Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

Can Jan Argelaguer proposta de construcció de habitatges

Posted by lejarza en 20 junio, 2012


Josep Dorca Serrat alcalde bombolla inmobiliaria Can Jan Argelaguer

Josep Dorca Serrat alcalde bombolla inmobiliaria Can Jan Argelaguer

Vall del Llierca: Argelaguer – Tortellà – Girona: Can Jan Argelaguer proposta de construcció de habitatges.-PROPOSTA DE CONSTRUCCIÓ DE 6 HABITATGES EN FILERA A PREU DE COST A LA URBANITZACIÓ CAN JAN D’ARGELAGUER: L’Ajuntament vol donar la possibilitat d’aconseguir un habitatge a preu reduït o a preu de cost a les persones que estiguin interessades a comprar una casa a Argelaguer.
Es tracta de 6 cases d’ aproximadament 135 m2, de dues plantes i en parcel·les de 130 o 210 m2. Les cases es construiran en parcel·les que actualment són de propietat municipal i que es cedeixen a preu de cost.
A la sessió informativa, l’empresa promotora de la idea, SOS3S, exposarà el mètode per construir aquests habitatges.
Es tracta d’una oportunitat única d’adquirir un habitatge ample, amb jardí al davant i a la part del darrere, a gust del futur propietari quant a la distribució interior i dels materials, i a un preu ajustat al màxim. Amb la possibilitat d’obtenir finançament en grup i amb pagaments segons certificacions d’obra executada i tot amb garantia d’un preu tancat.
El projecte busca garantir l’habitatge a bon preu per als joves i famílies d’Argelaguer o d’altres municipis que pensin en Argelaguer com el seu lloc de residència.
Divendres dia 22 de juny 2012 a les 20:00 hores. Sala del Casal
Ordre del dia:
20:00 hores: Presentació de l’ iniciativa per part de l’Ajuntament
20:05 hores: Exposició per part de l’ empresa SOS3S
20:35 hores: Preguntes, dubtes i debat entre els assistents, l’ Ajuntament i l’ empresa promotora de la idea, SOS3S

Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau Garrotxa Girona Lleida Tarragona Barcelona Catalunya Espanya Lejarza

Anuncios

4 comentarios to “Can Jan Argelaguer proposta de construcció de habitatges”

  1. lejarza said

    Can Jan d´Argelaguer un camp de patates vagament urbanitzable
    Josep Castañales Batlle, Argelaguer, Hostalnou de Llierca (Garrotxa)
    Ara s’ha visualitzat la primera part de la pel·lícula i el drama ja està servit, és difícil trobar persones que no estiguin capficades pels afers econòmics.
    Qui va dir que la crisi és el període de les oportunitats? Quina barra! La crisi és salvatge, trista, demolidora; no dubto que algun eixerit de l´Ajuntament de Argelaguer faci de la crisi el seu agost a costa dels desvalguts veïns, no obstant la gran majoria de la població s’ho passa malament. Un no pot ser del tot feliç si els altres no ho són.
    El preu mitjà de l’habitatge ha caigut durant el primer trimestre d’aquest any gairebé un 13%. Aquesta davallada ha estat vigorosa a la costa, on la rebaixa acumulada ja és del 50%. Però tot fa pensar que els preus dels habitatges, nous i de segona mà, encara cauran una temporada. Durant molt de temps, el preu dels habitatges registrava increments només perquè hi havia algú disposat a adquirir-los amb l’esperança de tornar-los a vendre pel doble del seu valor o amb la falsa esperança que mai baixarien de preu. La bombolla es va punxar de cop quan el crèdit va deixar de circular i quan es va veure que hi havia una proporció molt important de crèdits impossibles de cobrar. El parc d’habitatges es calcula que equival a 85.000 milions €, i pressionarà a la baixa tota la cartera immobiliària.
    Fet que els actius immobiliaris tòxics que enverinen els balanços no tenen límit de depreciació. Valen el que algú vulgui pagar per ells en cada moment, i avui ningú compra pisos, ni promocions, i no diguem camps de patates vagament urbanitzables. Els clients que podrien comprar esperen que s’abarateixin encara més, i no tenen pressa. Per tant, no hi ha manera de valorar amb certesa els actius dels bancs enrajolats. Qualsevol càlcul queda immediatament desfasat. Els suggereixo que segueixin la subhasta a la baixa en els portals de venda de pisos; veuran com el rètol “ha baixat” acompanya amb gran freqüència a la nota “directe d’entitat financera” (i en ocasions, a la inquietant opció de “avisar si baixa”).
    Desitgem molta sort als recualificadors de terrenys i promotors de la cultura de les escurabutxaques de l´Ajuntament d´Argelaguer (CiU-ERC)i en especial als del Àrea d’urbanisme, cacaus i obres: Valentín Llaguno Lobato i Marta Solanich Pié.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau Garrotxa Girona Lleida Tarragona Barcelona Catalunya Espanya Lejarza

  2. lejarza said

    L’Ajuntament d’Argelaguer presenta un proposta de construcció de 6 habitatges unifamiliars

    Miquel Tort, Argelaguer en transició
    El divendres 22 de juny, l’Ajuntament d’Argelaguer va presentar públicament una proposta de construcció de 6 habitatges unifamiliars a preu de cost (sense benefici pel venedor ja que comprador i venedor son en aquest cas les mateixes persones, una cooperativa d’habitatges que han de crear les persones interessades).
    Sorprèn en aquestes moments la iniciativa que no deixa de ser més del mateix. Un model d’accés a l’habitatge basat en la propietat privada, l’imaginari de la casa i l’hortet i una hipoteca impagable i inaccessible en aquests moments per a la majoria de la població. Sembla que les fracassades experiències de construir pisos a la mateixa urbanització o a la plaça de la Generalitat no ha servit de res.
    El regidor Llaguno ademés de definir la proposta “com una oportunitat única d’adquirir un habitatge ample a preu reduït i garantia de preu tancat” el que gairebé es podria definir com publicitat enganyosa, va fonamentar la iniciativa en un desitjable creixement del poble (4-5 famílies/any) que evitarà el tancament de l’escola i facilitarà un manteniment i augment del serveis i benestar de tots els argelaguencs -on hem sentit això abans?-.
    Està clar que a l’Ajuntament d’Argelaguer no han entès la gravetat de la situació actual ni que les coses estan canviant.
    S’han acabat els pavellons esportius, les zones industrials, els camps de futbol amb gespa artificial, les avingudes arbrades i, per suposat, les urbanitzacions, calen models i polítiques diferents.
    El millor que es podria fer amb la urbanització de Can Jan és -com proposava en Julian M. – convertir les parcel·les en horts pels veïns i que els que es varen equivocar amb aquesta urbanització – Ajuntament inclòs – assumeixen les pèrdues i no agreugin la situació amb propostes com aquesta que el que fan és el que els anglesos anomenen kicking the can down the road. #noanembe

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau Garrotxa Girona Lleida Tarragona Barcelona Catalunya Espanya Lejarza

  3. lejarza said

    Más efectos colaterales de la economía del ladrillo y claudicaciones del “gobierno de los mejores”

    Salvador López Arnal
    Los conceptos son algo borrosos, la definición precisa no siempre les acompaña En el caso de España, el concepto de abandono escolar parece incluir tanto a los estudiantes que no han obtenido la titulación de la ESO como a quienes, lográndolo, no prosiguen sus estudios ni en ciclos formativos, ni en el Bachillerato ni en enseñanzas no regladas. Se detienen en la ESO por el momento.
    Más en general, el “abandono escolar temprano” es un indicador educativo de la Unión Europea. Se entiende por tal, algo más estrictamente, el no cursar estudios tras la etapa educativa obligatoria. No es concepto equivalente al de fracaso escolar -netamente estigmatizador como es evidente- con el que a veces se confunde.
    En la “Agenda de Lisboa” [1] se fijaron una serie de objetivos en terrenos (digámoslo rápido y mal) sociales (que no son sólo sociales: detrás se esconde la patita del lobby empresarial que merodea la presa). Uno de los objetivos en educación era lograr que el promedio de “abandono escolar temprano” de los países miembros de la Unión fuera del 10%. El año para conseguirlo: 2010. Se pretendía entonces que el 90% de los jóvenes europeos entre 18 y 24 años estuvieran cursando o hubieran cursado ya estudios superiores a los obligatorios.
    No se cumplió, ni de lejos. No problem. Se repitió para 2020. Esta vez en la “Agenda de Madrid”. Verán, no es una conjetura arriesgada, como habrá más agendas sobre esta finalidad.
    Todo lo anterior viene a cuento de lo siguiente:
    Con tiempo, con mucho tiempo por delante, faltan ocho años, la consejera de Educación –Irene Rigau- del gobierno de los “mejores privatizadores”, el gobierno de EuroVegas y de los elogios al Estado racista y belicista de Israel, ha declarado que Cataluña no podrá cumplir el objetivo marcado por la Unión Europea [2]. Aquí, parece ser, no somos europeos, la Holanda del Sur. La “Catalunya is not Spain” se ubica en otros continentes.
    ¿De qué objetivo habló la consellera? El que antes comentábamos: reducir al 10% la tasa de abandono escolar en el 2020. Reducir, matizo, no eliminar. La finalidad, que nunca ha sido tildada de utópica, era que fuera un 10% el porcentaje de alumnos que abandonaran su formación (es decir, que colgaban sus estudios y se insertaban, nunca en buenas o regulares condiciones laborales, en el insultantemente denominado ¡mercado laboral”).
    Abandonado este objetivo -así, sin más, evitándome así el reconocimiento posterior de un nuevo fracaso-, ¿cuál es el nuevo compromiso de la Generalitat catalana en el momento en el que los recortes, hachazos más bien, en educación son moneda corriente, sonante y diaria? El de disminuir el numero de alumnos que no continúan los estudios después de la ESO, ese es su punto, pero no en tratar en la inmensa y delicada parcela anterior, esto es, los cuatro cursos de ESO, tarea que exigiría, como es obvio para quien quiera verlo, muchísimos más medios (más profesorado entre otras cosas), muchos menos alumnos por clase (compromiso básico del que se ha hablado innumerables veces a lo largo de estos años), más apoyo a las familias, tratamiento diferenciado de lo que no es igual, ayudas y formación extraescolar, mejores y más humanas condiciones laborales y otros horarios para los miembros trabajadores de las familias, reconsideración de algunas asignaturas de la etapa, atención individualizada cuando fuera necesario. Largo etcétera.
    El compromiso post-ESO –la ESO es obvio que queda abandonada- de la consellera Rigau habla de reducir el abandono actual, el 26% –más de una cuarta parte del estudiantado catalán no continua- al 15%. La nueva fecha es 2018, 6 años nos quedan. ¿Se creen el anuncio o lo viven más bien como la crónica bufa de un desastre anunciado? Cuesta ver su veracidad, es poco creíble. Ni que decir tiene que el nuevo compromiso puede ser revisado cuando se quiera y como se quiera. Son palabras insustantivas, algún dato suelto y poco, muy poco más.
    La argumentación de la consejera: tomen nota, vale la pena: “Hay que ser realistas, estamos muy lejos de las medias europeas” [3]. ¿Esto es ser realista? ¿Este es el realismo convergente-unionista? ¿Qué decían ella y el anterior consejero, Ernest Maragall, colegas en muchas decisiones, cuando los sindicatos y colectivos de enseñantes señalaban los enormes déficits de la educación en Catalunya, peor incluso que la media española? Literalmente: se mofaban. Lo que les importaba eran las TIC, la reorganización neoliberal de la educación preuniversitaria y ubicar toda esta etapa formativa bajo el paraguas sesgado de la voluntad y deseos de las grandes corporaciones. Eso era la modernidad, lo otro eran planteamientos transnochados e izquierdistas.
    ¿Qué ha estado ocurriendo para que hayamos llegado a esta situación? Muchas cosas por supuesto: desde el triunfo de la cara más oscura del capitalismo y sus enormes desigualdades sociales, pasando por el endurecimiento de las condiciones laborales que impiden a muchas familias obreras atender adecuadamente a sus hijos o tutelados pasando por la estúpida cosmovisión general que a todos nos amenaza donde el estudio vale lo mismo que un grano de arena en el Sáhara y lo que importa realmente son los goles de Cristiano R. y de Leo Messi hasta llegar a la desinformación y acriticismo como política cultural para las “grandes masas” planificada desde numerosas y conjuntadas instancias del poder. Que Mario Conde, Urdangarin, Aznar, la primera autoridad del Estado, el señor Gil, la señora Pantoja, Joan Laporta, Mikimoto o Mourinho, por ejemplo, hayan sido o sean referentes sociales lo dice casi todo.
    Más en concreto: ha pasado lo que está en mente de todos: dinero fácil, el tocho, tocho y tocho (y olé), trabajos con mucha “mano de obra” apenas calificada pero fuertemente explotada, jóvenes sin apenas contratos en condiciones a los que se les ofrecía en la subcontrata de la subcontrata de la quinta subcontrata 800 o 900 euros por trabajar 10 o 12 horas, familias necesitadas de ayudas complementarias, grupos familiares –obreros algunas de ellos desde luego- que cayeron en la trampa del “España va bien” o del vamos a superar a Italia y aproximarnos a Alemana. Muchos jóvenes -aquí, en Catalunya, con plena consciencia de ello por parte de los poderes públicos y las clases empresariales del país-, siguieron el camino, nada fácil aunque pensaran que lo era, que se les situaba -día sí, noche también- en frente de sus cabezas, sus ojos ávidos de novedades y de sus vaciados bolsillos. En 2008, por ejemplo, la tasa de abandono escolar fue del 33%. ¡Una tercera parte del estudiantado no finalizada sus estudios! ¡Viva, visca, el timo-tocho!
    Se ha reducido actualmente el porcentaje del abandono en tierras catalanas –hay mucho menos tocho en la actualidad como es sabido- pero el actual es superior al de la media española, nada menos que del 28,4%, y está a años luz de la media europea que es del 14%. Los alumnos que ni siquiera acaban la etapa obligatoria, la ESO, se sitúan en Cataluña en un 21,5% (¡más de la quinta parte!). ¿Se imaginan cuál va a ser el efecto de incrementar la ratio –es una decisión injusta hasta el vómito del gobierno de los mejores privatizadores- de 33 a 36 alumnos por clase (en torno a un 10%)?
    El programa de Irene Rigau para la reducción del “fracaso” o abandono escolar, los términos se confunden en la exposición, se centran en 9 ejes de actuación: simplificación de los currículos (menos asignaturas), mayor formación del profesorado (como si éste careciese de formación), profesionalizar la figura del director del centro (convertirlo en un ejecutivo/a de empresa privada) [4], fomentar vías –ya existen en la actualidad- para la reincorporación a los estudios…Y así siguiendo.
    ¿Cuenta el sesudo plan con recursos económico adicionales? ¡Por favor, estamos de broma! Euros: 0,000; ese es el presupuesto. Comentario de la consejera Rigau ante este nudo decisivo: en la línea del más con menos del president de la soberbia: “todo se hará con los esfuerzos de la comunidad educativa”. Añadió: “La fuerza docente la tenemos”.
    ¿Qué fuerza docente? ¿La que está permanentemente maltratada, la misma que el próximo curso será arrojado al paro? ¿La que ve disminuidos sus salarios? ¿Aquella a la que se incrementa en un 12% su horario laboral en estos dos últimos años? ¿La que tendrá que formar, en algunos casos, a 36 alumnos/as en clases de ESO? ¿Alguien que sepa algo de enseñanza y de formación puede pensar que puede darse una clase en estas condiciones? ¿No era un disparate evidente ya para todos cuando la ratio era de 33 alumnos?
    Un punto más: visto lo que hemos visto durante la época del tocho y de sus grandes beneficiarios (“grandes” familias catalanas, las de toda la vida, incluidas entre ellos), ¿se imaginan qué tasa de incremento en abandono y “fracaso” escolar se producirá si EuroVegas se instala finalmente en el Prat de Llobregat? ¿Quién fracasará? ¿Los estudiantes obreros o las políticas y culturas ambientales que les empujarán al dinero fácil y a sus contornos, esta vez sí, más abyectos?
    ¿Se está o no se está realmente por abonar políticas que ayuden a superar al abandono y a no conseguir finalizar la ESO? La respuesta es inmediata y recuerdo de paso que hay una infamia que se llama cinismo político que está de moda, muy de moda.
    Notas:
    [1] He tomado los datos de la enciclopedia Wikipedia.
    [2] I. Vallespín, “Rigau admite el fracaso en la lucha contra el abandono escolar”. El País (edición Cataluña), p. 3
    [3] Parlament, 28 de junio d 2012.
    [4] Aparte de la inmensa memez que presupone creer que la “profesionalización ejecutiva” de los directores y directoras, una antigua vindicación de la derecha conservadora del profesorado aposentado que combate los procesos democráticos de funcionamiento en institutos y escuelas por poco “eficaces”, la ideología neoliberal, acríticamente asumida, que subyace a este punto del programa es de una evidencia luminosa. Siguen erre que erre en lo suyo: no hechos que refuten, modifiquen o hagan temblar teorías, sino “teorías” que usan todos los hechos para corroborarse. Estos son mis hechos: si no le gustan, tengo otros. A su disposición.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau Garrotxa Girona Lleida Tarragona Barcelona Catalunya Espanya Lejarza

  4. lejarza said

    Fundació ARAM Avda. Corts Catalanes, 5-7 1ª planta 08173 Sant Cugat del Vallès (Barcelona) Tel: 935041661 aram@gruparam.com
    Núm. 8905 AJUNTAMENT D’ARGELAGUER, BOP de Girona núm. 107 – 5 de juny de 2009
    Anunci sobre exposició pública d’unes bases per a l’adjudicació d’habitatges de
    protecció oficial
    El Ple de l’ajuntament d’Argelaguer de data 26-05-2009, va aprovar inicialment les bases i els annexos per l’adjudicació de 12 habitatges de protecció oficial en règim general i especial destinats a la venda.
    Aquestes bases i els seus annexos s’exposaran al públic pel termini de 20 dies comptadors a partir de l’endemà de la seva publicació en el BOP, durant els quals els interessats podran presentar reclamacions o al·legacions.
    En cas que no es presentin al·legacions durant el termini assenyalat, l’expedient quedarà aprovat definitivament sense necessitat de nou acord.
    Argelaguer, 27 de maig de 2009. Josep Dorca i Serrat Alcalde

    BASES PER L’ADJUDICACIÓ DE 12 HABITATGES DE PROTECCIÓ OFICIAL EN
    REGIM GENERAL I ESPECIAL DESTINANTS A LA VENDA.
    Primera. Objecte.
    l’Ajuntament d’Argelaguer ha impulsat conjuntament amb la Fundació Privada
    Catalana Aram, l’edificació d’habitatge de protecció oficial en règim general i especial a
    Argelaguer, per tal de respondre a les necessitats en matèria d’habitatge que afecten
    sobretot als joves.
    En aquest sentit s’ha formalitzat un conveni amb la Fundació Privada Catalana Aram
    (en endavant Fundació Aram) per la construcció en el municipi d’una promoció de 12
    habitatges protegits d’iniciativa privada, en règim de venda al sector Can Jan.
    L’objectiu d’aquestes bases és fer una selecció de possibles adjudicataris i la posterior
    adjudicació dels habitatges de protecció oficial en règim general i especial.
    Segona. Identificació i Tipologia dels Habitatges
    La promoció constarà de 12 habitatges plurifamiliars; 4 en règim general i 8 en règim
    especial.
    Els habitatges, tindran una superfície aproximada de 80 m² útils d’habitatge, tambè
    disposaran d’aparcament i traster.
    Tercera. Preus
    El preu de venda màxim dels habitatges i dels annexos (places aparcament i trasters
    en el seu cas) vinculats, serà el que fixi la qualificació definitiva d’habitatges amb
    protecció oficial i no inclou l’IVA.
    A títol orientatiu els preus de venda dels habitatges amb els seus annexos, tenint en
    compte que el preu màxim per metre quadrat de superfície útil per aquest any 2009
    és:
    • Habitatges i annexes de règim general: 1.394,72 €/ m² per els habitatges I 836,83 €/ m² per aparcaments i trasters. Preu aproximat habitatge i annexes: 141.400 €.
    • Habitatges i annexes de règim especial: 1.307,55 €/ m² per els habitatges I 784,53 €/ m² per aparcaments i trasters. Preu aproximat habitatge i annexes: 132.600 €.
    El preu es fixarà de forma definitiva d’acord amb el projecte arquitectònic i el mòdul
    legal aplicable per a l’àrea geogràfica corresponent al municipi d’Argelaguer, en el
    moment de l’obtenció de la qualificació provisional, com habitatges de protecció oficial,
    en règim general i especial. Als preus definitius se’ls aplicarà l’IVA corresponent.
    Quarta. Requisits
    Per poder accedir a un d’aquests habitatges s’han d’acreditar els següents requisits:
    1.- Que, el sol.licitant sigui major de 18 anys en el moment d’aprovació d’aquestes
    bases.
    2.- Els sol.licitants hauran d’acreditar que no tenen cap deute amb l’Ajuntament
    d’Argelaguer.
    3.- Tenir uns ingressos familiars ponderats que no superin 5,5 vegades l’IPREM per els
    habitatges de règim general i 2,5 vegades l’IPREM per els habitatges de règim
    especial, en el còmput anual del darrer exercici fiscal.
    4.- No ser titular del ple domini o d’un dret real d’ús o gaudi sobre algun altre
    habitatge protegit. No se titular d’un habitatge lliure quan el valor d’aquest habitatge,
    calculat d’acord amb la normativa de l’Impost sobre Transmissions Patrimonials,
    superi el 40% del preu total del de l’habitatge, adquirit, o el 60% quan es tracti de:
    persones majors de 65 anys, dones víctimes de la violència de gènere, víctimes del
    terrorisme, famílies nombroses, famílies monoparentals, famílies que incloguin o
    tinguin al seu càrrec persones depenents o amb discapacitat oficialment reconeguda,
    separat/ada o divorciat/ada al corrent del pagament de la pensió alimentària
    compensatòria.
    Cinquena. Barems d’adjudicació
    1.- Residència al municipi
    S’atorgarà la següent puntuació en funció dels anys d’empadronament del sol.licitant
    al municipi en la data d’aprovació de les presents bases
    Anys =5 =10 =15 >15
    Punts 9 10 12 14
    2.- Edat del sol.licitant
    S’atorgarà la següent puntuació en funció de l’edat del sol.licitant en la data d’aprovació de les presents bases.
    Edat menys 35 anys Punts 4
    2.- Famílies amb fills
    S’atorgarà la següent puntuació en funció de que a la família (rebran la mateixa
    consideració les famílies monoparentals) tingui fills, amb independència del nombre
    d’aquests.
    Família fills
    Punts 4
    Sisena. Presentació de sol.licituds.
    Les persones interessades que compleixin tots els requisits, que acceptin les
    condicions anteriorment relacionades i que vulguin participar en aquesta convocatòria,
    hauran de presentar a les oficines de l’ajuntament d’Argelaguer la sol.licitud,
    conjuntament amb la documentació requerida, dintre del període oficial de la
    convocatòria, que tindrà una duració de trenta dies hàbils a partir de l’endemà de la
    publicació al taulell de l’ajuntament d’aquestes bases. L’horari de presentació serà de
    dilluns a divendres de 8,30h a 14,30h., excepte festius, i l’ordre d’entrada de les
    sol.licituds serà irrellevant.
    Els interessats han de complimentar amb el format oficial (annex 2 ) de confirmació
    d’interès d’adquisició d’un habitatge. Aquest document s’haurà d’acompanyar de la
    documentació necessària per l’aplicació dels barems de puntuació (annex 1) i d’una
    declaració jurada dels sol.licitants (annex 3a i 3b).
    No s’aplicarà cap barem de puntuació ni es valorarà cap circumstància al.legada pels
    sol.licitants que no estigui suficientment acreditada amb els documents presentats
    dins el termini establert. De tots els documents que es demana còpia s’haurà
    d’adjuntar el document original perquè l’ajuntament els pugui conformar. Només
    s’admetran a tràmit les sol.licituds formulades dins el termini establert amb el model
    oficial i acompanyades de la documentació exigida.
    Si s’escau es requerirà a la persona sol.licitant perquè, en el termini màxim de 10
    dies, esmeni els errors, les omissions o la manca de documentació detectats, amb la
    indicació que si, així no h fa, se li tindrà per desistit de la seva petició.
    La presentació de la sol.licitud implicarà l’autorització perquè l’Administració pugui
    sol.licitar la informació de caràcter tributari o econòmic legalment pertinent.
    Setena. Comissió d’adjudicació
    Es crearà una comissió representativa del Ple de l’ajuntament que vigilarà l’esmentat
    procés.
    La Comissió d’adjudicació farà el seguiment de les inscripcions i la puntuació, fer
    pública la llista provisional de persones adjudicatàries.
    La comissió d’adjudicació pot deixar sense efecte l’adjudicació si es comprova que el
    sol.licitant o sol.licitants han falsejat les dades aportades a la documentació, o en cas
    que es comprovi l’incompliment de les condicions establertes a les bases.
    Aquesta comissió estarà formada per:
    Presidència: L’Alcalde de l’ajuntament d’Argelaguer.
    Vocals: 1 representant de cada grup polític
    1 Xavier Busquets com a patró de la Fundació Aram
    Com a secretari de la comissió, el mateix de l’ajuntament o persona en qui delegui.
    Vuitena. Procediment d’adjudicació.
    Informació pública
    Aquestes bases i els seus annexos s’exposaran al públic pel termini de 20 dies
    comptadors a partir de l’endemà de la seva publicació, (art. 86 Llei 30/1992), al
    taulell d’anuncis i a la pàgina web municipal http://www.ddgi.cat/argelaguer, també
    s’informarà àmpliament a tots els veïns d’Argelaguer. Aquestes bases quedaran
    aprovades definitivament si dins el termini esmentat no es presenten al.legacions ni
    reclamacions, en cas contrari caldrà l’aprovació definitiva expressa per part del ple de
    la corporació.
    Llistes provisionals de sol.licituds admeses i excloses.
    Transcorregut el termini de presentació de sol.licituds, la Comissió d’adjudicació les
    valoraran d’acord amb la documentació aportada, als requisits de la base quarta i el
    barem previst la base cinquena. Quan estiguin elaborades, les llistes provisionals de
    sol.licituds admeses i d’excloses es faran públiques. El termini d’exposició de les llistes
    serà de 10 dies hàbils, durant els quals es podran presentar reclamacions,
    acompanyades de la documentació corresponent. La llista haurà de ser exposada al
    taulell d’anuncis de l’ajuntament i a la pàgina web municipal http://www.ddgi.cat/argelaguer.
    Llistes definitives de sol.licituds admeses i excloses.
    Finalitzat el període de reclamació es valoraran totes les reclamacions presentades en
    temps i forma, i la Comissió d’Adjudicació, aprovarà la llista definitiva de sol.licituds
    admeses com a possibles adjudicataris, ordenada per la puntuació obtinguda segons
    els barems i criteris d’aquestes bases. Aquesta llista quedarà exposada al taulell
    d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web municipal http://www.ddgi.cat/argelaguer
    durant 10 dies. D’aquesta llista se’n nodrirà, per estricte ordre, la Fundació Aram.
    Sorteig
    En cas d’empat determinant d’adjudicació, es farà un sorteig. Aquest sorteig dirimirà
    l’ordre dins el tram de coincidència dels possibles adjudicataris empatats.
    Assignació dels habitatges
    Un cop la Fundació ARAM comprovi que els possibles adjudicataris compleixin tots els
    requisits per a l’adquisició d’un habitatge es prosseguirà a la seva assignació a cada
    un dels adjudicataris. Serà causa suficient perquè la fundació ARAM previ acord amb la
    Comissió d’Adjudicació , pugui deixar sense efecte l’adjudicació, que es comprovi el
    falsejament de les dades aportades o que es comprovi l’incompliment d’alguna de les
    condicions establertes en aquestes bases o en la normativa vigent d’HPO.
    En l’acte d’adjudicació dels habitatges, els adjudicataris que formalitzin la petició de
    reserva d’un habitatge protegit de la futura promoció realitzaran un pagament de
    4.000 Euros com a garantia del compromís d’adquisició de l’habitatge i a compte del
    preu de l’habitatge, que es dipositaran en un compte especial obert a l’efecte, i que
    només es retornaran en cas de que la promoció dels habitatges no es pogués fer o per
    que l’adjudicatari decidís renunciar al seu habitatge per causes de força major
    degudament justificades.
    En cas de produir-se una baixa abans o després de l’adjudicació, la prioritat en la
    elecció de l’habitatge que hagi quedat lliure, la tindrà l’adjudicatari que en l’ordre
    apareixi el següent de la llista.
    Llista d’espera
    Els sol.licitants admesos que no hagin resultat adjudicataris formaran la llista d’espera
    de la promoció. La llista d’espera estarà ordenada d’acord amb la puntuació resultant
    de l’aplicació dels barems i els que hi consti, seran cridats per l’ordre establert en cas
    de disponibilitat d’habitatge.
    Aquesta llista d’espera servirà per cobrir les eventuals baixes que es produeixin entre
    els adjudicataris.
    Sobrants
    En cas que el procés d’adjudicació finalitzés amb menys sol.licituds admeses
    definitivament que habitatges té la promoció; o en cas que havent llista d’espera
    aquesta s’hagi esgotat i restin encara habitatges buits a la promoció, la Fundació es
    responsabilitzarà del procés de comercialització d’aquestes unitats no adjudicades.
    Novena. Interpretació
    La Comissió d’Adjudicació té la facultat d’interpretar el contingut d’aquests bases i de
    resoldre aquelles qüestions no previstes ni contemplades o que ofereixin dubtes per a
    la seva aplicació i compliment, sempre d’acord amb criteris d’objectivitat i
    imparcialitat.

    ANNEX 1 Documentació que cal presentar
    • Format oficial –annex 2- de confirmació d’interès d’adquisició d’un habitatge
    d’HPO i d’ampliació de dades personals.
    • Fotocòpia autenticada del DNI del sol.licitant o sol.licitants i de totes les
    persones que constin a la sol.licitud com a membres de la unitat familiar.
    • Certificat (original o còpia autenticada) municipal d’empadronament del
    sol.licitant o sol.licitants, en el qual s’indiqui la data d’alta al padró i històric de
    moviments, si és el cas.
    • Altra documentació que el sol.licitant o La Comissió d’Adjudicació consideri
    oportuna.
    • Declaració jurada – annex 3-.
    ANNEX 2 Formulari oficial de confirmació d’interès d’adquisició d’un
    habitatge d’HPO i d’ampliació de les dades personals
    Dades d’identificació del sol.licitant:
    1 er cognom:
    2ºn cognom:
    Nom:
    D.N.I.:
    Data de naixement:
    Població de naixement:
    Domicili a efectes de notificació:
    Carrer:
    Número:
    CP:
    Població:
    e-mail:
    Telèfon fix:
    Telèfon mòbil:
    Data d’empadronament a Argelaguer (a emplenar per l’Ajuntament)
    Dades d’identificació del co-sol.licitant:
    1 er cognom:
    2ºn cognom:
    Nom:
    D.N.I.:
    Data de naixement:
    Població de naixement:
    Domicili a efectes de notificació:
    Carrer:
    Número:
    CP:
    Població:
    e-mail:
    Telèfon fix:
    Telèfon mòbil:
    Data d’empadronament a Argelaguer (a emplenar per l’Ajuntament)
    * Al seu moment caldrà acreditar que es compleixen els requisits normatius de l’HPO
    El/les sotasignant/s, obrant conjuntament i solidàriament decalara/en conèixer i acceptar que la la inscripció
    feta al seu dia al registre d’interessats en habitatges de protecció oficial a Argelaguer no genera cap dret o
    expectativa a d’esdevenir adjudicatari d’un habitatge, servint únicament per crear una base de dades que
    serveix per accedir a futures promocions d’HPO a Argelaguer.
    Manifestant al mateix temps que les dades i manifestacions contingudes en el present document són certes,
    tenint coneixement que la falsedat en qualsevol document implicarà la pèrdua automàtica de tot el dret
    sense perjudici de qualsevol responsabilitat que pogués incórrer.
    Argelaguer
    De conformitat a l’establert en la Llei orgànica 15/99, de 13 de desembre , de Protecció de dades de
    Caràcter Personal, les dades aquí recollides, a les que té dret a accedir per rectificar o cancel.lar en
    qualsevol moment queden introduïdes en un fitxer automatitzat.
    Signatures
    Annex 3a (Habitatges de protecció oficial en règim general)
    Declaració jurada
    Declaració responsable del sol.licitant i co-sol.licitant d’adquisició d’un habitatge d’HPO en règim general a
    Argelaguer
    Dades sol.licitant
    En/na:
    amb D.N.I.:
    Dades co-sol.licitant
    En/na:
    amb D.N.I.:
    Declaro:
    • Que en cas de resultar adjudicatari d’un habitatge amb protecció oficial, destinaré el mateix a domicili habitual i permanent.
    • Que no tinc cap habitatge en propietat, o que sent-ne titular:
    o No en disposo del dret d’us o gaudi, o bé el valor de l’habitatge en propietat, determinat
    d’acord amb la normativa de l’impost sobre transmissions patrimonials, no supera el 40%
    del preu total de o el 60% quan es tracti de persones majors de 65 anys, dones víctimes
    de la violència de gènere, víctimes del terrorisme, famílies nombroses, famílies
    monoparentals, famílies que incloguin o tinguin al seu càrrec persones depenents o amb
    discapacitat oficialment reconeguda, separat/ada o divorciat/ada al corrent del pagament
    de la pensió alimentària compensatòria.
    • Que no he obtingut finançament qualificat a l’empara de plans estatals d’habitatge durant els 10 anys immediatament anteriors a la sol.licitud actual.
    • Que estic al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
    • Per els habitatges en règim general:
    • Que tinc una font regular d’ingressos/any que no superen en 5,5 vegades l’IPREM, quantitat que a Argelaguer, municipi de la zona C, i si la sol.licitud del visat de contracte s’efectués a partir de l’1 de juliol de 2009 seria (en funció del nombre de membres de l’unitat familiar)
    1 membre 2 membres 3 membres 4 membres 5 o més membres 46.825,06 48.273,26 50.349,53 53.210,29 56.415,73
    • Que aquesta font regular d’ingressos/any és superior al 5% del preu de venda de l’habitatge la plaça d’aparcament i el traster.
    • Que conec i accepto totes les condicions i requisits exigits al Decret 244/2005 d’actualització del Pla per el dret a l’habitatge 2004-2008 i el Decret 50/2009 pel qual es modifica el D 244/2005, així com la Llei 18/2007 del dret a l’habitatge.
    • Que reuneixo tots aquets aspectes declarats en aquest moment o en tot cas em comprometo a
    reunir-los en el moment de l’adjudicació de l’habitatge.
    Signatura/s
    Argelaguer a de de 2009
    Annex 3b (Habitatges de protecció oficial en règim especial)
    Declaració jurada
    Declaració responsable del sol.licitant i co-sol.licitant d’adquisició d’un habitatge d’HPO en règim general a
    Argelaguer
    Dades sol.licitant
    En/na:
    amb D.N.I.:
    Dades co-sol.licitant
    En/na:
    amb D.N.I.:
    Declaro:
    • Que en cas de resultar adjudicatari d’un habitatge amb protecció oficial, destinaré el mateix a domicili habitual i permanent.
    • Que no tinc cap habitatge en propietat, o que sent-ne titular:
    o No en disposo del dret d’us o gaudi, o bé el valor de l’habitatge en propietat, determinat
    d’acord amb la normativa de l’impost sobre transmissions patrimonials, no supera el 40%
    del preu total de o el 60% quan es tracti de persones majors de 65 anys, dones víctimes
    de la violència de gènere, víctimes del terrorisme, famílies nombroses, famílies
    monoparentals, famílies que incloguin o tinguin al seu càrrec persones depenents o amb
    discapacitat oficialment reconeguda, separat/ada o divorciat/ada al corrent del pagament
    de la pensió alimentària compensatòria.
    • Que no he obtingut finançament qualificat a l’empara de plans estatals d’habitatge durant els 10 anys immediatament anteriors a la sol.licitud actual.
    • Que estic al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
    • Per els habitatges en règim general:
    • Que tinc una font regular d’ingressos/any que no superen en 2,5 vegades l’IPREM, quantitat que a Argelaguer, municipi de la zona C, i si la sol.licitud del visat de contracte s’efectués a partir de l’1 de juliol de 2009 seria (en funció del nombre de membres de l’unitat familiar)
    1 membre 2 membres 3 membres 4 membres 5 o més membres 21.284,12 21.942,39 22.886,15 24.186,50 25.643,52
    • Que aquesta font regular d’ingressos/any és superior al 5% del preu de venda de l’habitatge la plaça d’aparcament i el traster.
    • Que conec i accepto totes les condicions i requisits exigits al Decret 244/2005 d’actualització del Pla per el dret a l’habitatge 2004-2008 i el Decret 50/2009 pel qual es modifica el D 244/2005, així com la Llei 18/2007 del dret a l’habitatge.
    • Que reuneixo tots aquets aspectes declarats en aquest moment o en tot cas em comprometo a
    reunir-los en el moment de l’adjudicació de l’habitatge.
    Signatura/s Argelaguer a de de 2009
    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau Garrotxa Girona Lleida Tarragona Barcelona Catalunya Espanya Lejarza

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: