Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

Catalunya un país tancat per corrupció

Posted by lejarza en 13 febrero, 2013


Juan R. Lejarza, ICV-EUiA/Garrotxa-Argelaguer..-Catalunya un país tancat per corrupció.-Me’n refio perquè fa molts anys que el conec”, ha dit l’Artur Mas d’en Xavier Crespo. I allò que no és de fiar no són només les activitats d’en Xavier Crespo, sinó també les opinions de l’Artur Mas, hauria de saber que en Crespo no es precisament una persona lliure de sospita. És clar, però, que l’Artur Mas és també el president d’un partit (CiU) que té la seva seu embargada a conseqüència de la corrupció, pel cas Palau. La corrupció s’ha generalitzat a les institucions, a les administracions públiques, als Ajuntaments, als Consells Comarcals i a la mateixa Casa Reial, i els partits més retalladors són també els més corruptes. Tot plegat ens porta a extreure’n conclusions: amagar el conflicte social que viu el país.
La primera és que la corrupció és inherent al sistema: limitar la democràcia al vot cada cert temps a opcions polítiques més aparents que reals –el bipartidisme- amb tot el que això comporta de manca de control ciutadà i de transparència, no és sinó adobar el terreny a l’apropiació privada d’allò que és de tots, és a dir, al robatori en benefici propi d’allò que és públic, convertint d’aquesta manera el sistema en un engranatge criminal i mafiós per naturalesa, que empara i protegeix els grans defraudadors. L’exemple més nítid de tot això n’és el PP i el seu entorn, “barcenajat” fins al moll de l’os, i que avui ha perdut fins i tot la darrera engruna de solvència moral per a governar el país.
Segona conclusió: a Catalunya, encara que a alguns els sembla estrany, també passen coses d’aquestes properes al poder polític. I és precisament des d’aquest mateix poder polític –el de CiU- des d’on durant tant de temps se’ns ha volgut fer creure que tots els mals, també la corrupció, venien d’Espanya, i que aquest era un país immaculat. I ara resulta que hem passat de l’oasi al femer. Serà de debò que hi ha qui vol una Catalunya independent per a privatitzar-la en benefici propi després?
Tercera conclusió: la immoralitat de tot plegat arriba a límits difícilment qualificables quan un milió de catalans, si fa no fa, en edat de treballar no té feina i l’índex de pobresa voreja el 40%. El frau, la corrupció i l’atur són part intrínseca del sistema. Això s’ha de fer saltar.
Ens parlen d’un viatge a Ítaca, en referència al que feu l’heroi homèric Ulisses de retorn a casa seva. En un dels episodis de l’Odissea, l’obra immortal que en narra l’atzarós periple, la fetillera Circe converteix els companys d’Ulisses en porcs. No hi ha dubte que avui devem ser en aquesta fase del viatge. Amb perdó dels porcs, naturalment.

Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

Anuncios

19 comentarios to “Catalunya un país tancat per corrupció”

  1. lejarza said

    Argelaguer (Garrotxa)
    Grup ICV-EUiA-Argelaguer-Garrotxa

    Joan Herrera instarà a Mas (CiU) a assumir totes les mesures del decàleg en contra de la corrupció i per la transparència
    ICV-EUiA lliurara a Artur Mas i a tots els grups un decàleg que inclou l’enduriment penal per delictes de corrupció, que els partits que s’han finançat irregularment no puguin percebre recursos públics i que les empreses que han volgut corrompre no siguin contractades per l’Administració
    El secretari general d’ICV i president del grup parlamentari, Joan Herrera, ha presentat avui un decàleg de mesures per lluitar contra la corrupció i per avançar en transparència i qualitat democràtica i ha instat a totes les forces polítiques a assumir totes i cadascuna de les propostes. “Volem un compromís que s’aplicarà, el nostre ja hi és”, ha assegurat Herrera just després que la setmana passada ICV-EUiA presentés les agendes públiques dels diputats i diputades i que donés a conèixer que en les properes setmanes posarien a la llum més mesures per la transparència. “El que proposem, ho aplicarem però el compromís ha de venir sobretot de PSC, CIU i PP que són els partits més afectats per casos de corrupció i són qui han votat de manera reiterada en contra d’aquestes propostes”, ha assegurat Herrera que vol una política “amb parets de vidre” i amb “una manera d’actuar més democràtica perquè la ciutadania tingui més elements de control”.
    Així, Herrera ha explicat que faran arribar totes les propostes tant els partits com el president del Govern, Artur Mas, “qui es va comprometre a lluitar contra la corrupció” perquè “necessitem un discurs amb mesures concretes” enlloc de “gesticulacions” buides de continguts. D’aquesta manera, Herrera ha anunciat que demà ell mateix demanarà al president un “compromís en ferm” amb aquestes propostes en la sessió de control que es farà al Parlament i que un diputat del grup també farà una interpel·lació amb la mateixa temàtica “i esperem que sigui el president qui respongui”. “Portem massa nos acumulats, ara cal que ens posem a treballar”, ha dit Herrera que ha situat com a proposta estrella que “cap empresari que ha corromput pugui ser contractat per l’administració pública” perquè així s’impedeixi que es prenguin decisions a favor d’aquells que posen diners al damunt de la taula passant per davant de l’interès general.
    De la mateixa manera, en el decàleg Herrera també ha proposat la necessitat de cessar els càrrecs públics imputats per casos de corrupció, la renúncia a la immunitat parlamentària i a l’aforat amb l’aprovació també de codis ètics i l’establiment d’un salari màxim. Un tercer bloc de mesures són per avançar cap a instruments de democràcia participativa, deliberativa i una autèntica democràcia econòmica on s’inclouen propostes perquè hi hagi referèndums d’iniciativa ciutadana, revocació de càrrecs electes i de lleis. “El monopoli de representació la tenen els partits però hi ha d’haver canals perquè la ciutadania pugui denunciar de manera directe l’incompliment del programa o la derogació de lleis”, ha remarcat el dirigent ecosocialista.
    També dins del bloc de “democràcia econòmica” Herrera vol que hi hagi mecanismes perquè es pugui evitar la concentració de poder en sectors determinats perquè acaba afectant a la qualitat. Un altre bloc de mesures és el relacionat amb la limitació i màxim control en el finançament dels partits polítics, crèdits i condonacions i garantia de finançament públic i inclou, entre d’altres mesures, la prohibició de les donacions per part de persones jurídiques a partits polítics, així com a fundacions i associacions vinculades a aquests o la garantia que en casos de finançament irregular, el partit deixarà de percebre finançament públic, amb un vector que multiplicarà la xifra obtinguda il•legalment per tal de tenir un efecte dissuasiu. Així, Herrera ha posat per exemple el Cas Pallerols i ha assegurat que si UdC s’ha finançat amb 300.000 euros irregularment, el partit deixaria de percebre aquesta xifra multiplicada per 6 o 7 o 8 vegades.
    Un altre punt del decàleg inclou mesures per la Plena transparència dels comptes dels partits polítics i de les seves fundacions de manera que per a Herrera els partits, fundacions i associacions vinculades hauran de fer públics anualment els seus comptes, a la pàgina web, en un lloc visible i fàcil de localitzar, i posant a disposició còpia en les seves seus nacionals. A més, també seran públics i accessibles, a la pàgina web i posant a disposició còpia en les seves respectives seus, els registres i arxius del Tribunal de Cuentas i de la Sindicatura de Comptes, així com la documentació comptable que els partits, federacions, coalicions i agrupacions d’electors, i fundacions de partits polítics, hagin lliurat a aquesta.
    De la mateixa manera, el document que avui han lliurat a la resta de forces polítiques reclama una Llei Electoral pròpia que redueixi la despesa, fomenti la participació i garanteixi la transparència, una Llei de transparència i accés a la informació, un registre i control de lobbies o grups de pressió, més recursos per als òrgans de control i capacitat sancionadora real, un combat específic i integral contra la corrupció urbanística i l’enduriment penal contra la corrupció i reforçament de la justícia amb l’ampliació fins a 30 anys de la inhabilitació per a ocupar qualsevol càrrec públic electe, de lliure designació o per concurs públic per als condemnats pels delictes de corrupció.

    Decàleg contra la corrupció
    1. Exemplaritat dels càrrecs públics.

     Compromís de cessar les persones imputades per corrupció i exemplaritat dels càrrecs públics.

     Acord per a la separació dels encausats per casos de corrupció dels seus càrrecs i del partit en el moment d’una imputació formal.

     Establiment per llei d’un sou màxim per a tot càrrec públic i d’uns barems determinats en funció de la responsabilitat.

     Impedir la duplicació de sous i remuneracions.

     Les indemnitzacions d’exconsellers i d’expresidents de la Generalitat i del Parlament seran incompatibles amb qualsevol altra indemnització i/o sou públic o privat.

     S’establirà el dret a l’atur de tots els representants i càrrecs electes.

     Renúncia a la immunitat parlamentària i l’aforament dels Diputats i Senadors, President i membres del govern de manera que només quedi restringit a fets relacionats amb les actuacions en òrgans de representació política i no a delictes relacionats amb l’activitat pública o privada.

     Aprovació de Codis ètics i Desenvolupament del Dret a la Bona Administració sota els principis d’igualtat i no discriminació, absència d’abús de poder, imparcialitat, independència, objectivitat, transparència, participació i accés a la informació, protecció de dades i drets lingüístics. Bon govern tant a la Generalitat, com a les Administracions Locals, entitats i empreses públiques que en depenen.

     Regulació dels obsequis i invitacions a electes, càrrecs de lliure designació i alts càrrecs.

    2. Avançar cap a instruments de democràcia participativa, deliberativa i una autèntica democràcia econòmica.

     Fer les modificacions legislatives, incloent la modificació de la LO 2/1980, que permetin introduir els referèndums d’iniciativa ciutadana, la revocació dels mandats dels càrrecs electes o la regulació de la confirmació o revocació de lleis. Les modificacions legals crearan els mecanismes perquè la ciutadania, a partir de les majories que es

    determinin puguin revocar a aquells govern que incompleixin amb els seus compromisos electorals.

     Es crearà una ponència conjunta per fer les modificacions legals i reglamentàries oportunes que permetin evitar i disminuir la concentració de poder en determinats sectors econòmics, per tal de garantir la lliure concurrència empresarial.

     L’administració pública no podrà contractar empreses participades per persones condemnades per haver protagonitzat determinats casos de corrupció. Aquestes empreses tindran prohibida la contractació amb l’administració pública.

     Es prohibirà la contractació amb l’administració pública d’aquelles empreses que operin o tinguin sucursals en paradisos fiscals.

     Modificació de la Llei de Règims de Bases Locals i la Llei Electoral per prohibir qualsevol tipus de forma de transfuguisme i regular mecanisme de major participació de la ciutadania en els plens i garantia de la presència de l’oposició en tots els organismes executius de l’administració local.

    3. Limitació i màxim control en el finançament dels partits polítics, crèdits i condonacions i garantia de finançament públic.

     El bon funcionament d’una democràcia economia requereix el finançament públic de partits. La reducció del finançament o la reducció dràstica pot sortir molt cara. Es garantirà per tant un finançament dels partits en proporció als models de finançament dels partits en proporció a economies de l’entorn.

     Prohibició de la condonació de deutes a partits polítics, fundacions i associacions vinculades a aquests (ara el límit de condonació és de 100.000€ per any). Es donarà compte de qualsevol modificació de les condicions del deute amb les entitats de crèdit al Tribunal i a la Sindicatura de Comptes, així com al Banc d’Espanya, institucions que faran pública i fàcilment accessible els termes d’aquesta modificació i les noves condicions amb detall.

     Establiment de noves limitacions en el finançament (límit en les donacions, prohibició de donacions d’empreses que treballen per l’administració…) i exigència de les mateixes exigències de transparència que tenen els partits a les fundacions i associacions vinculades a aquests.

     Prohibició de les donacions per part de persones jurídiques a partits polítics, així com a fundacions i associacions vinculades a aquests.

     Establiment de límits a les donacions de persones físiques en espècie (particularment en forma de bens immobles).

     Les infraccions comeses en l’acompliment de la llei de finançament de partits s’ampliarà a 10 anys.

     Es garantirà que en casos de finançament irregular, el partit deixarà de percebre finançament públic, amb un vector que multiplicarà la xifra obtinguda il•legalment.

    4. Plena transparència dels comptes dels partits polítics i de les seves fundacions.

     Els partits, fundacions i associacions vinculades hauran de fer públics anualment els seus comptes, a la pàgina web, en un lloc visible i fàcil de localitzar, i posant a disposició còpia en les seves seus nacionals. En aquesta informació apareixerà.

     El seu balanç econòmic amb detall d’ingressos i despeses, especificant les subvencions rebudes i el concepte, els ingressos per quotes dels afiliats, i molt especialment, les donacions (identificació completa, quantia, data).

     Compte de resultats.

     Crèdits que tenen signats amb entitats financeres que especifiqui les condicions del seu retorn i actualitzi les possibles modificacions, incloent, si és el cas, dades de les operacions de condonació del deute.

     Tota aquesta informació es farà en un format comú, elaborada per la Sindicatura de Comptes, amb l’objectiu de garantir que la informació es pot comprendre i comparar amb facilitat, tant en relació amb un període com entre partits.

     Seran públics i accessibles, a la pàgina web i posant a disposició còpia en les seves respectives seus, els registres i arxius del Tribunal de Cuentas i de la Sindicatura de Comptes, així com la documentació comptable que els partits, federacions, coalicions i agrupacions d’electors, i fundacions de partits polítics, hagin lliurat a aquesta.

    5. Una Llei Electoral pròpia que redueixi la despesa, fomenti la participació i garanteixi la transparència.

     Creació d’una Sindicatura Electoral de Catalunya.

     Llistes obertes/desbloquejades.

     Mailing únic.

     Cada candidatura tindrà un compte electoral únic. No es podran abonar despeses electorals en metàl·lic, ni a càrrec d’altres comptes bancaris diferents de l’establert i declarat davant la Sindicatura Electoral. No es permetran aportacions amb finalitats electorals procedents del finançament ordinari dels partits polítics ni de fundacions o organitzacions que hi estiguin vinculades.

     Cada candidatura presentarà un pressupost de campanya electoral, que inclourà necessàriament un pla de mitjans de comunicació, a la Sindicatura de Comptes i a la Sindicatura Electoral abans de l’inici de la campanya electoral; aquesta presentació pot donar lloc a suggeriments de modificació per part de la Sindicatura Electoral i constitueix un requisit necessari per a la percepció de tota subvenció electoral. El pressupost i els estats comptables que inclogui s’atindran, en tot cas, a les regles del Pla general de comptabilitat.

    6. Llei de transparència i accés a la informació.

     Tota la informació i documentació en poder de l’administració és pública i la ciutadania ha de tenir-hi accés.

     A nivell d’Estat aquesta llei afectarà a totes les institucions sense excepció.

     Inclourà totes les branques de poder: legislatiu, executiu i judicial, els diferents nivells institucionals i els diferents òrgans, organismes, entitats, empreses, etc… dependents de la Generalitat o que exerceixen funcions públiques o exerceixen serveis públics.

     Contemplarà un òrgan específic de garantia dels drets i deures d’aquesta llei que vetlli i garanteixi el seu compliment.

     Entre altra informació haurà de garantir que es farà pública:

     Sous de tots els càrrecs públics amb els seus components desagregats (sou base, complements, plans de pensions…).

     Fer públic el registre de bens i patrimonis dels càrrecs públics. Garantir que aquesta declaració de bens i patrimoni es faci en un mateix format, a l’entrar en les noves responsabilitats i en sortir del càrrec.

     Transparència total en contractació pública, concessió de serveis, convenis de col·laboració i subvencions.

     El planejament urbanístic (diferents instruments d’ordenació del territori i plans urbanístics), l’ordenació del territori (classificació i qualificació del sol, ordenació prevista, normativa urbanística,

    entre altres) i l’execució de l’obra pública i la infraestructura plantejades en cada localitat.

     Un llistat de tots els informes i estudis encarregats on consti qui rep l’encàrrec, amb quin objecte, terminis de lliurament i cost dels mateixos.

     La llei d’incompatibilitats. S’establirà un criteri estricte a la llei d’incompatibilitat no permetent ni normalitzant el que es coneix com a “porta giratòria” entre empresa i administració pública. Es fixarà en un òrgan independent la potestat de determinar en quins casos s’ha comès una incompatibilitat. Els representants electes es garantirà que tinguin dret a l’atur.

     Pel bon funcionament democràtic, es farà pública les aportacions públiques de totes aquelles institucions que, jugant un paper fonamental en tota societat. De la mateixa manera, hi haurà un registre del finançament privat d’aquestes institucions.

     S’establirà un registre públic del finançament de centrals sindicals i de les patronals.

    7. Registre i control de lobbies o grups de pressió.

     Es crearà un registre obligatori i que serà públic de grups de pressió gestionat pel Parlament de Catalunya, al qual serà obligatòria la inscripció per a totes les persones que vulguin entrar en aquesta cambra en representació d’un grup de pressió i amb l’objectiu d’actuar en el seu nom.

     S’inclourà en el registre públic de les reunions que els grups de pressió celebrin amb membres de la cambra (on consti la data, el motiu, els participants i l’interès que s’ha tractat).

     Així mateix, l’agenda de reunions de tots els diputats i diputades, així com de tots els membres del govern i alts càrrecs de l’Administració, serà pública, indicant amb quina persona física o jurídica es veuen, el dia i hora, i el motiu de la reunió.

     S’elaborarà un codi de conducta per a tots els grups de pressió així com un sistema de control i sancions en cas d’irregularitats.

    8. Més recursos per als òrgans de control i capacitat sancionadora real1

     Dotar de més recursos humans, materials i financers per tal de que exerceixin les seves tasques a tots els òrgans de control públic.

     Ampliació del rang de sancions disponibles i l’augment de l’àmbit de l’estipulació de sancions per poder implicar a totes les persones.

     Garantir el compliment de sancions als partits que incompleixin la llei, així com el conjunt d’institucions fiscalitzades pel Tribunal i la Sindicatura de Comptes, amb mecanismes d’aplicació directa com ara que no es faran efectives les subvencions, o s’exigirà el seu retorn, si no s’han complert els deures de transparència davant del Tribunal de Comptes.

    9. Combat específic i integral contra la corrupció urbanística

     Fixar preus màxims de venda de sòl.

     Incrementar la part pública, en benefici de l’interès general, de les plusvàlues generades per l’actuació urbanística.

     Creació efectiva dels Consells Assessors Urbanístics -tal com diu la Llei d’urbanisme de Catalunya i el Reglament que la desenvolupa- per a formular i plantejar criteris i alternatives d’ordenació, considerar les propostes del planejament per garantir els objectius del desenvolupament urbanístic sostenible i estudiar, proposar i seguir les mesures i les actuacions a emprendre per fomentar la participació ciutadana.

     Creació d’un Registre Públic de requalificacions del sòl.

     Creació d’un cos específic d’inspectors aliens als ajuntaments que vigilin la legalitat dels plantejaments urbanístics, i d’una uniat dins de l’Agència Tributària de comprovació de les dades fiscals declarades i les dades registrades com a plusvàlues.

    10. Enduriment penal contra la corrupció i reforçament de la justícia

     Ampliació dels tipus penals i enduriment de les penes establertes al Codi Penal per a corruptes i corruptors.

     Incloure al Codi Penal la tipificació del finançament irregular dels partits polítics, tant per a la part receptora com per a la donant. Així mateix, les sancions haurien de ser càstigs penals, i no només de naturalesa econòmica.

     Ampliar els terminis de prescripció.

     Ampliació fins a 30 anys de la inhabilitació per a ocupar qualsevol càrrec públic electe, de lliure designació o per concurs públic per als condemnats pels delictes de corrupció.

     Més mitjans a les fiscalies anticorrupció.

     Reduir i simplificar els terminis d’instrucció i establiment de procediments d’urgència en els expedients judicials en el que es troben imputats càrrecs públics.

    1 Reforma ley financiación partidos otorga al Tribunal de Cuentas potestad sancionadora cuando se infringe la Ley Electoral o la Ley de Financiación de Partidos y se regula en la reforma que estamos discutiendo un procedimiento que debe seguir dicho tribunal. En los casos de vulneración del límite anual de donaciones privadas (100.000 euros), se impondrá una multa equivalente al doble de la cantidad excedida. Además, se podrá paralizar la entrega de subvenciones al partido que no presente su contabilidad al Tribunal en tiempo y forma.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  2. lejarza said

    Neteja a fons
    ALÍCIA BERENGUEL ANTER
    Dia rere dia, en aquest país ens llevem al so de notícies sobre nous casos de corrupció i altres assumptes tèrbols. Recordo haver sentit a dir a Adolfo Suárez que una de les vocacions més nobles de l’home era la política. Avui aquestes paraules provocarien una trista rialla. L’art de governar està en declivi, la classe política té una seriosa crisi de credibilitat i poc convida a pensar que els qui la integren segueixen una crida a servir la societat. Tot i així, els qui ens governen o representen tenen el deure de ser irreprotxables en l’acompliment de la seva comesa, i els ciutadans tenim dret a demanar-los comptes. “Cal fer net”, observà el president de la Generalitat. Sí, és necessària una neteja a fons, però de poca cosa serviran una reforma de les lleis i les institucions, una major transparència, o una estricta fiscalització, si no van acompanyades d’una renovació ètica generalitzada. No hi ha xacra pitjor per a una societat que la pobresa moral, i la crisi econòmica ens n’ofereix mostres de sobres. És hipòcrita exigir al veí que netegi el seu pati mentre la brutícia s’acumula al nostre. Tots tenim la responsabilitat de viure conforme a uns principis ètics. Justícia és donar a cadascú allò que és seu, deia Ulpià; tan injust és qui s’enriqueix a costa dels altres com qui treballa poc o malament, s’aprofita de l’esforç aliè, menteix en un currículum o percep indegudament una prestació. Afortunadament, són molts els qui poden anar a dormir amb la consciència tranquil·la. Però mentre n’hi hagi tants que ni tan sols tenen consciència, seguirem sent el país del campi qui pugui.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  3. lejarza said

    Grup ICV-EUiA-Argelaguer-Garrotxa

    Joan Herrera demana a Mas un compromís a fer fora del Parlament els imputats per corrupció. Aquí teniu el vídeo: http://youtu.be/__pK2ie8R-M

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  4. lejarza said

    Grup ICV-EUiA-Argelaguer-Garrotxa

    Joan Herrera demana a Mas un compromís a fer fora del Parlament els imputats per corrupció. Aquí teniu el vídeo:


    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  5. lejarza said

    Grup ICV-EUiA-Argelaguer-Garrotxa

    ¡Abajo los gobiernos de la corrupción, la crisis y el paro interminables!

    España se despeña en la crisis más grave y profunda de los últimos decenios. La crisis orgánica del capitalismo combinada con las políticas de ajuste y austeridad impuestas por la Comisión Europea y el BCE para devolver la deuda a los bancos acreedores europeos, hunde a la sociedad y a la economía española en un pozo sin fondo.
    El paro aumenta sin freno y amenaza convertirse en tragedia, azuzado por los efectos de una contrarreforma laboral cuyo auténtico objetivo fue denunciado en la Huelga General y desvelado por los hechos: una drástica reducción de los costes laborales mediante una severa devaluación salarial -al cambiar las reglas de juego de la negociación colectiva a favor de la patronal- y a través de las medidas que facilitan y abaratan los despidos. ¡Todo vale para recuperar la competitividad en el exterior tras haber renunciado a los instrumentos de la soberanía económica!

    En medio de un dolor social creciente, del hambre que azota a amplios sectores sociales y en particular la infancia, cuando el desempleo supera la cifra de seis millones y deja sin esperanza a la juventud, en una sociedad que se empobrece por momentos y afecta a sus clases medias, el estallido de la “bomba” Barcenas ha tenido un efecto telúrico. La tolerancia social ante la corrupción de épocas pasadas se ha transformado en irritación, malestar y rabia ante el gran escándalo que afecta al PP, al gobierno del estado, y a su presidente Rajoy. Un gran escándalo que simboliza la gota que colma el vaso del regado de escándalos de los últimos años, meses, semanas y días.

    Todas las instituciones son sacudidas por el huracán de la corrupción. La Monarquía, la Banca y la patronal, los grandes partidos de gobierno en el Estado y en las comunidades autónomas, el poder judicial, etc. La colusión de intereses entre gobiernos y poder económico ha salido a la luz pública. La dialéctica de corruptos y corruptores pone en evidencia al poder de última instancia…

    ¿Qué hacer, cuando el gobierno del Estado y su Presidente Rajoy se “enrocan”, negando evidencias, haciendo oídos sordos a las exigencias de dimisión en el Congreso de Diputados y al clamor social que exige responsabilidades?

    ¿Por qué la ciudadanía tiene que soportar por más tiempo un gobierno que ha fracasado en sus objetivos de reducir el paro y salir de la crisis, que ha incumplido sus promesas electorales, que ha mentido una vez tras otra, que favorece descaradamente a las élites responsable de la crisis, que perdona el fraude de los ricos y corruptos mediante una amnistía fiscal, que recorta derechos sociales y laborales, que privatiza los servicios públicos esenciales, que se arrodilla servilmente ante las exigencias de Angela Merkel y el resto de poderes oligárquicos de Europa, que roba la democracia a la ciudadanía al firmar tratados y pactos internacionales infames que traicionan la soberanía y el futuro de la mayoría social?

    El Presidente Rajoy y el gobierno del PP no tienen legitimidad para gestionar los intereses de la amplia mayoría ciudadana que les acusa de corrupción y del fracaso en la salida a la crisis. Ante un presidente autista, que lejos de reconocer sus errores y delitos persiste en la aplicación de políticas de ajuste y austeridad fracasadas, la ciudadanía, la clase trabajadora, los pueblos de España tienen todo el derecho a decir basta, a asumir sus responsabilidades soberanas, a empoderarse y movilizarse hasta expulsar a Rajoy y su gobierno, así como a todos aquellos gobiernos, instituciones y poderes co-responsables de la crisis y la corrupción.

    No hay tiempo que perder en esta situación que amenaza la convivencia civilizada de nuestra sociedad. Hemos de recuperar la conciencia del poder ciudadano, la esperanza, la democracia y liberarnos de un sistema injusto que causa dolor, miseria, y nos conduce a la barbarie.

    Socialismo 21 llama a la ciudadanía, a la clase trabajadora, a las personas sin empleo, a los jóvenes, al movimiento sindical, a los movimientos ciudadanos, a las mareas que luchan por los derechos sociales básicos, a unirse en el objetivo de derribar las bases de este sistema tan irracional y depravado, de echar abajo el gobierno corrupto que nos lleva al abismo.

    En las próximas convocatorias del 16 de febrero contra los desahucios, del 23 de febrero con la movilización estatal de las mareas contra los recortes y por una verdadera democracia, del 13 y 14 de marzo en defensa de los derechos de la clase trabajadora, etc., debemos exigir a Rajoy y a su gobierno que se vayan. ¡Hay que mantener el pulso de la movilización hasta echarlos!

    Mientras tanto, proponemos desarrollar un amplio diálogo ciudadano, con la participación del mayor número de entidades sociales, políticas y ciudadanas, con el objetivo de elaborar el programa que nos permita salir de la crisis, que ponga la economía al servicio de las personas y no de los banqueros y la patronal, que impida la privatización y degradación de los servicios públicos, que rompa con los tratados europeos que nos imponen las políticas de ajuste, austeridad y recorte de los derechos sociales y laborales, que suspenda el pago de la deuda ilegítima y odiosa, que aplique las medidas de urgencia para reducir drásticamente el desempleo y la pobreza, 30 horas semanales de trabajo sin reducción de salario, una renta garantizada ciudadana para cubrir dignamente las necesidades mínimas de las personas, y la imposibilidad de desahuciar a los millones de ciudadanos atrapados por la crisis.

    Junto al programa para la salida de la crisis en beneficio de la mayoría social y ciudadana es necesario avanzar en el proceso constituyente que ponga fin a un régimen caduco, que entierre una constitución obsoleta y conculcada tras la reforma del artº 135, que permita recuperar la soberanía y conquistar la democracia económica, que edifique una casa común libremente compartida para superar cualquier motivo de opresión sobre las naciones del Estado español, etc.

    El fin del gobierno de Rajoy, debe abrir paso al fin del régimen de la monarquía borbónica, y con ello a la convocatoria de una Asamblea Constituyente que recogiendo las propuestas populares elabore una nueva constitución.

    Hay que avanzar en la conformación de un amplio movimiento social y ciudadano –que el Frente Cívico en proceso constituyente puede representar- de carácter alternativo al poder y orden existentes, capaz de abrir una vía de esperanza a la ciudadanía, para salir de la crisis y generar una sociedad con más bienestar, justicia, democracia e igualdad.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  6. lejarza said

    La Agencia Tributaria registra dos organismos de la Diputación de Girona
    Los agentes acceden al Patronato de Turismo de la Costa Brava y al ente provincial que gestiona impuestos
    Agentes de la Agencia Tributaria han registrado dos organismos de la Diputación de Girona. Se trata de Xaloc, un organismo autónomo que se encarga de gestionar los tributos de los ayuntamientos y el Patronato de Turismo Costa Brava Girona. También, agentes del Servicio de Vigilancia Aduanera han registrado el Consell Comarcal de La Selva en Santa Coloma de Farners (Girona), que preside el también alcalde del Ayuntamiento de Sant Hilari Sacalm, Robert Fauria (CiU), que ha sido detenido por su presunta vinculación en una trama de sobornos para la adjudicación de servicios públicos.
    Los agentes del Servicio de Vigilancia Aduanera (SVA) buscaban en dependencias de la Diputación, desde primera hora de la mañana, documentación dentro de una investigación derivada de la operación Pokémon con epicentro en Galicia.
    La propia Diputació ha explicado este jueves que funcionarios judiciales se han personado en las dependencias provinciales para registrar los despachos del Patronato de Turismo y de Xaloc, dedicados a gestionar las cuentas de los pequeños ayuntamientos. Agentes de la Guardia Civil han entrado con cajas en las dependencias de estos organismos, que se encuentran en la calle Sant Francesc de la capital del Gironès.
    En el Patronato de Turismo Girona-Costa Brava han entrado los agentes -con pasamontañas y chalecos de Aduanas- también a las 8 horas, y el registro continuaba a las 15.30 horas de este jueves. En los registros en estas dependencias de la Diputación y en el Consell Comarcal han pedido a los trabajadores que dejaran sus teléfonos, les han confinado en salas de reuniones donde han estado incomunicados mientras duraba el registro.
    Un juzgado de instrucción ha notificado al presidente de la Diputación de Girona, Joan Giraut, que miembros de la Agencia Tributaria procederían al registro de las dependencias de Xaloc a partir de unas diligencias previas a una denuncia. La vicepresidenta del Xaloc y alcaldesa de Figueres, Marta Felipe, se ha acercado a las dependencias del organismo autónomo para conocer qué estaba pasando pero los agentes le han denegado el acceso.
    Felipe ha explicado que no tienen más información que la orden de registro y que le han comunicado que se enmarca en una operación de mayor alcance y que se encuentra bajo secreto de sumario. “He venido a averiguar qué pasa y no me dejan pasar”, declaró Felipe, quien ha añadido que ni a ella “como vicepresidenta” le quieren explicar los motivos del registro.
    El Servicio de Vigilancia Aduanera (SVA) ha detenido también este jueves al alcalde de Sant Hilari Sacalm (Girona), Robert Fauria, por su presunta vinculación en una trama de sobornos entre políticos y empresarios para la adjudicación de servicios públicos derivada de Pokémon y conocida como operación Manga.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  7. lejarza said

    La Generalitat converteix ´El Punt´ en el diari català més subvencionat el 2012
    Ha rebut 640.500 euros per a projectes, enfront dels 51.000 euros atorgats al Diari de Girona
    GIRONA | DDG Amb 640.500 euros, el diari El Punt-Avui va ser el diari català que va rebre més diners en les subvencions atorgades a dit per la Generalitat l’any passat. Aquesta xifra contrasta amb els 51.000 euros concedits al Diari de Girona. Aquestes dades figuren en la relacióp de subvencions als mitjans de comunicació privats publicada ahir en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC)
    El Punt-Avui ha rebut 230.000 euros per “dur a terme una forta campanya promocional i crear la nova secció “Catalunya vol viure en llibertat”, una secció de propaganda de les accions de l’actual Govern; 89.000 euros per “l’ampliació de continguts del suplement Cultura”; 84.000 euros pel suplement setmanal sobre Economia; 158.500 per l’edició digital; i 79.000 euros més per El 9 Esportiu, la publicació d’esports amb presència testimonial en els quioscos que s’encarrega d’elaborar les pàgines d’esports de les dues edicions d’El Punt-Avui.
    El Diari de Girona, en canvi, només ha rebut 51.000 euros per “la creació i llançament de l’edició electrònica de pagament i la millora del posicionament en el mercat de les comarques gironines”. La Generalitat no ha concedit cap ajut a l’edició digital del Diari de Girona.
    En els dos últims anys, des del retorn de CiU a la Generalitat, El Punt ha rebut en subvencions atorgades a dit pel Govern català 1.044.250 euros per 64.046 euros el Diari de Girona. La proporció és d’un euro al Diari de Girona per cada setze que rep El Punt. L’actual propietari d’El Punt-Avui és l’empresari Joaquim Vidal, exsenador i exalcalde per CiU.
    Els diaris de Barcelona
    El Punt-Avui va superat el 2012 els ajuts rebuts per El Periódico, un rotatiu amb més vendes que la capçalera gironina. El Periódico va rebre 616.000 euros pels 640.500 de l’empresa de Joaquim Vidal. El diari Ara, que té com a editora i consellera delegada a l’exdirectora de TV3, Mònica Terribas, va ser beneficiat amb 290.000 euros, mentre que La Vanguardia va rebre 178.000 euros. En el cas del diari del Grup Godó, cal recordar que el 2011, amb motiu del llançament de la seva edició en català, va signar un conveni amb la Generalitat que preveia una subvenció especial de 5.500.000 euros a pagar en tres anualitats: 2.300.000 euros el 2011, 2,3 milions més el 2012 i 900.000 euros aquest any 2013. Això converteix La Vanguardia en el diari més beneficiat pel Govern de CiU aquests dos últims anys amb un total de 5.548.700 euros, seguit d’El Periódico amb 1.090.277 euros; El Punt, 1.044.250; l’Ara, 572.927; i El Mundo Deportivo, de la mateixa editora que La Vanguardia, amb 200.000 euros.
    El Grup Godó també s’ha vist beneficiat amb 267.000 euros per a les seves emissores de ràdio i amb altres 280.000 euros per la seva cadena de televisió a través de la societat Emissions Digitals de Catalunya. En l’apartat de televisions, el Canal Català ha rebut, a través de la societat Smile Advertising un ajut de 130.000 euros.
    El fons editorial d’El Temps
    La digitalització del fons editorial del setmanari valencià El Temps sortirà per un ull de la cara als contribuents catalans. La Generalitat va concedir l’any passat un ajut de 30.000 euros per aquest concepte que se suma als ja concedits en els exercicis de 2005, 2007 i 2008, quan governava el tripartit, per la mateixa finalitat.
    El setmanari El Temps ha rebut ja 220.830 euros en aquest llarg procés per digitalitzar el seu fons documental. El Temps forma part de l’entramat societari i cultural impulsat per l’editor valencià Eliseu Climent.

    Diari Oicial de la Generalitat de Catalunya Núm. 6316 – 15.2.2013
    RESOLUCIÓ
    PRE/219/2013, d’11 de febrer, per la qual es dóna publicitat a les subvencions concedides pel Departament de la Presidència a projectes que fomentin i consolidin l’espai
    català de comunicació per a empreses periodístiques privades editores de premsa
    digital, corresponents a l’any 2012, d’import igual o superior a 3.000 euros.
    En compliment del que estableixen l’article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 94.6 del Text refós de la Llei de finances
    públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre,
    RESOLC:
    Donar publicitat a les subvencions concedides a projectes que fomentin i consolidin
    l’espai català de comunicació per a empreses periodístiques privades editores de
    premsa digital, corresponents a l’any 2012, d’import igual o superior a 3.000 euros,
    que es publiquen com a annex a aquesta Resolució.
    Barcelona, 11 de febrer de 2013
    JORDI vILAJOANA I ROvIRA
    Secretari general
    ANNEx
    Relació de les subvencions, d’import igual o superior a 3.000 euros, concedides
    a projectes que fomentin i consolidin l’espai català de comunicació per a empreses
    periodístiques privades editores de premsa digital, corresponents a l’any 2012,
    d’acord amb la Resolució PRE/1307/2012, de 28 de juny (DOGC núm. 6164, de
    5.7.2012), en els termes que consten a continuació:
    Entitat: 80 més 4 Publicacions, SL.
    Finalitat: Per al projecte de modernització i impuls del web timeout.cat.
    Import: 25.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Edició de Premsa Periòdica Ara, SL.
    Finalitat: Per a la millora de continguts i infraestructura de la publicació digital
    ARA 3.0.
    Import: 90.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Edició Disseny i Realització Interactiva, SL.
    Finalitat: millores i adequacions del sistema informàtic.
    Import: 50.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/770.00.01.00.
    Entitat: Ediciones Primera Plana, SA.
    Finalitat: Per a la creació del diarijove.elperiodico.cat.
    Import: 150.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/770.00.01.00.
    Entitat: Edicions Free, SL.
    Finalitat: Per a l’enfortiment digital: Auditoria SEO i nova estratègia Social media.
    Import: 15.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Editora Singular Digital 2GR, SL.
    Finalitat: Per a la creació d’una nova plataforma editorial
    Import: 40.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Editorial l’Empordà, SLU.
    Finalitat: Per al redisseny de l’edició digital emporda.info i desenvolupament noves
    versions per iPhone.
    Import: 10.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Europa Press de Catalunya, SA.
    Finalitat: La potenciació estructural del web http://www.europapress.cat i el portal en
    occità.
    Import: 40.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Grup Enderrock Edicions, SL.
    Finalitat: Per a la creació de barcelonasound.cat.
    Import: 10.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Hermes Comunicacions, SA.
    Finalitat: Per a l’edició 24 hores del PuntAvui.
    Import: 158.500,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/770.00.01.00.
    Entitat: Iniciativas Digital media, SL.
    Finalitat: Per a la posada en marxa de les edicions locals i hiperlocals de lavanguardia.com.
    Import: 40.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/770.00.01.00.
    Entitat: L’Avenç, SL.
    Finalitat: Per al projecte d’integració multiplataforma: paper, edició digital, web
    i xarxes socials.
    Import: 6.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Noves Edicions Alt Empordaneses, SLU.
    Finalitat: Per a la consolidació de http://www.horanova.cat per millorar els serveis i
    captar nous subscriptors.
    Import: 10.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Partal, maresma i Associats, SL.
    Finalitat: Per a la creació d’una app per a Smart TV.
    Import: 53.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Premsa d’Osona, SA.
    Finalitat: Per a la innovació de la pàgina web.
    Import: 7.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Premsa Local Sant Cugat, SL.
    Finalitat: Per al desenvolupament de les aplicacions Iphone, Ipad i Android de la
    web.
    Import: 15.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Serveis de Comunicació Global Aquitania, SL.
    Finalitat: Per a l’obertura de noves capçaleres i creació del Club de Lectors de
    Nació Digital.
    Import: 30.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    Entitat: Utopia Global, SL.
    Finalitat: Creació de la publicació informativa digital decine.cat.
    Import: 12.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201 D/470.00.01.00.
    (13.042.004)
    ANNEx
    Entitat: Fundació missatge Humà i Cristià.
    Finalitat: l’emissora Ràdio Estel.
    Import: 50.000,00 euros.
    Aplicació pressupostària: PR1201D/482.00.01.00

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  8. lejarza said

    Tirallonga de frases fetes
    ÀNGELA FERRER I MATÓ
    Em poso les mans al cap. Estan sargint tots els draps bruts dels llops disfressats d´ovella. Plou sobre mullat i no n´hi ha un pam de net. Els que remenaven les cireres i tallaven el bacallà ara han quedat amb el cul a l´aire. Embolica que fa fort. Res és el que sembla. Tothom parava la mà i ens han deixat més pobres que una rata. Diuen que qui tot ho vol tot ho perd i això esperem pels que han fet gras sient escanyapobres del poble. Es complirà que qui la fa la paga? Serà cert que Déu té un bastó que pega i no fa remor i tots els que han estirat més el braç que la màniga comprovaran que tal faràs, tal trobaràs? Els soferts ciutadans esperem que sigui cert que a cada porc li arriba el seu Sant Martí. Ho espero amb candeletes

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  9. lejarza said

    ICV demana que dimiteixin tots els imputats en l´operació Manga
    SANT HILARI/SANTA COLOMA | E.BATLLE El diputat d’ICV-EUiA al Parlament per Girona, Marc Vidal, demana que tots els càrrecs públics que estan imputats en l’operació Manga dimiteixin. A parer seu s’estan qüestionant les institucions públiques els últims mesos a causa dels diferents casos de corrupció que es van destapant i per aquesta raó, segons Vidal “és imperatiu per higiene democràtica segregar les institucions dels imputats, independentement de la presumpció d’inocència, que és jurídica”, i el diputat afegeix que “la nostra democràcia ja no admet més sospites”.
    El diputat per Girona també llança un missatge als partits que els donen suport polític a les diferents institucions en el sentit que tenen l’obligació de pressionar “per forçar el cessament si els imputats no estan a l’altura i el seu partit els dóna cobertura mantenint-los en llocs de responsabilitat i representació pública”, critica.
    Entre els imputats per l’operació Manga hi ha el president del Consell Comarcal de la Selva i alcalde de Sant Hilari Sacalm, Robert Fauria (CiU), que va ser detingut la setmana passada i la titular del jutjat d’instrucció número 1 de Lugo, Pilar de Lara, el va deixar en llibertat sota fiança de 18.000 euros. Pel que fa a més càrrecs polítics imputats policialment a les comarques de Girona hi hauria l’expresident de la Diputació de Girona Jaume Torramadé, el director general del Patronat de Turisme Costa Brava, Ramon Ramos; el regidor de CiU de Figueres Manel Toro -que ha deixat els seus càrrecs, regidoria d’Hisenda i primea tineça d’alcaldia pel cas Manga- i el secretari d’organització d’ERC i exregidor de Governació de l’Ajuntament d’Arbúcies, Josep Carrapiço.
    Finalment, el diputat d’ICV-EUiA lamenta i qualifica de “greu que en un escenari de crisi econòmica sistèmica, amb el patiment de tantes famílies i petites empreses per tirar endavant, i davant d’una crisi del Govern central que empeny a un canvi de règim, les imputacions es vagin succeint sense cap assumpció de responsabilitat, com si estar imputat fos una situació d’allò més normal”. Uns fets que per ell, han d’acabar amb la dimisió dels diferents afectats per l’operació Manga que investiga la jutgessa Pilar de Lara, una derivada de l’operació Pokémon.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  10. lejarza said

    Suport de la CUP a CiU
    Maria Palau Pons
    En les darreres eleccions municipals, indignada pels camins que havia pres la política, vaig decidir votar la CUP. Creia que era una nova forma de fer política, no viciada, i vaig pensar que podia fer confiança als joves que s´hi presentaven. Ara, haig de confessar que si demà hi hagués eleccions no els tornaria a votar perquè em sento molt decebuda.
    Sempre m´he considerat una persona d´esquerres i nacionalista i sempre he lamentat qualsevol pacte amb la dreta. Dilluns passat, vaig veure que en el ple dels pressupostos, els membres de la CUP i els d´ICV es varen abstenir, cosa que va permetre que la proposta de pressupostos de Convergència i Unió tirés endavant. En uns moments en què les relacions entre el PP i CiU estan més tenses que mai, la finalitat màxima de qualsevol formació d´esquerra hauria de ser la de deixar sola CiU. No entenc per què han de donar-los un cop de mà perquè facin la seva política. És que els de la CUP s´han oblidat que molts alts càrrecs del partit de CiU estan imputats? És que no saben que darrere el seu pretès independentisme de cap de setmana s´hi amaga una política neoliberal? Què és això d´anar d´alternatius i després ajudar els que retallen? Ja sé que em diran que ho fan per donar veu a les associacions, però això és un argument demagògic. La millor forma d´ajudar l´associacio­nisme de la ciutat i les classes populars en temps de crisi no és fer la pinça amb la dreta per aconseguir petites engrunes, el que s´ha de fer és aconseguir deixar la dreta en evidència.
    Sincerament, senyors de la CUP, m´heu decebut.
    Una votant de la CUP emprenyada.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  11. lejarza said

    DESPRÉS DE MAS, “PAU, PIETAT I PERDÓ”
    ALFONS QUINTÀ Qui manifesti saber què passarà la setmana entrant pot errar, per honest que vulgui o pugui ser. El mateix es podia escriure fa una setmana, o fa quinze dies. Però des de la ximpleria independentista sempre s’hi trobarà la mateixa explicació: és culpa de “Madrit” i de Rajoy,que ens volen mal. Ase qui s’ho cregui. Rajoy finalment ha entès que el millor que pot fer és contemplar l’autoimmolació de Mas.
    El vell argument de l’enemic extern s’ha esgotat. S’ha acabat com l'”ungüent de la serp”, que ho curava tot. Recordo com de nen l’havia vist vendre alguns dijous, dia de mercat, en el Firal dels Burros de Figueres, nom merescut per a qui el comprés. Ara prop d’allí hi ha els jutjats, un remei més modern per a segons quin bestiar.
    Fa poques setmanes es podia al·legar desconèixer les claus determinants de la política catalana. Ara això ja no és possible ni admissible, en particular per part dels quadres de CiU i d’ERC. Qui vol saber, sap, pels seus propis mitjans interns. No cal llegir-me. Es pot, com he escrit, no saber què passarà la setmana entrant perquè l’independentisme organitzat fa de tot per tapar-ho, mitjançant cabòries que són a la vegada infantils i malicioses. S’hi dedica i té molts mitjans, pagats, ai las, per aquells a qui es vol ensarronar, és a dir, el conjunt de ciutadans pacífics i pacients. Però el que ha passat ja no es pot tapar, ni jugant brut, amb mala llet, com han fet. Aquí no hi ha hagut serveis d’intel·ligència estranys, ni altres collonades, que diria Josep Pla. El que hi ha és prendre’s Catalunya com una seva finca. Ningú havia vist que aquesta és l’essència del pujolisme com abans del carlisme? És això el que cal exterminar del tot, i estar-se de punyetes.
    Ha passat que a Mas tot li fa aigües des de dintre de la seva coalició i com a justa penitència pels seus infinits pecats. Les reunions, dilluns passat, de la cúpula de CDC i tot seguit la de la federació CiU van ser la justa explosió d’una bomba creada per Mas.
    Ara la seva preocupació és impedir que això passi a ser exposat amb naturalitat a nivell mediàtic. Ho farà mentre pugui, que espero i desitjo sigui ben poc. De fet, com més es convulsi més s’ensorrarà, com els passa als que cauen en arenes movedisses. Ho intenta remeiar parint cabòries a dojo, un dia sí i altre també. Un país que va caure tan de quatre potes en allò de la memòria històrica, podria, posats a fer, tenir millor memòria de tot el que Mas ha fet des de les eleccions del 25 de novembre. Una reacció boja (llavors de falsa victòria) ha anat sent substituïda per altres d’encara més boges. Mas ha pedalejat més que mai cap ciclista. Sabia que si es parava, la realitat, que requereix serenor, li queia a sobre i l’aixafava.
    Ara la coalició de fet contra Mas, dins de CDC, i més dins d’UDC, és immensa i està articulada. Duran Lleida, Jordi Pujol i Felip Puig són qualsevol cosa menys pardalets mancats de plomatge.
    Els que sabem com ha anat tot, no podem caure en un nou i venjatiu abús d’una nova “memòria històrica”. La consigna és la que donà, massa tard, per desgràcia, el president Manuel Azaña en el seu discurs a l’Ajuntament de Barcelona el 18 de juliol del 1938. Reclamà “Pau, pietat i perdó”, així com “ningú sap el que funda amb una guerra” i “aquí ningú vol una guerra general”. Si Santiago Carrillo, a qui vaig conèixer bé (un sopar privat a Moscou amb ell, en temps de la “Perestroika” va ser una experiència dialèctica inoblidable) va saber copsar quelcom de semblant amb la seva política de “reconciliació nacional”. No crec haver coincidit gaire mai amb els criteris de Carrillo, però en aquest sí, al cent per cent.
    M’he referit a dos moments molt dolents de la nostra història recent. Ara estem davant un altre, en el qual les culpes estan concentrades en una sola persona, sempre mancada de senderi i de capacitat de copsar l’abast dels seus actes. En efecte, Mas només ha obrat per interès personal. Per tant, ara ha de ser foragitat de la vida política. Ell ja ho veu. Després, pacificació total.
    Ara bé, la “pau, pietat i perdó” no han de començar només aleshores, sinó ja ara. S’ha de deixar CDC (UDC ha fet mèrits en contra de Mas) i ERC retornar a la vida política pacífica i normal. Els militants que conserven un dit de seny ja ho veuen així. Ells poden fer un gran servei als seus partits. Altrament, si continua la marxa vers el precipici, se’ls ha de dir que passin davant i que continuïn sols. Espero haver estat clar. Calia fer-ho.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  12. lejarza said

    CiU i ERC sociològicament son semblants, els de CiU som els pares, els d´ERC som el fills i els de la CUP els nets…

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  13. lejarza said

    La CUP de Valls va contractar Método 3 per investigar les propietats del pare de l´alcalde
    La CUP de Valls va contractar l’agència Método 3 per investigar quines finques tenia en propietat el pare de l’alcalde de Valls, Albert Batet, el passat 2010, just quan es començava la reforma del pla urbanístic. Segons ha explicat el regidor de la CUP, Gerard Nogués, en aquella època els havien arribat informacions de veïns que la família del batlle podia estar comprant terrenys al voltant del polígon industrial de Valls, i volien tenir la documentació per si després es beneficiaven d’alguna requalificació urbanística. Segons el regidor, “no hi ha hagut cap espionatge ni històries rares”, sinó la petició d’una feina a una agència que després ha saltat als mitjans per espionatge polític.
    Gerard Nogués està disposat a ensenyar l’informe que l’agència Método 3 va lliurar a la CUP de Valls després que la contractessin per una feina de recopilació d’informació que és pública anant al Registre de la Propietat. “Si no ho vam fer nosaltres és perquè no tenim la capacitat”, ha dit Nogués, ja que és una feina minuciosa de comprovació dels propietaris de les finques, i perquè “de seguida s’hauria sabut a Valls”, ha afegit.
    “No vam contractar Método 3 per espiar el pare de l’alcalde, els vam contractar per saber les finques que tenien al polígon industrial”, es defensa Nogués, que no recorda quant els va costar l’informe, però assegura que no podia ser molt perquè era una feina petita i el seu partit no té recursos per pagar una gran quantitat. Tenen el document en un armari, i esperaven a treure’l quan estigui aprovat el POUM, cosa que encara no ha passat. Dissabte mateix quan la contractació de l’agència es va fer pública, Nogués va trucar a l’alcalde per explicar-li com havia anat i dir-li que en cap cas els havien espiat.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  14. lejarza said

    CORRUPCIÓ I GENERALITAT, MASSA FARSA
    ALFONS QUINTÀ
    A la reunió del Consell Nacional de CDC celebrada dissabte, Oriol Pujol va llegir un codi ètic. Va de regeneració? Només em falta veure a una guineu llegir un manifest a favor de les gallines.
    Fa pocs dies més, Artur Mas va reunir autoritats judicials per a exposar què creia de la corrupció. La primera vegada que en vaig sentir parlar no m’ho podia creure. Res no indica que la iniciativa de Mas hagi agradat gens ni mica a jutges i fiscals, ni, pel que sé, a tots els que es van veure obligats a assistir-hi; per educació, no per interès.
    Catalunya és un país petit i tots ens coneixem. No hi assistí el conseller de Justícia Germà Gordó. Potser tenia sentit. Goso pensar que els jutges sabien llatí i podrien recordar allò de “facta, non verba” ( fets, no pas paraules), si bé presumptes fets ( i altres de no presumptes, sinó reals) de CiU haurien d’haver estat evitats. Però no ho foren.
    Segons totes les aparences Mas volia influir en una funció que ha de ser cent per cent independent, sense cap dependència jeràrquica, sense admetre cap pressió externa, ni tan sols cap raonament, excepte els que exposin les parts afectades.
    Tot culmina en un debat contradictori que està regulat per la llei processal i presidit per un jutge. Aquest només està obligat a complir i fer complir la llei, a partir d’una valoració de les proves que ha ser dominada la seva lliure consciència i enteniment. A més, això s’ha d’efectuar a diversos nivells – és a dir per més d’un tribunal – per esmenar els errors humans de valoració que hi pugui haver hagut.
    Per imperatiu convencional internacional ( els infinits convenis que obliguen Espanya, l'”Estat veí” per a Mas) el que he dit només pot ser com he dit. També ho creu una institució que no recordo que Mas hagi citat mai: el Tribunal Europeu de Drets Humans, dit d’Estrasburg, perquè té la seu a la capital d’Alsàcia, ciutat que tan ha patit els sobiranismes estatistes extrems. N’he escrit força.
    Mentrestant, el vodevil de les escoltes telefòniques ajuda a efectuar un bon retrat de la realitat fàctica de l’actual Generalitat. Ho aclareix la resistència a dimitir del seu càrrec de director general de Presons de l’antic cap director general de Seguretat Ciutadana de la Generalitat (1996-2003), per tant sota Jordi Pujol, Xavier Martorell. En informació oficial de la Generalitat també es designa (justament) aquest càrrec com “director general dels Mossos d’Esquadra”.
    O sigui que Mas ha estat lluitant perquè els Mossos d’Esquadra intervinguessin com a policia judicial en el tema de Método 3, en el qual ha aparegut un antic director general dels Mossos, Xavier Martorell. Què en pensen d’això els magistrats als quals ara Mas vol diguem-ne il·lustrar? Aquests ja saben ben bé que la designació del cos que sigui com policia judicial és competència exclusiva del jutjat competent.
    A més, Martorell va ser durant l’anterior legislatura, la primera de Mas, director General d’Anàlisi i Prospectiva, en el departament de presidència, on el va portar el seu gran amic i company Germà Gordó secretari del Govern. Ho va ser després (sic) de ser cap de seguretat del Barça, fins exactament el dia vuit de gener d’enguany, 2013. Però això molts mitjans ho han passat per alt. Cessà fa menys de sis setmanes per ser nomenat director general de Presons pel seu sempre amic Germà Gordó, en ser aquest designat conseller de Justícia.
    Ser director general d’Anàlisi i Prospectiva ho pot incloure tot, com indica la informació oficial de la mateixa Generalitat, la qual, ai las, està farcida de frases que potser ara Mas lamenta. Per exemple, “emetre anàlisis de seguiment i avaluació destinats al president o presidenta (de la Generalitat)”, “planificar, dissenyar i coordinar l’elaboració d’anàlisi i prospectiva que el President o presidenta (de la Generalitat) consideri prioritaris”. Ai caram, cal sospitar que ho va fer. Caldria veure’ls i seria obligatori mostrar-los si aquí hi haguessin lleis com les vigents a molts països més democràtics que el nostre. Com exemple les “Freedom Information Act” dels Estats Units ( 1966) i de Gran Bretanya (2000). El seu contingut és el dret d’accés a la informació que tingui l’administració pública i pot ser d’interès pels ciutadans, en un sentit molt ampli. Però parlar d’això a Mas és com somniar despert. Prefereix jugar amb els mots i cercar la portada confusionària del dia següent en la premsa subvencionada. Fa massa farsa.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  15. lejarza said

    Citen Unió com a beneficiària del desviament de fons d´una fundació
    El jutge requereix al partit perquè es personi en la causa per si resulta implicat

    27.02.2013
    BARCELONA | EFE/ACN/DDG El jutge que investiga el presumpte desviament de fons perpetrat a través de la Fundació Catalunya i Territori, afí a UDC, ha citat la formació democratacristiana com a possible responsable civil a títol lucratiu del desfalc. Segons van informar fonts judicials, el titular del jutjat d’instrucció número 21 de Barcelona ha dictat aquesta resolució a petició de la Fiscalia, que creu que UDC es va beneficiar mitjançant serveis prestats dels diners desviat a través de la seva fundació afí. El jutjat d’instrucció número 21 de Barcelona investiga aquesta causa per un presumpte desviament de fons arran de la querella que va presentar la Fiscalia contra una trama financera integrada per una trentena d’empreses de poca activitat que orbitava al voltant del grup empresarial IMS i de la Fundació Catalunya i Territori.
    Aquesta trama financera, segons creu el ministeri públic, s’hauria fet càrrec del pagament de diversos serveis prestats a UDC, mitjançant factures falses. Encara que en el seu acte el jutge no detalla la quantitat desviada de què UDC podria ser responsable a títol lucratiu, cosa que es dirimirà durant en el procés d’instrucció del cas, el fiscal de Delictes Econòmics Francisco Bañeres xifra en almenys 176.000 euros el benefici suposadament obtingut per la formació. Aquests 176.000 euros correspondrien a diverses factures que el grup de societats IMS, vinculat a alguns dels imputats, i la Fundació Catalunya i Territori van pagar a l’empresa Kontrast per serveis prestats a UDC.
    La querella del ministeri públic inclou també en el presumpte desviament de fons l’ús per part d’UDC de cinc locals propietat de la Fundació Catalunya i Territori, que posteriorment van ser venuts a la formació democratacristiana a un preu que, segons l’opinió del fiscal, resulta “sens dubte sensiblement inferior al del mercat”. En el seu acte, notificat ahir, el jutge instructor rebutja arxivar la causa per a diversos querellats per la trama de desviament de fons de IMS que així ho sol·licitaven, entre ells el president de la Fundació Catalunya i Territori Josep Boqué, exdirector general de Consum en els anys 90.

    Més testimonis
    També accepta el magistrat la petició de Francisco Bañeres de se citar a declarar com a testimoni, per al mes de juny vinent, l’administrador concursal de les societats del grup IMS, que estan en suspensió de pagaments després del presumpte desviament de fons.
    La Fiscalia considera en la seva querella que els exvocals de la Fundació Catalunya i Territori són els màxims responsables de la trama financera, que orbitava a través del grup empresarial IMS, amb el qual mitjançant factures falses s’haurien desviat de l’entitat afí a UDC 1,78 milions d’euros dels quals s’ignora el destí final.
    Segons Bañeres, els recursos de la Fundació procedien de donacions de diferents entitats i persones, “es pot pensar que guiades per impulsos altruistes amb la finalitat de contribuir a impulsar el sentiment de nació catalana i foment de la cultura i llengües catalanes”, com declara el seu propi ideari.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  16. lejarza said

    Denuncien cobraments d´una fundació
    28.02.2013
    BARCELONA | EFE/DDG La Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP) va denunciar ahir que la fundació Barcelona Graduate School of Economics, vinculada al conseller d’Economia, Andreu Mas-Colell, havia rebut en tres any 8,9 milions d’euros per part dels governs català i espanyol.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  17. lejarza said

    El entorno de las reuniones y declaraciones institucionales sobre las inconmensurables sombras de la corrupción en Catalunya

    Salvador López Arnal

    Preámbulo. 1. No todos los políticos, tampoco los institucionales, tienen siempre el mismo comportamiento; no es éste el punto. 2. Es imposible hacer un listado completo de los (supuestos y contrastados) casos de corrupción en Catalunya (y en el resto de Sefarad por supuesto, empezando por el que apunta directamente al núcleo duro de la Casa Real y al partido neofranquista de gobierno). No es esta la finalidad de esta nota. 3. Cuando alguien se corrompe, es obvio que otro alguien corrompe, y que este segundo alguien suele tener “marca corporativa”, de casa o de fuera de casa. Este vértice esencial tampoco es desarrollado en este texto. 4. Tras la atmósfera de corrupción que se vive en Catalunya, hablar de derecho a decidir produce sonrojo. ¿Por qué no se habla de decidir sobre la necesaria y urgente regeneración democrática de las instancias políticas catalanas? El tema tampoco se recoge aquí. Entro en materia con algunos ejemplos.

    El caso Millet es el marco por excelencia; la financiación irregular de CDC el tema de fondo y la sede embargada (o expresión similar) de uno de los partidos gobernantes en Catalunya es, cuanto menos hasta el momento, el tercer vértice de la figura. Michael Hanake hubiera elegido un escenario así para un posible –pero improbable- nuevo trabajo operístico sobre “El derecho a decidir… nuestras propias formas de corrupción, explotación y dominio”.

    Como la corrupción puede ser causa de olvido de otros temas más sustantivos incluso. y promocionar falsos salvadores de patrias y aupar gobiernos “tecnocráticos”, es necesario recordar que hay otros atentados aún mayores a la ciudadanía y a las clases sociales más desfavorecidas. Por ejemplo, desmantelar la industria de un país, apostar falsariamente por la OTAN, meternos en un Mercado Común neoliberal con falsas melodías europeístas (¡si Beethoven levantara la cabeza y viera el maldito uso del último movimiento de su gran sinfonía!), hacer llamamientos euro-sí-euro-también-no-hay-otra-solución, abonar la industria del ladrillo y la financiación asociada, largo etcétera. Ni que decir tiene además que la corrupción exige corruptores y que las corporaciones activas-muy-activas en este terreno no deberían ser olvidadas nunca. Y tras la corrupción: gobiernos serviles al servicio de los intereses empresariales, financiación irregular de muchos partidos y ganancias de “listillos” como don Bárcenas y muchos otros.

    Andrei Petrov, el (supuesto) líder del (supuesto) blanqueo de supuestos capitales desarticulada en Lloret de Mar reiteró el miércoles 6 de febrero ante el juez Eloy Velasco de la AN que pagó regalos y viajes al ex alcalde de la localidad y diputado convergente en el Parlament de Catalunya, Xavier Crespo, en proceso de imputación o ya imputado. AP confirmó los regalos realizados: un reloj de oro de 3.000 euros, botellas de vino y cestas de Navidad sin cuantía determinada, dos viajes de lujo a Moscú. En uno de esos viajes, AP presentó al diputado de CiU dos líderes de la trama internacional del grupo. Tanta generosidad, tantos contactos, consiguieron lo que pretendían: Crespo se comprometió a perdonar a la empresa de Petrov el 50% del impuesto para construir un centro comercial en la antigua plaza de toros de Lloret de Mar-Bar. El ayuntamiento, por supuesto también, aprobó la bonificación al considerar la obra de “interés general”. Nadie preguntó el significado de la expresión. También se están investigando los patrocinios de AP a los clubs locales de hockey y fútbol.

    La sindicatura de Cuentas ha denunciado que la Generalitat sigue pagando a los Ayuntamientos opacos, es decir, los consistorios que no presentan sus cuentas ante el organismo desde 2009. La sindicatura denuncia dos pagos a consistorios incumplidores: de 27,78 millones de euros entre 22 de diciembre de 2010 y 29 de abril de 2011, y de 17,2 millones entre las mismas fechas de 2011 y 2012. De hecho, en 2009 sólo el 46% de los municipios catalanes presentaron sus números sin retraso. El documento crítico señala que el Departamento de Governació i Relacions Institucionals ha instaurado un procedimiento para suspender los pagos que, hasta ahora, se ha mostrado totalmente ineficaz.

    Ferran Civil es alcalde de Cercs, una población de la comarca del Berguedà, desde hace 23 años. Tras la ruptura de los pactos CiU-PP, Civil ha sido nombrado vicepresidente primero de la Diputació de Barcelona a pesar de estar encausado en tres procesos. Por tres. La primera de las causas, la más avanzada judicialmente, por autorizar la construcción de tres naves industriales en suelo no urbanizable y catalogado como de interés natural, paisajístico y forestal. Se le pide por esta causa, sólo por esta causa, 3 años y medio de cárcel y 12 años de inhabilitación.El tercer caso en el que está imputado es por prevaricación en el caso de la compraventa del tren turístico del Berguedà. Civil tiene, además, otros casos abiertos en la Fiscalía y la oficina Antifraude. Su nombramiento como vicepresidente casi coincidió con el nombramiento de Crespo como vicepresidente de una comisión del Parlament de Catalunya.

    Oriol Pujol, el secretario general de CDC, uno de los hijos del intocable, es considerado por la fiscalía jefe de la trama que intentó amañar los concursos de estaciones de ITV en Cataluña. El president Mas-voluntat-d’un-poble solo reiteró que cada uno debe decidir si, manteniéndose en el cargo, perjudica el proyecto colectivo. Según la Fiscalía Anticorrupción, Pujol, Oriol por supuesto, “coordinó, dirigió y amparó la actividad delictiva” de los imputados en el caso ITV, una trama para amañar concursos públicos de estaciones de ITV. Pujol pretendía “lucrarse personalmente” a través de una empresa que, previsiblemente, iba a ser beneficiada tras ejercer él su “influencia política” sobre el resto de los implicados. En su informe, que fue publicado por El Periódico de Catalunya, la Fiscalía pide la imputación de Pujol por tráfico de influencias. El líder nacionalista presionó a un cargo del Departamento de Industria para colocar a su amigo Josep Tous como “mediador” de la Generalitat en el conflicto que enfrentaba a empresas del sector; y a Isidre Masalles, en otro cargo de ese departamento. Ambos están imputados en la causa junto a tres empresarios. Uno de ellos, Sergi Alsina —íntimo de Pujol—, pagó a la mujer de este último elevadas facturas que, según Hacienda, no se corresponden con trabajos reales. Estamos hablando, insisto, del secretario general de CDC y el portavoz parlamentario de la coalición nacionalista, el que defendió en sede parlamentaria el documento sobre el derecho a decidir.

    La investigación sobre las irregularidades cometidas en la gestión del hospital de Sant Pau de Barcelona parece tomar forma. Diez meses después de que una trabajadora, la radióloga Carmen Pérez, denunciara el caso, el juez ha imputado a seis personas más por pagos indebidos. La mayoría, ex altos cargos del centro. Tres de los nuevos imputados son los beneficiarios de las cantidades abonadas por tareas que, presuntamente, no realizaron: el ex gerente adjunto Ricard Gutiérrez; el ex patrono José Ignacio Cuervo y la facultativa Mercè Cruells. El resto son los responsables del hospital que firmaron aquellos contratos.

    El caso más notorio acaso sea el de Ricard Gutiérrez. Trabajó tres años en el hospital (de 2001 a 2004) y siguió cobrando su sueldo íntegro durante los siete años siguientes, hasta 2011. Unos 140.000 euros anuales. Al ser formalmente despedido —apenas hace dos años, por las presiones de los trabajadores— percibió una indemnización cercana de 158.000 euros. Gutiérrez está en la órbita del PSC. Cruells, que también recibió pagos irregulares, fue directora de Atención Ciudadana del Departamento de Salud en la época de la “socialista” Marina Geli. Fue contratada como “facultativo colaborador” con salario “superior”. No desempeñó sus funciones, estuvo ubicada en el Departamento de Comunicación.

    La causa judicial no se limita a los cobros de directivos. Se investiga también los contratos por 5,1 millones con la multinacional Philips para amueblar el hospital, así como los sobrecostes en la construcción del nuevo Sant Pau. El centro inaugurado en 2009 acumuló una desviación presupuestaria de 77 millones -¡77 millones!- de los 216 previstos hasta 293 millones.

    Hay también casos patronales, directamente patronales. El empresario Antoni Marsal facturó a la patronal que presidía por trabajos ficticios. Durante los seis años que presidió la patronal del metal, una de las más potentes de Cataluña, Marsal Fábregas no se cansó de pedir a la Administración que debía mantener las ayudas a las empresas. Pues bien, un juzgado de Barcelona ha imputado a Marsal por malversar 310.519 euros de fondos del Estado y la Generalitat destinados a la organización de cursos de formación por parte de la Unión Patronal Metalúrgica (UPM). En 2007, un año después de alcanzar la presidencia de la UPM, la patronal tenía unas reservas de 595.000 euros. Cuatro años más tarde, estaba en números rojos. Los empleados, que vieron peligrar sus puestos de trabajo, detectaron irregularidades en la gestión. Su presión forzó a los actuales gestores de la UPM a investigar los hechos mediante una auditoría externa y a querellarse contra Marsal y el que fue su número dos, Ángel Hermosilla. Un juzgado ha admitido a trámite la querella y ha llamado a declarar como imputados a ambos por los delitos de malversación de fondos públicos, apropiación indebida y falsedad documental. El dinero desviado de la UPM asciende a 745.395 euros, según la querella, que atribuye la mayor parte de actos ilícitos a Marsal, aunque señala que el ex director general “autorizaba” los pagos. Ambos “aprovecharon su posición dominante” en la UPM para “presentar facturas falsas” y “lucrarse con ellas”. Ni el comité ejecutivo ni la junta de gobierno conocieron esas prácticas. Los ex responsables actuaron “de mala fe” y con una “deslealtad consciente”. El desfalco que perpetraron a costa del dinero para formación, concluye la querella, “puso en juego la supervivencia de las familias de los trabajadores” y de la propia entidad.

    Hay más casos. Pero como muestra representativa del escenario ya tenemos suficiente.

    Mas ha lanzado varios mensajes de firmeza llamando a la actuación conjunta de todos los partidos catalanes para “hacer limpieza”. Nadie se a creído nada de nada. ¿Quién puede creerse ese cuento?

    Para que no haya ninguna duda sobre las intencionalidades de fondo, el rei Artur, preguntado por si él dimitiría en caso de ser imputado, sugirió que no lo haría sin una condenan en firme o, cuanto menos, con “evidencias claras” de culpabilidad. No explicó, por supuesto, qué entendía por evidencias claras.

    Y la nave de la corrupción va, sigue firme. Están convencidos que esto es un cortijo o una inmensa masía con terrenos anexos y que los únicos propietarios son ellos.

    Salvador López Arnal es miembro del Frente Cívico Somos Mayoría y del CEMS (Centro de Estudios sobre Movimientos Sociales de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, dirigido por Jordi Mir Garcia)

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  18. lejarza said

    La fallida final de Mas, una banalitat

    ALFONS QUINTÀ

    No tinc cap dubte que la dimissió com a diputat de l’exconseller Lluís Recoder serà un dia considerada com un fet històric. Acreditarà que Mas no vol cap evolució de CDC vers el que aquest partit va manifestar que volia ser quan va néixer i durant decennis: un front catalanista moderat. Tenia aparences transversals -va arribar a crear sindicats- però sempre ha estat de base molt dretana. Malgrat que es calli, CDC es va crear, a Montserrat, amb UDC en el seu si.

    Com acabo de dir, allò fou el que manifestava que volia ser. En la pràctica només era una encarnació de la voluntat de poder personal de Jordi Pujol. Durant decennis dir-li a un militant o a un dirigent de CDC que era pujolista generava un somriure d’agraïment i assentiment. Era una satisfacció tan gran, i de base tan comparable, com dir-li a un justicialista argentí que és peronista. O a un aprista peruà qualificar-lo de “belaundista”, per Fernando Belaúnde Terry. Les similituds són esgarrifoses. Entre elles, la voluntat de crear autèntiques dinasties, és a dir el nefast nepotisme.

    Ara i aquí tot això està molt remenat, per causes que he explicat a bastament. Es poden sintetitzar dient que el masover triat per administrar la finca mentre l’hereu es feia gran es va rebel·lar. El poti-poti és immens.

    Si algun militant de CDC o d’UDC nega que això, i coses més precises que ja he explicat, siguin veritat, se li pot dir que viu als llimbs o que vol ensarronar. Caldria veure si nega el que vaig exposar sobre la darrera reunió de la cúpula de la federació.

    Quant a la relació amb ERC, aclarir-ho tot encara és més fàcil. Només cal llegir les darreres declaracions d’Oriol Junqueras. Són molt comminatòries respecte a Mas. Quan aquest encara no ha presentat una línia del pressupost, Junqueras ja diu que no accepta la darrera retallada del sou dels funcionaris. Ho afirma quan Catalunya és l’única Comunitat Autònoma que no té aprovat un pressupost i totes les altres ja n’apliquen un.

    Junqueras sap perfectament, i no s’equivoca, que a CDC no hi mana ningú. Que l’ únic que pot aspirar a manar-hi és Felip Puig i que aquest vol liquidar políticament Mas i, per descomptat, Germà Gordó. Ara Puig, Jordi Pujol i Duran Lleida són els que poden tenir iniciatives.

    Mas optà per fer la vida impossible a Recorder, quan aquest estava a punt de ser elegit, pels diputats, president del seu grup parlamentari. Recoder no vol retirar-se de la política com ell mateix ha dit emfàticament. Vol tenir les mans més lliures per fer-ho, amb l’ajut dels tres alts dirigents de CDC i UDC acabats d’esmentar, més el de Miquel Roca Junyent, persona amb una bona agenda i bones possibilitats de finançament.

    Junqueras i tots els polítics que he esmentat saben que Mas només pot comptar en termes de setmanes o mesos. La realitat interna de CDC i la de la situació general de Catalunya ja no es poden tapar amb invocacions independentistes pròpies d’un profeta, com va ser Moisés. ERC ha anat aprofitant-se del menyspreu de la realitat de Mas. Però ara CDC fa aigües per tot arreu. Per tant, Junqueras està teatralitzant la ruptura. Li serà facilíssim culpar-ne Mas. Guanyarà una mica més de vot. Però ERC aviat arribarà al seu sostre electoral, si bé encara no hi és.

    La naturalesa odia els buits i el creat per Mas s’omplirà. Com i de quina manera? No ho sé. Tanmateix, no crec en absolut que ho pugui fer l’actual PSC, ni tampoc el PP, mentre que, per ara, no hi ha cap Beppe Grillo, malgrat que l’espai és ben real.

    L’única cosa segura és que Mas deixarà Catalunya encara pitjor que no pas la va trobar. Si tingués sentit moral i patriòtic, hauria vist que Recoder era una solució que es podia pactar, temporal o per més temps. Ara, a curt termini, no n’hi ha cap altre. Però haver aconseguit apartar Recoder no impedirà la fallida anunciada, segura i final de Mas, sinó que la farà més traumàtica, que ja és dir.

    Fa molt de temps que ho vaig predir. Llavors potser calia tenir un cert coratge i algunes bones visibilitats. Ara és una banalitat.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

  19. lejarza said

    El Ple de la Corporació reunit en sessió extraordinària el dia 21 de juliol de 2011, va aprovar l’acord de nomenar els següents representants als següents consorcis, patronats, ens, institucions i organismes que es detallen a continuació:

    Consorci d’Acció Social de la Garrotxa Plaça Palau, 8 – 17800 Olot

    – Joan Espona i Agustín

    – Joan Casas i Carreras

    – Josep Dorca i Serrat

    – Núria Zambrano i Costejá

    – mònica Boix i Pagès

    – Santi Reixach i Garriga

    – moisès Coromina i Soler

    – Josep Serra i Puigvert

    – Josep Juanola i Picart

    – Fidel Balés i Juanola

    Junta General del Consorci de medi Ambient i Salut Pública de la Garrotxa

    – SIGmA Ctra. De Riudaura, 94 – 17800 Olot

    – Joan Espona i Agustín

    – Josep Berga i Vayreda

    – Joan Casas i Carreras

    – Esther Badosa Romañó

    – Josep Dorca i Serrat

    – Josep maria Cros i Roca

    – Jordi Valverde i Garcia

    – Josep maria Arnau i Bosch

    – Narcís Feixas i Balcells

    Fundació d’Estudis Superiors de la Garrotxa C. Fontanella, 3 – 17800 Olot

    – Joan Espona i Agustín

    – Eduard Llorà i Cullet

    – Josep Guix i Feixas

    – Josep Garcia i miràngels Consorci per a la Normalització Lingüística C. del mont Carmel, 3 – 17800 Olot

    – maria del mar Roca Reixach

    Junta General de la Societat Olot TV, SL Pou del Glaç, 6b – Edifici Simon – 17800 Olot

    – Joan Espona i Agustín

    Consell d’Administració de Ràdio Olot, SA Pl. Del mig, s/n – 17800 Olot

    – Joan Espona i Agustín

    Associació La Garrotxa Terra d’Acolliment Turístic Av. Onze de setembre, 22 – 17800 Olot

    – Joan Espona i Agustín

    Fundació Privada Garrotxa Líder Av. Onze de setembre, 22 – 17800 Olot

    – Joan Espona i Agustín

    – Josep Guix i Feixas

    – Agustí Llop i miarons

    Consorci Alta Garrotxa Rectoria de Sadernes – 17855 Sadernes

    – Santi Reixach i Garriga

    Junta de Protecció de la Zona Volcànica de la Garrotxa: Av. Sta. Coloma, s/n – 17800 Olot

    – Joan Espona i Agustín

    – Josep maria Coromina

    – Joan Casas i Carreras

    Consell d’Iniciatives Locals per al medi Ambient de les Comarques de Girona (CILmA) C. Santa Eugènia, 10 4t – 17001 Girona

    – Josep Berga i Vayreda

    Consell Esportiu de la Garrotxa Ctra. De les Tries, 34 baixos – 17800 Olot

    – Santi Reixach i Garriga

    Patronat de Turisme Costa Brava-Girona Av. Sant Francesc, 19 4t – 17001 Girona

    – Lluís Guinó i Subirós Patronat de l’Hospital Sant Jaume d’Olot C. mulleres, 15 – 17800 Olot

    – Joan Espona i Agustín

    Ponència Tècnica Comarcal d’Activitats per a la Intervenció Integral medioambiental Ctra. De Riudaura, s/n – 17800 Olot

    – Josep Berga i Vayreda

    – Anna maria Linares Bravo

    – Francesc Canalias i Farrés

    – Roser Duran Castells

    – miquel Güell Solà

    – Eva Ortiz Tudela

    – Isabel Costa Juàrez

    Consell General de muntanya Av. Josep Terradellas, 2-6 – 08029 Barcelona

    – Joan Espona i Agustín

    – Josep Dorca i Serrat

    Comissió de Seguiment i Explotació de l’Abocador Comarcal: Ctra. De Riudaura, s/n – 17800 Olot

    – Josep Berga i Vayreda

    – Joan Gainza i Agustín

    Consell assessor de seguiment de la Residència montsacopa Plaça Palau, 5 – 17800 Olot

    – Joan Casas i Carreras

    – Teia Fàbrega i Pairó

    Patronat universitat Politècnica de Girona Campus de montilivi – 17071 Girona

    – Joan Espona i Agustín

    Associació d’ens locals de muntanya dels Pirineus Rambla de Ferran, 18 1r – 25007 Lleida

    – Joan Espona i Agustín

    – Josep Dorca i Serrat

    Comitè Comarcal de la Creu Roja d’Olot Av. Hondures, 5 – 17800 Olot

    – Joan Casas i Carreras

    – Esther Badosa i Romañó Consell Assessor i de seguiment de la Cooperativa La Fageda mas els Casals – 17811 Santa Pau

    – Joan Casas i Carreras

    INTEGRA Patronat Disminuïts Psíquics “Joan Sellas i Cardelús” urb. les Fonts – Ap. 107 – 17800 Olot

    – Joan Casas i Carreras

    Fundació Atena Pl. major, 49 – 17178 Sant Privat d’en Bas

    – maria del mar Roca i Reixach

    Consell de la Gent Gran de Catalunya Av. Paral·lel 50-52, 4a planta (Edifici Santa madrona) – 08039 Barcelona

    – Joan Gratacós Fernández

    Pactes Territorials per l’Ocupació de les comarques gironines A v. Onze de setembre, 22 – 17800 Olot

    – Joan Espona i Agustín

    Consell Català d’Estadística Via Laietana, 58 – 08003 Barcelona

    – Francesc Canalias i Farrés

    Comissió de seguiment del conveni entre l’Ajuntament d’Olot i el Consell Comarcal en matèria de consum Ajuntament d’Olot – 17800 Olot

    – Josep Rovira i Reig

    Consell Assessor i de seguiment del servei de suport a la integració laboral (SSIL) – Cooperativa la Fageda mas els Casals, s/n – 17811 Santa Pau

    – Joan Casas i Carreras

    Patronat de la Fundació Escola Empresa Av. Onze de setembre, 22 – 17800 Olot

    – maria del mar Roca i Reixach

    Comissió Executiva del Consell Dinamitzador de la xarxa de senders Itinerànnia

    – Sergi martí Arau

    – Turina Serra Tarrús Representants a comissions tècniques de seguiment de conveni i serveis:

    Representant tècnic a l’Agència Catalana de l’Aigua

    – Francesc Canalias i Farrés

    Representant tècnic a l’Agència de Residus de Catalunya

    – Francesc Canalias i Farrés

    Representant tècnic al Departament d’Acció Social.

    – Teia Fàbrega i Pairó.

    Representant tècnic al Consorci d’Administració Oberta de Catalunya i a l’EACAT

    – Helena Clavera i Berga

    Acord que es fa públic per a general coneixement i als efectes oportuns.

    Olot, 26 de juliol de 2011

    Joan Espona i Agustín President

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau, Garrotxa, Girona, Lleida, Tarragona, Barcelona, Catalunya, Espanya, Lejarza

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: