Argelaguer Vall del Llierca

Garrotxa: Argelaguer – Tortellà – Montagut i Oix – Sales de Llierca – Sant Jaume de Llierca – Fundat l´any 2005

Consorci de les Vies Verdes de Girona 1ª fase tramos río Fluvià-Argelaguer-Besalú-Banyoles

Posted by lejarza en 28 septiembre, 2011


Vall del Llierca, Argelaguer/Olot/Girona: Consorci de les Vies Verdes de Girona 1ª fase tramos río Fluvià-Argelaguer-Besalú-Banyoles.-Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP) Núm. 186 – 28 setembre de 2011 Núm. 12253 Consorci de les Vies Verdes de Girona (sector Vall del Llierca).
Edicte sobre l’aprovació inicial d’un projecte.
L’Assemblea General del Consorci de les Vies Verdes de Girona en sessió de data 20 de setembre de 2011, ha aprovat inicialment la modificació del projecte anomenat Proyecto de camino natural de la vía verde de Campdevànol – Setcases – Sant Joan de les Abadesses, Olot, Banyoles, Girona – la Bisbal d’Empordà – Castell-Platja d’Aro.
1ª fase tramos: Campdevànol-Ripoll, Sant Pere Despuig-Llocalou y río Fluvià-Argelaguer-Besalú-Banyoles, el qual se sotmet a informació pública per un termini de 30 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Girona i al tauler d’anuncis del Consorci de les Vies Verdes de Girona, per tal que es puguin presentar al·legacions, reclamacions i suggeriments. En cas de no presentar-se’n cap l’aprovació inicial esdevindrà automàticament definitiva. Girona, 21 de setembre de 2011 Miquel Calm i Puig President

Anuncios

12 comentarios to “Consorci de les Vies Verdes de Girona 1ª fase tramos río Fluvià-Argelaguer-Besalú-Banyoles”

  1. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP) Núm. 186 – 28 setembre de 2011 Núm. 12251 Consorci de les Vies Verdes de Girona
    Núm. 12251
    CONSORCI DE LES VIES VERDES DE GIRONA
    Edicte sobre l’aprovació inicial d’un projecte
    L’Assemblea General del Consorci de les Vies Verdes de Girona en
    sessió de data 20 de setembre de 2011, ha aprovat inicialment el projecte
    anomenat Reposició del ferm de sauló de diferents trams de
    la ruta del Carrilet Olot-Girona i Girona- Sant Feliu de Guíxols, el
    qual se sotmet a informació pública per un termini de 30 dies hàbils
    a comptar des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la
    Província de Girona i al tauler d’anuncis del Consorci de les Vies
    Verdes de Girona, per tal que es puguin presentar al·legacions, reclamacions
    i suggeriments. En cas de no presentar-se’n cap l’aprovació
    inicial esdevindrà automàticament definitiva.
    Girona, 21 de setembre de 2011
    Miquel Calm i Puig
    President

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau Garrotxa Girona Lleida Tarragona Barcelona Catalunya Espanya Lejarza

  2. lejarza said

    Vall del Llierca, Argelaguer/Besalú/Olot: Via Verda d´Olot-Argelaguer-Besalú.-El Consell Comarcal de la Garrotxa ha demanat assessorament al Consorci de Vies Verdes per fer el projecte d’un carril per a bicicletes entre Olot-Argelaguer-Besalú. Segons fonts del Consorci, l’ens comarcal ha demanat informació sobre els pendents i les amplades necessaris per crear una via verda.
    Segon el president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona Agusti de CiU-Olot (alcalde de Sant Joan les Fonts), es tracta de trajectes que tendexien a seguir el curs del riu Fluvià i que destaquen per estar proveïts d’un gran atractiu natural. Ha avançat que la sortida de la nova ruta està prevista al final del tram de la via verda que des de l’ermita de l’Esperança a la Canya enllaça amb el casal de joves de la Vall de Bianya a Lloc Alou. Des d’aquest punt, la intenció és crear un enllaç que connecti amb la fàbrica de can Porxes (Vall de Bianya), on hi ha la carretera vella de Sant Joan les Fonts a Olot. Per aquesta via assentada sobre el fluvia des de la falda de les muntanyes, ha d’arribar a Castellfollit de la Roca. Després la via entrarà a la Vall del Llierca pel municipi de Montagut i Oix a través del barri de les Fàbriques, continuarà pel veïnat dels Anglès i sortirà per Sant Jaume de Llierca des d’on connectarà amb Argelaguer i Besalú per les restes de les carretera que fins als anys cinquanta va ser usada pels desplaçaments amb bicicleta cap a les fàbriques de la vora del riu Fluvià.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau Garrotxa Girona Lleida Tarragona Barcelona Catalunya Espanya Lejarza

  3. lejarza said

    Eixos bàsics del programa electoral del grup municipal ICV-EUiA d´Argelaguer
    Protecció del Patrimoni Natural d´Argelaguer:
    Dins de les actuacions supramunicipals prestarem atenció al desenvolupament de la Via Verda: Olot-Argelaguer-Banyoles.
    Candidats que s’han presentat a les eleccions municipals del 22 de maig a Argelaguer
    INICIATIVA PER CATALUNYA VERDS-ESQUERA UNIDA I ALTERNATIVA-ENTESA (ICV-EUIA-E)
    JUAN RODRIGUEZ LEJARZA
    BEATRIZ AURORA PÉREZ MANZANO
    EVA LLANSANA I BENAIGES
    MIREIA MARCHET LLORET
    DOLORES PEDROSA LABRADOR
    ENGRACIA BACH GRAU
    FERNANDO DELGADO CASAS

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau Garrotxa Girona Lleida Tarragona Barcelona Catalunya Espanya Lejarza

  4. lejarza said

    El consorci de Vies Verdes ha gestionat 9,9 milions d´euros
    El Consorci de les Vies Verdes ha gestionat 9,9 milions d’euros d’inversió des de 2003, mentre que l’aportació de les institucions gironines només ha estat de 2,7 milions d’euros en el mateix període de 8 anys. Segons Emili Mató -que avui viurà el seu últim dia com a gerent-, encara que un 75% dels usuaris fan servir les antigues vies de tren per qüestions de salut, els turistes permeten recuperar la inversió, ja que les despeses en allotjaments i establiments turístics suposen més d’un milió d’euros de retorn.
    Mató va reunir ahir els tècnics, així com responsables municipals i d’entitats vinculades a la bicicleta per passar balanç. El responsable del Consorci va explicar com les vies verdes han arribat fins als 1.500.000 usos a l’any i ha suposat també que hi hagi més de 50 agents econòmics que hi col·laborin. El 2003, el Consorci tenia una persona a jornada completa i quatre a temps parcial i, en l’actualitat, té 8 persones a jornada completa i cinc a temps parcial. “Ara hi ha una estructura i un grup de treball”, va assegurar.
    Mató va recordar que les vies verdes s’han convertit en una referència “amb més de 100 impactes a la premsa nacional” i fins i tot un extens reportatge a The New York Times.
    Mató va destacar la importància de les inversions per connectar les diferents vies per aconseguir els 100 quilòmetres actuals, de què disposen les comarques gironines. A més s’afegiran els 54 quilòmetres de la primera fase del projecte “el 8”, que pretén recuperar tot el conjunt de les antigues vies de tren. La inversió en la primera fase serà superior als 3 milions d’euros. Continuar el projecte i la connexió amb la xarxa de carrils de cicloturisme francès és un dels gran reptes pendents. En conjunt entre els Pirineus, Les Alberes i la Costa Brava es comptabilitzarien més de 350 quilòmetres.
    Des de la seva fundació el Consorci de les Vies Verdes han fet millores com els passos subterranis de Romanya, Castell d’Aro i la Creueta. Mató va lamentar no haver pogut fer el pas de Montfullà, on hi va haver un accident mortal.

    Argelaguer, Sales de Llierca, Sant Jaume de Llierca, Montagut i Oix, Tortellà, Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Sant Aniol de Finestres, Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Sant Ferriol, Olot, Castellfollit de la Roca, Les Preses, Riudaura, Sant Joan les Fonts, La Vall de Bianya, La Vall d´en Bas, Mieres, Santa Pau Garrotxa Girona Lleida Tarragona Barcelona Catalunya Espanya Lejarza

  5. lejarza said

    Vies Verdes

    Obres de millora a diferents trams de les Vies Verdes pel seu pas per la Vall d’en Bas

    Les Vies Verdes de la Vall d’en Bas suposen un gran atractiu natural i esportiu. El consistori entén que són un valor molt important pel municipi i, per tant, cal mantenir les vies en el millor estat possible, i en la mesura del que sigui possible, potenciar-les. Per aquest motiu, doncs, l’equip de govern de l’Ajuntament de la Vall d’en Bas va començar a teixir noves relacions amb el Consistori de les Vies Verdes de Girona. Aquestes s’han cristal·litzat en obres de millora en diferents trams del municipi. Cal destacar la instal·lació de tres bancs al seu pas per Sant Esteve d’en Bas -a la sortida, direcció Girona- i l’arranjament a la vora del rierol, al mateix tram. S’espera que aquesta bona dinàmica iniciada aquests darrers mesos es mantingui i això repercuteixi en la millora de l’estat de les Vies.

  6. lejarza said

    Millora de les Vies Verdes al seu pas per la Vall d´en Bas amb la instal·lació de bancs
    21.09.2015
    Un dels bancs que s´han instal·lat al tram de les Vies Verdes al municipi.
    Un dels bancs que s´han instal·lat al tram de les Vies Verdes al municipi. Ajuntament de la Vall d’en Bas

    LA VALL D’EN BAS | DDG L’Ajuntament de la Vall d’en Bas ha portat a terme una sèrie de millores a les Vies Verdes que passen pel municipi que, segons s’ha posat de manifest des del consistori, suposen un gran atractiu natural i esportiu. Així, l’Ajuntament ha destacat que les Vies Verdes són un valor important per a la localitat i per això ha afegit cal mantenir aquestes infraestructures en el seu millor estat possible. A més, en la mesura del que sigui possible, potenciar-les. Per aquest motiu, doncs, l’equip de govern de l’Ajuntament de la Vall d’en Bas va decidir començar a teixir noves relacions amb el Consorci de les Vies Verdes de Girona.
    Fruit d’aquestes relacions, s’han cristal·litzat unes obres de millora en diferents trams de les Vies Verdes al seu pas pel municipi. Per això des del consistori s’ha volgut subratllar que s’ha portat a terme la instal·lació de tres bancs al seu pas per Sant Esteve d’en Bas (a la sortida en direcció a Girona) i l’arranjament a la vora del rierol, just en el mateix tram. També l’Ajuntament ha destacat que aquesta bona dinàmica que s’ha posat en marxa els darrers mesos es pugui mantenir, amb la finalitat que això repercuteixi en la millora de l’estat de les Vies Verdes de la Vall d’en Bas.

  7. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP)
    100 Núm. 202 – 20 d’octubre de 2015
    Núm. 9856 cOnsOrci de Les Vies Verdes de GirOnA
    Edicte d’aprovació inicial de l’Ordenança reguladora dels preus públics per a la prestació del servei de promoció econòmica i turística dels membres que formen part del Club d’Agents econòmics de les vies verdes
    Que l’Assemblea General del Consorci de les Vies Verdes de Girona reunida en sessió ordinària el dia 13 d’octubre de 2015, en reserva dels termes que resultin de l’aprovació de l’esborrany de l’acta, ha adoptat l’acord següent: “Una de les funcions del Consorci és la promoció econòmica i turística de les vies verdes que es desenvolupa en bona part amb empreses del sector privat. Aquestes empreses del sector privat inclouen àmbits diversos com ara el lloguer de bicicletes, els allotjaments, els serveis de restauració, etc… De conformitat amb el que disposen els articles 41 a 47 i 148 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, les Entitats Locals podran establir preus públics per la prestació de serveis o la realització d’activitats de la competència de l’0pentitat local, sempre que no concorrin cap de les circumstàncies específiques de l’article 20.1. B) de l’esmentat legal. En atenció a les disposicions anteriorment indicades es proposa l’aprovació de la següent Ordenança: Primer. Aprovar inicialment l’Ordenança reguladora dels preus públics per a la prestació del servei de promoció econòmica i turística dels membres que formen part del Club d’Agents econòmics de les vies verdes, que queda redactada com segueix:
    ORDENANÇA REGULADORA DELS PREUS PÚBLICS PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I TURÍSTICA DELS MEMBRES QUE FORMEN PART DEL CLUB D’AGENTS ECONÒMICS DE LES VIES VERDES. Article 1. Fonament legal En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució espanyola i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 41 a 47 i 148 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, la Diputació de Girona estableix els preus públics per a la prestació del servei de promoció econòmica i turística dels membres que formen part del Club d’Agents econòmics de les vies verdes. Article 2. Objecte La present Ordenança regula el preu públic per a la prestació del servei de promoció econòmica i turística dels membres que formen part del Club d’Agents econòmics de les vies verdes. Article 3. Concepte 1. El Consorci de les Vies Verdes de Girona pot establir preus públics per la prestació de serveis o la realització d’activitats de la seva competència, sempre que no es doni cap de les circumstàncies que especifica l’article 20.1.b) del RD Leg 2/2004. Han de concórrer les circumstàncies següents: a) Que els serveis o les activitats siguin de sol·licitud o recepció voluntària per als administrats. b) Que els serveis o les activitats es prestin o realitzin pel sector privat. 2. La proposta de fixació o modificació de preus públics s’ha d’acompanyar d’una memòria econòmico – financera que justifiqui l’import dels preus que es proposen, el grau de cobertura financera dels costos corresponents, i, en el seu cas, les utilitats derivades de la realització de les activitats i la prestació dels serveis o els valors de mercat que s’han pres com a referència, d’acord amb l’article 26.2 de la Llei 8/1989, de 13 d’abril, de taxes i preus públics. Article 4. Obligats al pagament: Les entitats que hagin subscrit el conveni amb el Consorci Vies Verdes per formar part del club d’Agents econòmics.

    Article 5. Quantia. 1. L’import dels preus públics ha de cobrir com a mínim el cost del servei prestat. 2. El preu públic de les diverses actuacions que comporta la promoció econòmica i turística serà els que es fixen en les següents tarifes:
    Per a la prestació del servei de promoció consistent en la inserció d’informació a les webs de http://www.viesverdes. cat i http://www.pirinexus.cat, la comunicació mitjançant facebook, twitter i instagram, la presència de material promocional a Fires i accions com presstrips, famtrips i blogtrips i altres accions de promoció com el projecte targeta amics de les vies verdes de Girona:
    Allotjaments Entitats que realitzin l’activitat de Turisme rural degudament justificada amb document oficial fins a un màxim de 6 habitacions 100,00 € Entitats que realitzin l’activitat de Turisme rural degudament justificada amb document oficial a partir de 7 habitacions Entitats que realitzin l’activitat de cases de colònies Entitats que realitzin l’activitat d’albergs 200,00 € Entitats que realitzin l’activitat de Turisme en el sector hoteler/càmping :
    Hotels individuals fins a 25 habitacions 400,00 € Hotels individuals a partir de 25 habitacions 600,00 € Cadenes o associacions d’allotjaments 1.000,00 € Càmping places 600,00 € Per a la prestació del servei de promoció consistent en la inserció d’informació a les webs de http://www.viesverdes. cat i http://www.pirinexus.cat, la comunicació mitjançant facebook, twitter i instagram, la presència de material promocional a Fires i accions com presstrips, famtrips i blogtrips i altres accions de promoció com el projecte targeta amics de les vies verdes de Girona:
    Entitats que realitzin l’activitat de: – Venda i reparació de bicicletes 200,00 € – Transferiments i lloguers 25 bicicletes 437,00 € – Transport (taxis, empreses de trànsfers…) 230,00 € Per a la prestació del servei de promoció consistent en la inserció d’informació a les webs de http://www.viesverdes. cat i http://www.pirinexus.cat, la comunicació mitjançant facebook, twitter i instagram, la presència de material promocional a Fires i accions com presstrips, famtrips i blogtrips i altres accions de promoció com el projecte targeta amics de les vies verdes de Girona:
    Entitats que realitzin l’activitat de: Restauració (Bars i restaurants) 166,00 € Entitats que realitzin el servei d’Agències de viatges 500,00 €
    Article 6. Pagament del preu . L’obligació de pagament del preu públic neix des de l’endemà de la signatura del conveni de subscripció al Club d’Agents Econòmics de les Vies Verdes de Girona. Quan el servei consisteixi en una prestació de caràcter periòdica, l’obligació coincideix amb l’any natural i neix l’1 de gener de cada exercici.

    Quan per causes no imputables a l’obligat al pagament del preu, el servei no es presti o desenvolupi, procedirà la devolució de l ‘import corresponent. Article 7. Gestió del preu La liquidació d’alta es gestionarà mitjançant ingrés directe i amb els terminis de pagament del que disposa l’article 62.2 de la Llei 58/2003, general tributària. Pels exercicis successius el pagament del preu es gestionarà mitjançant rebut de caràcter periòdic prèvia aprovació del corresponent padró. En tot cas, els deutes no satisfets en període voluntari, es podrà exigir mitjançant el procediment de constrenyiment. En tot allò no previst a la present ordenança, i en relació a la gestió, recaptació i revisió administrativa, s’aplicarà el procediment previst a l’Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic la gestió dels quals ha estat delegada en l’organisme autònom Xarxa Local de Municipis de la Diputació de Girona (XALOC) i a la Llei general tributària. Disposició final La present ordenança entrarà en vigor a partir del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Girona i es mantindrà en vigor fins la seva modificació o derogació. Segon. Sotmetre a informació pública el present acord durant un termini de 30 dies hàbils, mitjançant l’exposició al tauler d’anuncis del Consorci i la inserció al Butlletí Oficial de la Província de Girona, s’entendran aprovades definitivament si en aquest termini no es formulen reclamacions ni al·legacions. Tercer. Publicar el text íntegre de l’Ordenança al Butlletí Oficial de la Província de Girona, una vegada s’hagi produït la seva aprovació definitiva, i inserir-ne una referència al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.” Girona, 14 d’octubre de 2015 Albert Gòmez Casas President P.D. 15/07/2015

  8. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP)

    103 Núm. 202 – 20 d’octubre de 2015
    Núm. 9857 cOnsOrci de Les Vies Verdes de GirOnA
    Edicte d’aprovació inicial de les modificacions de l’Ordenança fiscal reguladora de la Gestió, Inspecció i Recaptació dels Ingressos de Dret públic del Consorci Vies Verdes, l’Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per l’autorització d’obres, encreuaments, instal·lacions de senyalització, rases, salvacunetes i altres assimilables, i l’Ordenança fiscal general reguladora dels preus públics
    Que l’Assemblea General del Consorci de les Vies Verdes de Girona reunida en sessió ordinària el dia 13 d’octubre de 2015, en reserva dels termes que resultin de l’aprovació de l’esborrany de l’acta, ha adoptat l’acord següent: “Primer. En sessió que va tenir lloc el 25 de novembre de 2008, l’Assemblea General del Consorci de les Vies verdes, va aprovar inicialment la Ordenança General reguladora de la Gestió, Inspecció i Recaptació dels Ingressos de Dret públic del Consorci Vies Verdes, l’ordenança fiscal reguladora de la Taxa per l’autorització d’obres, encreuaments, instal·lacions de senyalització, rases, salvacunetes i altres assimilables, i l’Ordenança fiscal general reguladora dels preus públics, que van entrar en vigor el 20 de gener de 2009 (BOP núm. 11). Segon. En aquest moment s’ha constatat la necessitat d’una modificació de les disposicions de les diferents ordenances pels motius que s’indiquen tot seguit: • Adaptar les seves disposicions a les contínues modificacions legislatives que s’han produït en matèria tributària. • Modificació d’aquells aspectes que puguin suscitar dubtes interpretatius. • Correcció de la tècnica legislativa en relació a les ordenances reguladora de la taxa i preus públic, en el sentit de suprimir els capítols atès que no és necessària aquesta divisió. • La supressió d’aquells articles que regulen matèria que, si bé té relació amb el fet imposable que es grava, regulen qüestions relatives a procediment d’atorgament de les autoritzacions que generen l’activitat administrativa, i que han d’estar regulades en altres normes reglamentàries diferents de les fiscals. • La modificació dels annexos relatius a les tarifes per tal d’enquibir-les en els articles que regulen la quota tributària i la quantia del preu, així com la modificació de la descripció i l’import de les mateixes de conformitat amb l’informe tècnic-econòmic que consta a l’expedient. FONAMENTS DE DRET Primer. L’aprovació d’ordenances generals de gestió, recaptació i inspecció, com a exercici de la potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària, està prevista a l’article 106.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, els articles 11, 12 i 15 del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març (TRHL), i la Disposició addicional quarta, apartat 3 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària. Segon. L’article 17 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (RDLg 2/2004, de 5 de març), determina que el procediment per a la modificació de l’ordenança fiscal ha de seguir els mateixos tràmits que els previstos per a la seva aprovació, això és, aprovació provisional, termini d’informació pública, resolució d’al·legacions (si correspon) i aprovació definitiva, i publicació al Butlletí Oficial de la Província i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Tercer. De conformitat amb el que disposa l’article 25 del TRLHL, els acords d’establiments de taxes per l’utilització privativa o l’aprofitament especial del domini públic, s’hauran d’adoptar d’acord amb l’informe técnic-económic en el que consti el valor del mercat o la previsible cobertura del cost. Quart. L’òrgan competent per a l’aprovació i modificació de les ordenances fiscals és l’Assemblea General, de conformitat amb el que preveuen l’article 33 de la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local, i l’article 12.1.f) dels Estatuts del Consorci, a proposta formulada pel Consell Executiu de conformitat amb el que disposa l’article 14.1 d) dels Estatuts. Cinquè. De conformitat amb l’article 16.g) dels Estatuts del Consorci, correspon a la Gerència col·laborar amb la Presidència en la convocatòria i fixació de l’ordre del dia de les sessions del Consell Executiu i l’Assemblea General. A la vista dels antecedents i fonaments de dret, es proposa l’aprovació del següent acord:

    Primer. Aprovar provisionalment les modificacions de les Ordenances fiscals reguladores de la Gestió, Inspecció i Recaptació dels Ingressos de Dret públic del Consorci Vies Verdes, l’ordenança fiscal reguladora de la Taxa per l’autorització d’obres, encreuaments, instal·lacions de senyalització, rases, salvacunetes i altres assimilables, i l’ordenança fiscal general reguladora dels preus públics, que queden redactades com segueix: I. Modificació de l’ Ordenança General reguladora de la Gestió, Inspecció i Recaptació dels Ingressos de Dret públic del Consorci Vies Verdes: > Modificació de l’apartat 3r. lletra d) de l’article 1. NATURALESA DE L’ORDENANÇA I FONAMENT, que queda redactat en els termes següents: “1. (…) 2. (…) 3. (…) a) (…) b) (…) c) (…) d) La Llei 58/2003, General Tributària, de 17 de desembre de 2003 (LGT), en la seva redacció vigent, el RD 939/2005, de 29 de juliol pel que s’aprova el Reglament general de recaptació (RGR), la Llei 47/2003, de 26 de novembre General Pressupostària (LGP) i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del RJAP-PAC. 4. (…)” > Modificació de l’apartat 5è de l’article 7. PADRONS, MATRÍCULES, REGISTRES I CALENDARI FISCAL que queda redactat en el termes següents: “1. (…) 2. (…) 3. (…) 4. (…) 5. Es podrà presentar, davant l’òrgan competent, recurs de reposició previ al contenciós administratiu, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial corresponent. 6.(…) 7.(…)” > Modificació de l’apartat 4t de l’article 8. AUTOLIQUIDACIONS que queda redactat en els termes següents: “1. (…) 2. (.. s ingressos corresponents a declaracions-liquidacions o autoliquidacions presentades fora de termini el seu règim serà l’establert a l’article 27 de la LGT.” > Modificació de l’apartat 3 de l’article 9. DELEGACIÓ DE LA GESTIÓ TRIBUTÀRIA, que queda redactat en els termes següents: “1. (…) 2. ( i en el DOCG, per a general coneixement. La gestió duta a terme per l’òrgan delegat es regularà per la seva ordenança general de gestió, inspecció i recaptació així com els seus Estatuts en quant atribució de competències.” > Modificació de l’apartat 3r de l’article 11. SUSPENSIÓ PER INTERPOSICIÓ DE RECURS, que queda redactat en els termes següents: “1. (…) 2. (…) a (…) b (…)

    3. Quan la resolució del recurs, es derivi l’obligació de modificar la liquidació, el deute resultant haurà de ser satisfet en els terminis establerts a l’article 62.2 de la Llei General Tributària. 4. (…)”. > Modificació de la lletra c) de l’article 14. RÈGIM LEGAL I REMISSIÓ NORMATIVA, que queda redactada en els termes següents: “ La recaptació es regirà: a (…) b (…) c Pel RD 939/2005, de 29 de juliol pel que s’aprova el Reglament general de recaptació. d (…)”
    II. Modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per l’autorització d’obres, encreuaments, instal·lacions de senyalització, rases, salvacunetes i altres assimilables. > Suprimir la divisió per capítols, incorporant el seu títol a l’article, en cas que aquest no en disposi. > Modificar l’apartat 3er de l’article 3 ACREDITAMENT, que queda redactat en els termes següents: “3.1. (…) 3.2. (…) 3.3. El règim de gestió serà el d’autoliquidació a la sol.licitud, i serà requisit indispensable i obligatori l’ingrés d’aquesta per a la tramitació de l’autorització corresponent.
    > Modificar l’article 4. SUBJECTES PASSIUS, que queda redactat en els termes següents: “(…). Són substituts del contribuent els propietaris dels elements que ocupin el subsòl, sol i volada de la via pública, i aquells que els utilitzin i en el seu cas, els contructors i els contractistes de les obres, que queden solidàriament obligats.” > Modificar l’article 5. QUOTA TRIBUTÀRIA que queda redactat en els termes següents: “ L’import de les taxes previstes per a l’activitat del Consorci, tècnica i administrativa dirigida a l’atorgament de l’autorització per a la realitzar les obres, instal.lacions o aprofitaments a la zona de domini públic de les Vies Verdes del Consorci són les següents: a. Per l’actuació administrativa dirigida a l’atorgament de l’autorització per a la realització de de les obres per conduccions de serveis: a.1. longitud inferior a 100 ml 332,33 € a.2. longitud compresa entre 100 i 500 ml 534,28 € a.3. longitud superior a 500 ml 736,23 € b. Per l’actuació administrativa dirigida a l’atorgament de l’autorització per a la realització de cales o obertures per reparacions o recerca de conduccions existents: 271,55 € c. Per l’actuació administrativa dirigida a l’atorgament de l’autorització per col·locació de senyalització: c.1. fins a 10 unitats 271,55 € c.2. més de 10 unitats 412,72 € d. Per l’actuació administrativa dirigida a l’atorgament de l’autorització per col·locació de tanca: d.1. longitud inferior a 100 ml 271,55 € d.2. longitud superior a 100 ml 493,76 € e. Per l’actuació administrativa dirigida a l’atorgament de l’autorització d’accessos: e.1. longitud inferior a 100 ml 291,81 € e.2. longitud superior a 100 ml 514,02 € f. Per l’actuació administrativa dirigida a la realització d’Informes i/o certificats: 110,12 €

    > Derogació dels articles 7 i 8 relatius a LA TRAMITACIÓ ADMINISTRATIVA i LA FIANÇA. > Derogació de l’Annex. > Afegir un nou article amb número 13 que queda redactat en els següents termes: “ARTICLE 13. DELEGACIÓ DE LA GESTIÓ TRIBUTÀRIA. 13.1. Si la gestió i la recaptació del preu públic han estat delegades en la Diputació de Girona, les normes previstes en aquesta ordenança seran aplicables a les actuacions que ha de fer l’Administració delegada. 13.2. Totes les actuacions de gestió i recaptació que dugui a terme l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Girona s’ajustaran a allò que preveu la normativa vigent i a la seva Ordenança General de Gestió, Inspecció i Recaptació, aplicable als processos de gestió dels ingressos locals, la titularitat dels quals correspon als Municipis de la província de Girona que hagin delegat les seves facultats en la Diputació.”
    III. Modificació de l’Ordenança fiscal general dels preus públics. > Modificar l’article 4.3 dins del Capítol IV. QUANTIA DELS PREUS, que queda redactat en els termes següents: “ 4.1. (…) 4.2. (…) 4.3. Les tarifes dels preus públics per a cada fet imposable es detallen tot seguit: VENDA DE MATERIAL DIVULGATIU: • Guia de les vies verdes 5 euros • Guia “Els secrets de la via verda” 5 euros • Guia “Pirinexus” 6 euros • DVD de via fèrria a via verda 5 euros • Àlbum per acolorir “Els secrets de la via verda” 5 euros • Joc de postals per acolorir “Els secrets de la via verda” 3 euros • Joc de llapis de colors 1 euros En el cas de venda del material indicat als ens consorciats o als membres del Club d’Agents econòmics, se’ls bonificarà amb un descompte del 20 % SENYALS COMERCIALS PRÒPIES DEL CONSORCI: • Subministrament i instal·lació de senyals pròpies del Consorci 300 euros • Manteniment anual senyals d’utilització comercial 40 euros > Modificació del CAPÍTOL VII. DELEGACIÓ AL CONSELL EXECUTIU, que queda redactat en els termes següents: “ CAPÍTOL VII. RÈGIM DE DELEGACIÓ. ARTICLE 7.1 DELEGACIÓ AL CONSELL EXECUTIU. A) L’Assemblea del Consorci (…) B) Quan es faci ús d’allò que (…)
    ARTICLE 7.2 DELEGACIÓ DE LA GESTIÓ TRIBUTÀRIA. A) Si la gestió i la recaptació del preu públic han estat delegades en la Diputació de Girona, les normes previstes en aquesta ordenança seran aplicables a les actuacions que ha de fer l’Administració delegada. B) Totes les actuacions de gestió i recaptació que dugui a terme l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Girona s’ajustaran a allò que preveu la normativa vigent i a la seva Ordenança General de Gestió, Inspecció i Recaptació, aplicable als processos de gestió dels ingressos locals, la titularitat dels quals correspon als Municipis de la província de Girona que hagin delegat les seves facultats en la Diputació. > Modificació de l’apartat 1r de l’article 10 del CAPÍTOL X. LIQUIDACIÓ que queda redactat en els termes següents: “ 10.1. Els preus públics es gestionaran pel règim d’autoliquidació i serà requisit indispensable i obligatori l’ingrés d’aquesta per a la prestació del servei i/o la realització de l’activitat administrativa. 10.2 (…)” Segon. SOTMETRE A INFORMACIÓ PÚBLICA el present acord i les modificacions efectuades a l’Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic del Consorci Vies Verdes de Girona, l’ordenança fiscal reguladora de la Taxa per l’autorització d’obres, encreuaments, instal·lacions de senyalització, rases, salvacunetes i altres assimilables, i l’ordenança fiscal general reguladora dels preus públics, durant un termini de trenta (30) dies, mitjançant l’exposició al tauler d’anuncis de l’organisme autònom i la inserció al Butlletí Oficial de la Província de Girona. Les modificacions s’entendran aprovades definitivament si en aquest termini no es formulen reclamacions ni al·legacions. Tercer. PUBLICAR el text íntegre de les modificacions al Butlletí Oficial de la Província de Girona, una vegada s’hagi produït la seva aprovació definitiva, i inserir-ne una referència al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.” Girona, 14 d’octubre de 2015 Albert Gòmez Casas President P.D. 15/07/2015

  9. lejarza said

    Inversió de 25 milions en vies verdes els cinc anys vinents

     La Generalitat i la Diputació coordinen una agenda per crear 143 nous quilòmetres i finançar-ne bona part amb els fons europeus Feder

     Hi haurà una inversió de 4,5 milions aquest any

    L. Artigas – girona

    El Departament de Territori i la Diputació de Girona van presentar ahir oficialment l’agenda conjunta que han establert per fer 143 quilòmetres de vies ciclistes a la demarcació els cinc anys vinents, amb un pressupost global de 25 milions d’euros, bona part dels quals confien finançar amb fons europeus Feder.

    La part de la Generalitat –ja avançada per aquest diari el 17 de març– són sis noves vies que sumen en total 77,1 quilòmetres i tenen un cost de 20 milions. Començrà aquest any amb una inversió de 4,5 milions, que es destinarà al primer tram de l’ampliació de la via ciclista del Ter, a Sant Joan de les Abadesses; al tram Figueres-Villamala de la via ciclista a l’entorn de la C-31; al nou carril bici Riudellots-Campllong, i a la senyalització de la ruta cicloturística que seguirà l’eix transversal. La resta de treballs es programaran progressivament i es miraran de cofinançar amb els Feder. Tot i això, sí que s’avança que es vol que el 2017 es faci un primer tram de la via ciclista Costa Brava Centre; la via ciclista de Santa Pau, i també la via ciclista entre Breda i l’estació de tren de Riells-Viabrea.

    Pel que fa als projectes de la Diputació i el Consorci de les Vies Verdes, són tres eixos –el Girona-Banyoles-Serinyà, l’Olot-Ripoll i el Ripoll-Campdevànol– que sumen 65,7 quilòmetres i tenen un pressupost global de prop de cinc milions. Es confia sobretot en els Feder per poder-los tirar endavant, atès el desinterès de l’Estat els últims anys, que ha fet que alguns dels projectes faci una dècada que esperen al calaix, segons van destacar tant el president del Consorci, Albert Gómez, com el de la Diputació, Pere Vila. Els fons Feder es farien càrrec del 50% del cost, els ajuntaments dels 25% i la Diputació, de l’altre 25%. De moment, però, l’ens provincial ja destinarà 183.000 euros aquest any a començar el primer eix amb un tram de via verda entre Girona i Sarrià de Ter.

    A banda, el Consorci de les Vies Verdes està estudiant desdoblar la ruta Pirinexus per la part nord i fer una connexió transfronterera a la zona del cap de Creus i l’Albera. Es faria mitjançant el programa Poctefa.

    En global, l’ampliació de vies verdes prevista pels cinc anys vinents beneficiarà directament 38 municipis. A més, permetrà –gràcies al Girona-Banyoles-Serinyà– que el Pla de l’Estany s’incorpori a la xarxa i només quedarà la Cerdanya sense rutes ciclables. El conseller de Territori, Josep Rull, va remarcar que la inversió en vies verdes “és de les que tenen un nivell de retorn social i econòmic més important”, i el secretari d’Infraestructures, Ricard Font, va destacar el Consorci de les Vies Verdes com a “model a seguir a tot Catalunya”.

  10. lejarza said

    Butlletì Oficial de la Provincia de Girona (BOP) Núm. 186 – 28 de setembre de 2016 Núm. 8164

    DIPUTACIÓ DE GIRONA Servei de Contractació Anunci de licitació

    SERVEIS: Servei de manteniment de les vies verdes de Girona, tram comprès entre Olot i Sant Feliu de Guíxols

    1.Entitat adjudicadora A) Diputació de Girona, per encomena de gestió del Consorci de les Vies Verdes de Girona. B) Contractació: Resolució de Presidència C) Exp. 2016/746 2. Objecte del Contracte A) SERVEIS: L’objecte del contracte són les actuacions de manteniment a realitzar per compte del Consorci de les Vies Verdes de Girona en la ruta del Carrilet, corresponent a la ruta que va d’Olot fins a Sant Feliu de Guíxols. Concretament i d’acord amb el Plec de prescripcions tècniques, és objecte d’aquest contracte l’execució de les següents actuacions: 1. Sega i poda dels marges de la via verda 2. Formació de cunetes i manteniment de l’amplada del ferm 3. Buidat de papereres de la ruta 4. Col·locació de senyals i pilones La present licitació inclou els següents lots separats: Lot 1: Sega i cunetes Olot-Girona Lot 2: Sega i cunetes Girona-Sant Feliu de Guíxols Lot 3: Papereres, senyals i pilones Olot-Girona Lot 4: Papereres, senyals i pilones Girona-Sant Feliu de Guíxols Els licitadors poden presentar ofertes per a un o per a tots els lots. B) Termini de vigència del contracte: El termini de durada del contracte serà de DOS anys (2) anys, a partir de la data de la seva signatura. 3. Tramitació i procediment d’adjudicació A) Tramitació: Ordinària B) Procediment d’adjudicació: Procediment obert C) Regulació: Harmonitzada D) Criteris de valoració per a l’adjudicació: El criteri que servirà de base per a l’adjudicació del contracte a cadascun dels lots serà el preu. Els licitadors hauran d’igualar o disminuir en la seva oferta els preus unitaris de licitació. Per calcular el valor de l’oferta econòmica s’aplicaran les següents fórmules: Pel lot 1: Oferta econòmica: 3 X (Preu sega i poda) + 6.500 X (Preu neteja cuneta) + 1.500 X (Preu creació de cuneta) + 20.000 X (Preu gleva) Pel lot 2: Oferta econòmica: 3 X (Preu sega i poda) + 4.500 X (Preu neteja cuneta) + 1.500 X (Preu creació de cuneta) + 16.000 X (Preu gleva) Pels lots 3 i 4:

    Oferta econòmica: 150 X (Preu de col·locació de pals) + 52 X (Preu papereres) En aquest procediment es podrà considerar que una oferta econòmica és anormal o desproporcionada d’acord amb els paràmetresm objectius previstos en l’article 85 del RGLCAP. 4. Preu/ Pressupost del contracte: El preu del contracte es determina en preus unitaris i d’acord amb els següents lots: Lot 1: Sega i cunetes Olot-Girona 1. Sega i poda dels 50 km de la via verda del Carrilet l, Olot-Girona (preu d’una sega): Sega i poda: 6.512,00 € (sense IVA) 2. Cunetes. Preu unitari de la neteja de cunetes (metre lineal): Cunetes: 1,99 € (sense IVA) 3. Cunetes. Preu unitari de creació de cunetes o refer quan es troba completament tapada (metre lineal): Cunetes: 3,72 € (sense IVA) 4.Treure gleva. Preu unitari per tal de mantenir una amplada mínima de 2,5 metres de pas, així com per facilitar l’evacuació d’aigua a les cunetes (metre lineal): Gleva: 0,54 € (sense IVA) Lot 2: Sega i cunetes Girona-Sant Feliu de Guíxols 1. Sega i poda dels 30 km de la via verda del Carrilet ll, Girona-Sant Feliu de Guíxols (preu d’una sega): Sega i poda: 3.907,20 € (sense IVA) 2. Cunetes. Preu unitari de la neteja de cunetes (metre lineal): Cunetes: 1,99 € (sense IVA) 3. Cunetes. Preu unitari de creació de cunetes o refer quan es troba completament tapada (metre lineal): Cunetes: 3,72 € (sense IVA) 4.Treure gleva. Preu unitari per tal de mantenir una amplada mínima de 2,5 metres de pas, així com per facilitar l’evacuació d’aigua a les cunetes (metre lineal): Gleva: 0,54 € (sense IVA) Lot 3: Papereres, senyals i pilones Olot-Girona 1. Col·locació de senyals i suports (preu per unitat): Pals: 36,00 € (sense IVA) 2. Buidat de papereres (preu buidat setmanal): Papereres: 112,80 € (sense IVA) Lot 4: Papereres, senyals i pilones Girona-Sant Feliu de Guíxols 1. Col·locació de senyals i suports (preu per unitat): Pals: 36,00 € (sense IVA) 2. Buidat de papereres (preu buidat setmanal): Papereres: 129,60 € (sense IVA) L’import màxim de licitació per a cada lot serà: Lot 1: Sega i cunetes Olot-Girona 97.727,38 € + 20.522,75 € (IVA) = 118.250,13 € Lot 2: Sega i cunetes Girona-Sant Feliu de Guíxols 69.810,84 € + 14.660,28 € (IVA)= 84.471,12 € Lot 3: Papereres, senyals i pilones Olot-Girona 22.531,20 € + 4.731,56 € (IVA)= 27.262,76 € Lot 4: Papereres, senyals i pilones Girona-Sant Feliu de Guixols 24.278,40 € + 5.098,46 € (IVA)= 29.376,86 €

    Per al càlcul del pressupost s’han tingut en compte el nombre d’actuacions a realitzar, en les condicions establertes en l’apartat 5.2 del Plec Tècnic El pressupost per a la totalitat dels lots és de 214.347,82 €, amb un import de 45.013,04 € en concepte d’IVA, totalitzant l’import de 259.360,86 € El valor estimat del contracte, als efectes d’allò que disposa l’article 88 i concordants del TRLCSP és de 428.695,64 €. 5. Garanties. Garantia provisional: No s’exigeix. Garantia definitiva: L’empresa que hagi estat proposada adjudicatària del contracte haurà de constituir una garantia definitiva corresponent al 5% de l’import d’adjudicació de cada lot del contracte, exclòs l’IVA 6. Documentació i informació A) 1) Perfil de contractant de la Diputació de Girona (http://www.ddgi.cat) 2) per sol·licitar aclariments o més informació de l’expedient, caldrà telefonar a l’oficina de Contractació (tel. 972185061 i 972-185059/fax 972-210469 B) Diputació de Girona. Pujada de Sant Martí 5- 17004 Girona C) Dies laborables (de dilluns a divendres), de 8:30 a 14 hores 7. Requisits específics a acreditar pels licitadors A) Els requisits generals d’acreditació de la personalitat, objecte social, representació i capacitat d’obrar dels licitadors. B) Classificació: No es requereix classificació. Caldrà, però, l’acreditació de la capacitat i solvència per a contractar amb l’administració. 1.La solvència econòmica i financera de l’empresari s’haurà d’acreditar per, com a mínim, un dels mitjans següents: a) Justificant de l’existència d’una assegurança d’indemnització per riscos professionals per import igual o superior al valor estimat del contracte, prenent com a referència el valor estimat dels lots pels quals licitin.
    Lots Preu 1 97.727,38 € 2 69.810,84 € 3 22.531,20 € 4 24.278,40 € b) Volum anual de negocis del licitador que referit a l’any de major volum de negocis dels tres últims conclusos haurà de ser almenys una vegada i mitja el valor anual mitjà del contracte, prenent com a referència el valor anual mitjà dels lots pels quals licitin.
    Lots Valor anual mitjà 1 48.863,69 € 2 34.905,42 € 3 11.265,60 € 4 12.139,20 € 2. La solvència tècnica o professional de l’empresari s’haurà d’apreciar tenint en compte els seus coneixements tècnics, eficàcia, experiència i fiabilitat, que s’haurà d’acreditar pels següents mitjans: a) Una relació dels principals serveis realitzats en els últims cinc anys per l’empresa o pels directius o treballadors de l’empresa assignats al programa que es licita, i s’haurà d’incloure el seu import, dates i el destinatari, sigui públic o privat. Els serveis efectuats s’acreditaran mitjançant certificats expedits o visats per l’òrgan competent, quan el destinatari sigui una entitat del sector públic; quan el destinatari sigui un subjecte privat, mitjançant un certificat expedit per aquest o, a manca d’aquest, mitjançant una declaració de l’empresari; en el seu cas, aquests certificats seran comunicats directament a l’òrgan de contractació per autoritat competent. L’import de l’any de major execució haurà de ser almenys una vegada i mitja el valor anual mitjà del contracte, prenent com a referència el valor anual mitjà dels lots pels quals licitin.

    Lots Valor anual mitjà 1 48.863,69 € 2 34.905,42 € 3 11.265,60 € 4 12.139,20 € b) Disposició en propietat de les unitats tècniques mínimes següents: – un tractor equipat amb un element desbrossador hidràulic muntat sobre el mateix tractor – una pala anivelladora (mitja canya) per fer el repàs de les cunetes, eliminar la gleva i retirar-la – una motoserra – una desbrossadora La maquinària haurà d’estar dotada de tots els elements reglamentaris de seguretat, tant per el personal que la manipuli com pels usuaris de la carretera. En tot cas estarà dotada com a mínim d’un far llampeguejant de color groc que haurà d’estar en funcionament constantment durant el treball de neteja (caldrà indicar específicament el nombre d’unitats de què disposa el licitador) c) Disposar de les instal·lacions tècniques següents: un petit cobert o magatzem per dipositar l’estoc de pals i altres materials necessaris pel correcte desenvolupament del servei de manteniment. G.2. Classificació empresarial: Els licitadors espanyols i la resta de licitadors estrangers d’Estats no membres de la Unió Europea o no signataris de l’Acord sobre l’Espai Econòmic Europeu, poden acreditar, aquesta solvència mitjançant la classificació empresarial especificada a continuació o una de superior: Grup: O Subgrup: 2 Categoria: 1 8. Presentació de proposicions o sol·licituds de participació A) Data d’enviament de l’anunci al DOUE: 20/09/2016 B) Termini per a la presentació de proposicions: 31/10/2016 a les 14:00 h B) Documentació a presentar: segons model de proposició i de documents especificats a les condicions particulars de l’expedient. C) Lloc presentació: Servei de Contractació de la Diputació de Girona, dies laborables (de dilluns a divendres), de 8:30 a 14 hores. 9. Obertura de les ofertes A) Oficines Diputació de Girona/Pujada Sant Martí 4-5, 17004 Girona. B) Data/hora: Es publicarà en el perfil de contractant de la Diputació (www.ddgi.cat/perfildelcontractant) 10. Despeses d’anuncis: Per aquest contracte existeix una previsió de despesa de fins a 1.000 euros per tots els lots a distribuir mitjançant prorrateig entre els lots, en funció de la proporció de crèdit de cada un en relació al total. 11. Altres informacions: En tractar-se de tramitació harmonitzada s’han publicat anuncis de licitació en el DOUE i BOE.

    Girona, 26 de setembre de 2016 Pere Vila i Fulcarà President

    https://ssl4.ddgi.cat/bopV1/pdf/2016/186/201618608164.pdf

  11. lejarza said

    Del Pirineu a la Costa Brava per les vies verdes
    La xarxa incorporarà 65 nous quilòmetres i connectarà per primer cop el mar i la muntanya de forma continuada. L´obra és una reivindicació històrica del territori, pendent des del 2008, i es finançarà amb fons europeus, els ajuntaments, Diputació i el consorci
    acn/ddg girona 20.07.2017
    La xarxa de vies verdes de les comarques gironines incorporarà més de 65 quilòmetres nous que permetran per primer cop connectar de forma continuada la Costa Brava amb el Pirineu, des de Sant Feliu de Guíxols fins a Gombrèn. El projecte es va presentar ahir a la sala de sessions de la Diputació de Girona, amb la presència dels alcaldes o regidors de 13 municipis del Pla de l´Estany (que per primer cop entrarà a la xarxa), Garrotxa, Ripollès i Gironès. Són Banyoles, Campdevànol, Cornellà del Terri, Esponellà, Fontcoberta, la Vall de Bianya, Palol de Revardit, Porqueres, Ripoll, Sant Joan de les Abadesses, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis i Serinyà.
    Des del Consorci de Vies Verdes es va subratllar que completar aquests trams era una «reivindicació històrica», pendent des del 2008. Segons el seu president, Albert Gómez, la demarcació ja és una «destinació cicloturística madura i consolidada» però estan convençuts que amb aquesta ampliació i d´altres que vindran faran que sigui un «referent europeu». El projecte costarà més de 5,2 milions d´euros i es preveu finalitzar el primer trimestre del 2019.
    Gómez també va fer referència als compromisos incomplerts de l´Estat de fer les obres pendents, tot dient que «ni hi és ni se l´espera», i a la perseverança i paciència dels municipis que han entès que calia aprofitar un fons europeu per fer-ho realitat perquè era «un tren que no es podia perdre». I va afegir que «amb la suma d´esforços» s´ha pogut desencallar. A més, va assenyalar que és una obra «estratègica» que permetrà «vertebrar millor» el que ja hi havia construït. El fet que permeti per primer cop anar amb bicicleta des de Sant Feliu de Guíxols fins a Gombrèn, al Ripollès, de forma continuada suposarà un revulsiu per al territori i molt especialment per al Pla de l´Estany, que fins ara no tenia cap tram de la via verda.
    Per la seva banda, el president de la Diputació de Girona, Pere Vila, va reconèixer que és un projecte molt «necessari» i va agrair la paciència i «fe» dels municipis durant tots aquests anys. A més, els va dir que l´esforç econòmic que hauran de fer tindrà «un retorn» amb els nous trams de via verda que «seran per sempre».

    Els detalls tècnics dels nous trams
    Els més de 65 quilòmetres es distribueixen en tres parts. D´una banda, l´Eix Girona-Banyoles-Serinyà, que farà 35,1 km i tindrà un cost de 2,7 milions. Fins ara només hi havia la connexió entre Girona i Sarrià de Ter però ara es continuarà fins a Serinyà, passant per Banyoles, Porqueres i Cornellà, entre d´altres. El segon tram és el de l´eix Olot-Ripoll, que anirà des de Sant Joan de les Abadesses fins a la Vall de Bianya. Inclou un tram de 26,1 km que permetrà connectar amb la ruta del Ferro i el Carbó pel coll de Collabós, evitant el tram de carretera actual que creua la collada de Sentigosa. L´actuació costa uns 1,3 milions.
    Al tercer tram, l´eix Ripoll-Campdevànol, s´habilitaran 4,5 km nous per completar la connexió del camí ral amb la ruta del Ferro i del Carbó, direcció Ripoll, així com del tram Campdevànol-Gombrèn pel camí ral i ramader. En aquest sector es farà una passera-pont per evitar passar per l´N-260 entre Ripoll i Campdevànol.
    El cost total de l´obra supera els 5,23 milions. Els fons Feder aportaran uns 1,9 milions, mentre que els ajuntaments, uns altres 1,76 milions; la Diputació, uns 956.000 euros i el Consorci de les Vies Verdes, uns 609.000 euros. El calendari previst fixa que la licitació de l´obra (es farà de cop tot i que inclourà els diferents trams) sigui a partir d´aquesta tardor, amb la idea que s´adjudiquin i iniciïn els treballs el primer trimestre de l´any que ve. A principis del 2019 les obres haurien d´haver acabat.

  12. lejarza said

    Els municipis de la Vall del Llierca presenten un projecte per unir els diferents pobles amb un carril bici

    19 setembre, 2018

    Els municipis de la Vall del Llierca volen quedar units per un carril bici. És el primer projecte comú que presenten els pobles que en formen part, juntament amb Castellfollit de la Roca, per tal d’incentivar la relació veïnal i turística dels diferents nuclis urbans. Tots els ajuntaments implicats han demanat una subvenció al Pla de Foment per tal que el camí sigui una realitat.

    Durant la legislatura actual la relació entre Montagut i Oix, Sant Jaume, Argelaguer, Sales, i Tortellà s’ha vist reforçada, amb la intenció d’establir una força comuna per a la zona de la Vall del Llierca. Les reunions entre els diferents alcaldes han estat contínues, i fins i tot Castellfollit de la Roca s’ha afegit al grup, per mancomunar objectius.

    Fins ara, això s’havia traduït en l’establiment d’una agenda cultural conjunta, ajudes amb material als diferents, o el suport a problemàtiques concretes de cada Ajuntament. Ara, la Vall del Llierca fa un pas més, i presenta per primera vegada un projecte d’infraestructura comuna: es tracta d’un camí adaptat per a bicicletes i excursionistes que connectaria als diferents municipis.

    Artur Ginesta, alcalde d’Argelaguer: “Hem d’unir uns senders que ja tenim fets, amb un carril que es podrà fer per trams o sencera”.
    Rafel Domínguez, alcalde de Tortellà: “És un primer projecte comú molt interessant turísticament, i també pels veïns, podent gaudir del que tenim als diferents pobles”

    El projecte passa per camins ja existents, i conté diferents plans de desbrossament, reforç de bases i senyalització per completar el recorregut. Ara s’ha presentat a la convocatòria de subvencions del Pla de Foment, que abonaria la meitat del cost del projecte. Si la resolució és positiva, la ruta seria una realitat l’any 2019.

    Jordi Cargol, alcalde de Sant Jaume de Llierca: “Tenim un projecte de desbrossament i senyalització que hem presentat per aconseguir una subvenció pel Pla de Foment. La voluntat és que acabem tenint el carril bici que ens uneixi a tots”.

    Mònica Boix, alcaldessa de Montagut i Oix: “Estem entre Besalú i Olot, i tenim zones molt atractives: el Pont del Llierca, les Cabanes d’en Garrell o les baumes de Caxurma són indrets d’un gran interès turístic, i les volem potenciar”.

    En el cas que es denegui la subvenció, els diferents municipis volen mantenir el projecte i executar-lo realitat un cop hi hagi disponibilitat econòmica. De moment, la ruta passaria per Montagut, Castellfollit, Sant Jaume, Argelaguer i Tortellà, amb la intenció d’afegir Sales en un futur.

    https://www.garrotxadigital.cat/2018/09/19/els-municipis-de-la-vall-del-llierca-presenten-un-projecte-per-unir-els-diferents-pobles-amb-un-carril-bici/

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: