catalunya Ràdio, d’uns 430. Segons va informar la CCMA en un comunicat, amb aquesta proposta combinada de redimensionament i reducció salarial, el Consell de Govern “prioritza les vies que fan possible preservar el major nombre de llocs de treball i al mateix temps assegurar l’estabilitat pressupostària de Corporació, atesa la conjuntura econòmica i del mercat laboral”.

    En aquesta línia, el Consell de Govern ha aprovat iniciar un procediment per reduir les estructures directives actuals de la CCMA, de Catalunya Ràdio i Televisió de Catalunya, “amb l’objectiu d’optimitzar recursos i eliminar possibles redundàncies”. Al costat d’aquestes mesures, i amb l’objectiu de “garantir la viabilitat del servei públic de comunicació audiovisual”, davant la reducció dels ingressos publicitaris els últims anys la CCMA ha aprovat un nou model de gestió de la publicitat a Televisió de Catalunya. Així, per revertir aquesta tendència i incrementar els ingressos, el Consell de Govern de la CCMA ha acordat “impulsar el procés d’externalització dels serveis de comercialització, promoció i intermediació en la venda d’espais publicitaris dels canals de Televisió de Catalunya i dels webs associades”.

    “L’objectiu és aconseguir un increment de la competitivitat en la gestió de la publicitat i un increment dels ingressos per aquest concepte”, afirma la CCMA. En el cas dels mitjans de la CCMA, els ingressos publicitaris s’han reduït des dels 153 milions d’euros de 2006 als 67 milions amb els quals es va tancar l’exercici de 2012. Televisió de Catalunya va ingressar 60 milions per publicitat el 2012 i preveu ingressar 54,8 milions aquest any. En el primer quadrimestre de l’any, la reducció respecte als ingressos del mateix període de 2012 ha estat del 22%.

    La CCMA ressalta en el seu comunicat que, mentre les despeses corrents i inversions acumulen una reducció del 50% des de 2010, en el capítol de personal “no s’estan assolint les previsions de reducció de la despesa, que s’havien fixat en 27 milions d’euros d’estalvi per a 2013”. El Consell de Govern recorda que va proposar als representants dels treballadors “un procés d’equiparació salarial dels professionals de la CCMA i les seves empreses filials amb la resta dels treballadors del sector públic de la Generalitat de Catalunya”. Malgrat això, afegeix que les negociacions, iniciades al començament de l’any, “no han permès avançar en acords que permetin complir les previsions de reducció de la despesa de personal”. En una compareixença al Parlament el mes d’abril passat, el president del Consell de Govern de la CCMA, Brauli Duart, va afirmar que la presentació d’un ERO a la televisió i la ràdio públiques de Catalunya seria “l’última opció”.

    Les reaccions

    ERC, PSC i ICV-EUiA van rebutjar de ple l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) de Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio, a l’hora que aquests dos últims partits van anunciar que portaran aquesta qüestió al Parlament. ERC, el soci de legislatura de CiU, va advertir en un comunicat, que no donaria suport a l’ERO ja que la CCMA “ja ha fet una retallada per damunt de la mitjana durant els últims anys, aproximadament d’un 24 %”. La portaveu parlamentària d’ERC, Marta Rovira, creu que “encara hi ha un cert marge per trobar solucions imaginatives”, pel que va instar a les parts a dialogar.

    De la seva banda, el PSC va registrar al Parlament la sol·licitud de compareixença del conseller de la Presidència, Francesc Homs, perquè doni explicacions sobre l’ERO. Per a la portaveu socialista a la Comissió de Control de la CCMA, Núria Parlon, el Govern “incompleix” el seu compromís amb els mitjans de comunicació públics de Catalunya. Des d’ICV-EUiA, el seu portaveu a la comissió de control dels mitjans audiovisuals, Marta Ribas, va dir que el seu grup portarà aquest ERO al Parlament perquè se sotmeti a votació i es pugui visualitzar “qui està a favor i qui està en contra” dels mitjans de comunicació públics de “qualitat”.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: